اختلال مداوم در سامانه عدل ایران و خودکاربری وکلا / مرکز فناوری اطلاعات قوه قضائیه هنوز اطلاعیه‌ای صادر نکرده است

وکلاپرس- سامانه عدل ایران به عنوان سامانه اصلی قوه قضاییه که امکانات مختلفی را در اختیار وکلا، کارشناسان و سایر شهروندان قرار می دهد، مدتی است با اختلالاتی مواجه شده است.

به گزارش وکلاپرس در روزهای گذشته بسیاری از کاربران و وکلا در شبکه های اجتماعی اختلالات این سامانه را گزارش کرده اند و از عدم دسترسی به خدمات سامانه ابراز نارضایتی کرده اند.

بیشتر بخوانید:

سامانه خودکاربری وکلا در درگاه عدل ایران که پل ارتباط اینترنتی وکلای دادگستری با دادگستری و دستگاه قضایی کشور است، متاسفانه به علت اختلالات مستمر در چند ماه اخیر به جای تسریع امور موجب کند شدن و اختلال در عملکرد وکلای دادگستری شده است.

از جمله اختلالات اخیر در بخش خودکاربری وکلا درگاه انعقاد قرارداد وکالت الکترونیک بین وکلای دادگستری و موکلین خود بوده که در این روزها به مشکل خورده است. متاسفانه سامانه خودکاربری وکلا فاقد بخش پشتیبانی پاسخگو و آنلاین است.

به گفته وکیل جعفر جعفرزاده(مسئول روابط عمومی کانون وکلای ایلام) فارغ از قطعی و یا مشکل دانلود ابلاغیه های الکترونیک سامانه ابلاغ، اختلال در سامانه پیگیری پرونده ها نیز باعث شده تا وکلا و دیگر اشخاص قادر به پیگیری و رؤیت آخرین وضعیت پرونده ها نباشند و برای پیگیری به شعب رسیدگی کننده مراجعه و جدای از اتلاف وقت، باری مضاعف به کارکنان شعب برای پاسخگویی وارد شود

بیشتر بخوانید:

اگز چه این سامانه مراجعه اشخاص به دفاتر خدمات قضایی را تاحد بسیار چشمگیری کاهش داده است، اما متاسفانه از اواخر هفته گذشته کاربران اختلال در این سامانه را گزارش کرده اند که هنوز رفع نشده است و در این خصوص هیچ اطلاعیه ای از سوی مسئولین منتشر نشده است.

آنچه جای تعجب دارد این است که مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه علیرغم مشکل ادامه دار عدل ایران، تاکنون در این خصوص اطلاعیه‌ای در زمینه حل مشکلات و یا بروزرسانی سیستم در اختیار کاربران و از جمله وکلا منتشر نکرده است.

خطا 337 عدل ایران

خروج از نسخه موبایل