اخبار

وکیل فائزه هاشمی رفسنجانی: احتمالا در اواخر هفته آینده، رای جدید موکلم صادر می‌شود

وکلاپرس _ وکیل فائزه هاشمی رفسنجانی درباره آخرین وضعیت موکلش در زندان، توضیحاتی ارائه کرد و از احتمال صدور رای جدید پرونده فائزه هاشمی در اواخر هفته آینده، خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، محمدحسین آقاسی (وکیل فائزه هاشمی رفسنجانی) درباره آخرین وضعیت موکل خود گفت: پرونده خانم فائزه هاشمی در حال ادغام محکومیت‌ها و صدور رأی جدید است.

وی افزود: اطلاع دارید که وقتی کسی محکومیت‌های متعددی داشته باشد، این محکومیت‌ها باید تجمیع شود و من از دادگاه تقاضا کردم که این محکومیت‌ها تجمیع شود.

بیشتر بخوانید:

عفو رهبری برای یکی از پرونده های فائزه هاشمی رفسنجانی

به نقل از ایلنا، وکیل فائزه هاشمی رفسنجانی بیان کرد: فعلا پرونده در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر است و منتظریم چه رأیی صادر می‌شود و مجازات ایشان به چه صورتی خواهد شد.

آقاسی ادامه داد: البته یکی از پرونده‌هایی که منتظر رأی هستیم به احتمال زیاد مشمول عفو رهبری شده که آن عفو به صورت عمومی بوده نه به صورت خاص؛ چون اتهامی که مبنی بر اجتماع و تبانی به ایشان وارد شد، در محدوده زمانی ایامی بود که رهبری نسبت به آن عفو عمومی دادند.

محکومیت‌های متعدد فائزه هاشمی

این وکیل دادگستری درباره اتهامات پرونده‌هایی که در آنها قرار بر صدور رای است، گفت: سه تا چهار پرونده بود که خانم هاشمی در آن ها محکومیت‌های متعددی داشت.

وی افزود: از جمله تبلیغ علیه نظام و اهانت به مقدسات بود که ۳۷ ماه حبس داشتند که مقدار زیادی از آن را تا به حال تحمل کردند و منتظر هستیم که ببینیم در ادغام پرونده‌ها چه اتفاقی می‌افتد.

بیشتر بخوانید:

آقاسی درباره آخرین وضعیت فائزه هاشمی رفسنجانی در زندان گفت: من طی ۳ روز گذشته به ملاقات ایشان رفتم و وضعیت موکلم مشابه افرادی است که مشغول تحمل محکومیت قطعی شده‌اند. احتمال دارد که در اواخر هفته آینده دادگاه چه رایی صادر می‌کند.

نگاهی به سابقه خبر

فائزه هاشمی رفسنجانی در تاریخ ۵ مهر ۱۴۰۱ بازداشت شد و از آن زمان تاکنون دوران محکومیت خود را در زندان اوین به سر می‌برد.

طبق اعلام ندا شمس (وکیل مدافع سابق فائزه هاشمی)، اتهامات منجر به صدور محکومیت این شخص شامل اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی و اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیر قانونی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا