استدلال رئیس کانون وکلای گیلان درباره انتفای قبولی ۹ نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲

وکلاپرس– رییس کانون وکلای گیلان به تشریح جزئیات مصوبه هیات مدیره این کانون درخصوص انتفای قبولی ۹نفر از پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲ پرداخت.

به گزارش وکلاپرس، طبق اعلام برخی از شرکت کنندگان در آزمون وکالت ۱۴۰۲ گیلان، قبولی آنان به دلیل نقص مدارک در زمان ثبت نام آزمون منتفی شده است. برخی از این افراد کارآموز مرکز مشاوران بوده و با قبولی در دز آزمون وکالت، از آن مرکز انصراف داده و اکنون امکان پدیرفته شدن در کانون وکلا را نیز ندارند.

بیشتر بخوانید:

علت عدم وجود شرایط قانونی مذکور در ماده ۴۴ آیین نامه لایحه استقلال بود

وکیل علیرضا امانی، رییس کانون وکلای دادگستری گیلان، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات انتفای قبولی ۹نفر از پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲ گفت: علت کان لم یکن تلقی شدن قبولی این ۹نفر، عدم وجود شرایط قانونی مذکور در ماده ۴۴ آیین نامه لایحه استقلال بوده است.

وی ادامه داد: در آیین نامه لایحه استقلال آمده است که قبول‌شدگان در آزمون باید تصویر مصدق مدرک تحصیلی و کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت وظیفه عمومی را ارئه دهند و تاریخ فارغ‌التحصیلی و پایان خدمت یا معافیت باید قبل از تاریخ ثبت‌نام آزمون ورودی باشد. متاسفانه این افراد در زمان ثبت نام، فارغ التحصیل نبوده اند.

انصراف از کارآموزی مرکز مشاوران یک تصمیم کاملا شخصی بوده است

رییس کانون وکلای دادگستری گیلان درمورد اعلام نارضایتی این افراد به دلیل انصراف از مرکز مشاوران و بلاتکلیفی پیش آمده گفت: اینکه آنها از هر شغلی ازجمله کارآموزی مرکز مشاوران انصراف داده اند، یک تصمیم کاملا شخصی بوده است و هیچ ارتباطی به کانون وکلای گیلان ندارد.

وی ادامه داد: براساس ماده ۴۳ آیین نامه لایحه استقلال، قبول‌شدگان در آزمون باید ضمن تکمیل فرم تقاضانامه پروانه وکالت، تصریح کنند که در شغل دولتی و سایر ارگان‌ها و نهادهای مذکور در بند ۲ ماده ۱۰ لایحه استقلال اشتغال ندارند و مشمول قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل نیستند.

امانی افزود: خود این افراد تصمیم گرفته اند که براساس قانون، انصراف دهند و از طرف دیگر بر قانون و شرایط لازم در زمان ثبت نام نیز واقف بوده اند.

بیشتر بخوانید:
نگاهی به وضعیت مشابه در کانون اصفهان و بوشهر

گفتنی است طبق اعلام کانون وکلای دادگستری اصفهان براساس مصوبه مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۰۳ هیات مدیره، قبولی سه نفر از پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲ به علت نقص در گواهی پایان خدمت سربازی تا پیش از ثبت نام در آزمون وکالت و ۱۲ نفر هم به علت نداشتن مدرک کارشناسی قبل از ثبت نام در آزمون وکالت، کان لم یکن اعلام شد.

اگرچه برخی شنیده ها، حاکی از پذیرش داوطلبین مشابه با همین شرایط در سایر کانون ها ازجمله کانون وکلای بوشهر بوده است، اما وکیل بهرام فرهمند صابر (رییس کانون وکلای داداگستری بوشهر) در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس ضمن تکذیب این خبر گفت: این کانون هیچ داوطلبی نداشته است که در زمان ثبت نام، مدرک تحصیلی و کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت وظیفه عمومی را اخد نکرده بوده باشد.

خروج از نسخه موبایل