آیین نامه

اصلاح بخشی از آیین‌نامه‌ اجرایی ماده (۲۱۹) قانون مالیات‌های مستقیم (شهریور ۱۴۰۳)

وکلاپرس- با موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی، بخشی از آیین‌نامه‌ اجرایی موضوع ماده (۲۱۹) قانون مالیات‌های مستقیم اصلاح و جهت اجرا ابلاغ شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از سازمان امور مالیاتی، براساس ابلاغیه سازمان امور مالیاتی کشور، این آیین‌نامه در ۱۳ فصل و ۵۵ ماده تنظیم شده که فصل اول و فصول سوم تا سیزدهم آن (شامل ماده ۱ و مواد ۱۸ تا ۵۵) اصلاح و بازنگری شده است.

شناسایی، ثبت‌نام تشکیل پرونده اشخاص مشمول در نظام مالیاتی، دریافت و پردازش اظهارنامه، حسابرسی، مطالبه و وصول مالیات، اعتراضات و شکایات، ابلاغ اوراق مالیاتی، ترتیبات حسابرسی مالیاتی، سایر مقررات حسابرسی و مطالبه و حل اختلاف مالیاتی، فرایندهای مالیاتی صاحبان مشاغل مشارکت‌های مدنی، حسابرسی تجمیعی صاحبان مشاغل از جمله سرفصل‌های این آیین‌نامه هستند.

براساس ماده (۲۱۹) قانون مالیات‌های مستقیم، شناسایی و تشخیص درآمد مشمول مالیات، مطالبه و وصول مالیات موضوع این قانون به سازمان امور مالیاتی کشور محول می‌شود و نحوه انجام تکالیف و استفاده از اختیارات و برخورداری از صلاحیت‌های هر یک از مأموران مالیاتی و اداره امور مالیاتی و ترتیبات اجرای احکام مقرر در ‌این قانون به موجب این آیین‌نامه‌ای خواهدبود.

بیشتر بخوانید:

گفتنی است با عنایت به تغییرات در قوانین و مقررات مالیاتی در سال‌های اخیر از جمله قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان و قانون مالیات بر ارزش افزوده و همچنین لزوم اتخاذ رویکرد سیستمی نسبت به فرایندهای مالیاتی، اصلاح آیین‌نامه ماده (۲۱۹) قانون مالیات‌های مستقیم ضروری به نظر می‌رسد.

دانلود فایل پی دی اف اصلاح بخشی از آیین‌نامه‌ اجرایی ماده (۲۱۹) قانون مالیات‌های مستقیم

جهت مشاهده آیین‌نامه اصلاحی روی دکمه زیر کلیک کنید.

اصلاح بخشی از آیین‌نامه‌ اجرایی ماده (۲۱۹) قانون مالیات‌های مستقیم (شهریور ۱۴۰۳)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا