اخبارویژه

اصلاح تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری در دستور کار مجلس

وکلاپرس- بر اساس طرح اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری که روز گذشته مورخ ۱۴۰۳/۳/۲۳ در مجلس اعلام وصول شده است، اصلاح تبصره ماده ۴۸ این قانون نیز در دستور کار مجلس قرار دارد.

به گزارش وکلاپرس، طرح اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری  که در تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۲۳ اعلام وصول شده است با هدف کاهش اطاله دادرسی    و … در ۲۰ ماده مقرراتی جدید را به قانون آیین دادرسی کیفری اضافه کرده است.

متن پیشنهادی برای تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری

بر اساس متن این طرح  تبصره ماده (۴۸) قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲/۱۲/۴  به شرح زیر اصلاح شده است.

تبصره – در جرائم سازمان یافته که مجازات آنها مشمول بندهای الف، ب و ت ماده (۳۰۲) این قانون است و همچنین جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی، جرائم تروریستی موضوع قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم و جرائم اقتصادی با میزان مال موضوع جرم ده میلیارد (۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و بیشتر، در مرحله تحقیقات مقدماتی چنانچه قاضی پرونده ملاقات وکیل با متهم را با ضرورت کشف حقیقت منافی بداند میتواند حداکثر به مدت بیست روز از شروع تحت نظر متهم را از ملاقات با وکیل ممنوع نماید. پس از این مدت نیز چنانچه اطلاعات محرمانه ای در پرونده وجود داشته باشد ملاقات متهم با وکیل تحت نظارت مقام قضائی صورت میگیرد. حکم این ماده در رسیدگی های در صلاحیت سازمان قضائی نیروهای مسلح نیز جاری است.

بیشتر بخوانید:

پیش از این و در متن فعلی قانون آیین دادرسی کیفری این چنین مقرر شده است:

تبصره- در جرائم علیه امنیت داخلی یا خارجی و همچنین جرائم سازمان یافته که مجازات آنها مشمول ماده (۳۰۲) این قانون است، در مرحله تحقیقات مقدماتی طرفین دعوی، وکیل یا وکلای خود را از بین وکلای رسمی دادگستری که مورد تأیید رئیس قوه قضائیه باشد، انتخاب می‌نمایند. اسامی وکلای مزبور توسط رئیس قوه قضائیه اعلام می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا