اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

لایحه جامع وکالت مجدد مورد بررسی قرار خواهد گرفت

وکلاپرس ـ حسن نوروزی، نماینده مجلس شورای اسلامی، ضمن انتقاد از ضعف خود انتظامی وکلای دادگستری گفت: قطعا لایحه جامع وکالت در این دوره از مجلس مجدد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش وکلاپرس، حسن نوروزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد مشکلات ناشی از عدم شفافیت پیرامون تعرفه وکلا، گفت: وکالت تعرفه مخصوصی دارد، کما اینکه رسیدگی کیفری، حقوقی، املاک و ….تعرفه‌های مشخصی دارند. اما متاسفانه برخی وکلا با وعده اینکه حکم مورد نظر موکلشان صادر شود تضمینی کار می‌کنند؛ که این اقدامی اشتباه و انحرافی است.

بیشتر بخوانید: اصلاح تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری مرضی الاطراف است

قوه قضاییه باید به نحوه رسیدگی به شکایات در کانون وکلا ورود پیدا کند

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم رعایت عدالت در زمان رسیدگی به تخلف وکلا در کانون وکلای دادگستری، ادامه داد: تخلف‌های گزارش شده به کانون وکلا یا مورد رسیدگی قرار نمی‌گیرند یا رای به نفع وکلا داده می‌شود که این امر می‌طلبد قوه قضاییه به این موضوع ورود پیدا کند.

قوه قضاییه باید مدل خاصی برای برخورد با فساد در حوزه وکالت طراحی کند

این حقوقدان فعال در ادوار دهم و یازدهم نهاد قانونگذاری کشور، تصریح کرد: البته قوه قضاییه باید در پی دستور رییس این قوه برای مبارزه با فساد به این حوزه نیز ورود پیدا کرده و از افرادی که در قالب وکیل اقدام به فساد کرده‌اند و افرادی که در کانون وکلا به نفع وکیل متخلف رای صادر کرده‌اند سلب صلاحیت کند.

وی یادآور شد: آنچه مسلم است مبارزه با فساد، عام را در برمی‌گیرد و تنها محدود به اقتصاد تجاری نمی‌شود، ضمن اینکه لازم است قوه قضاییه برای مبارزه با فساد در این بخش نیز مدل خاصی را طراحی کند و به شکایات مردم در این زمینه رسیدگی کند.

نوروزی تاکید کرد: درست است که کانون وکلا هم دارای دادگاه انتظامی است، اما این موضوع مانع از ورود قوه قضاییه به شکایات مردم در این حوزه نمی‌شود، ضمن اینکه توجه به این بخش از این نظر ضرورت دارد که وکلا هم کار قضایی انجام می‌دهند، بنابراین بروز تخلف توسط آنها به آبروی قوه قضاییه لطمه می‌زند.

بیشتر بخوانید: براساس استانداردهای جهانی حرفه وکالت باید «خودگردان» باشد

بررسی مجدد لایحه جامع وکالت در مجلس یازدهم

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، در پاسخ به این پرسش که آیا وضعیت تعرفه وکلا در لایحه جامع وکالت درج شده است، اظهار کرد: لایحه جامع وکالت در مجلس دهم مورد بررسی قرار گرفت و ما ایرادات بسیاری را بدان وارد دانستیم، اما قطعا این لایحه در این دوره از مجلس مجدد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا