گفت و گو

تقسیم سرفصل های مرحله اول کارآموزی وکالت کانون مرکز به دو دسته کاربردی و علمی

وکلاپرس- عضو هیات مدیره کانون وکلای مرکز به معرفی سرفصل های مرحله اول کارآموزی پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۰ در دو دسته کاربردی و علمی با رویکرد کاربردی پرداخت.

به گزارش وکلاپرس، هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز در جلسه مورخ ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ سرفصل های مرحله اول کارآموزی پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۰ را تصویب کرد.

تقسیم سرفصل ها به دو دسته کاربردی و علمی با رویکرد کاربردی

دکتر وحید قاسمی عهد، عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات این مصوبه گفت: سرفصل های پیشنهادی اسکودا پس از بررسی در کارگروه ویژه تصویب شد. مصوبه اخیر را می توان در دو دسته کاربردی و علمی با رویکرد کاربردی دسته بندی کرد.

بیشتر بخوانید:

۱۳ سرفصل کاربردی مرحله اول کارآموزی پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۰

قاسمی عهد ضمن معرفی سرفصل های کاربردی، افزود: آشنایی با تاریخچه و ساختار کانون وکلا، اسکودا و IBA، آشنایی با سامانه های الکترونیک قضایی و قرارداد الکترونیکی، نحوه تنظیم قرارداد وکالت و آشنایی با روابط مالی با موکل و آیین نامه تعرفه حق الوکاله، نحوه طرح دعاوی حقوقی و شکایت کیفری و اداری در محاکم و دیوان عدالت اداری، آشنایی با مقررات و تکالیف مالیاتی وکلا، آموزش نحوه مطالعه پرونده کیفری و نحوه تنظیم لوایح کیفری، آموزش نحوه مطالعه پرونده های حقوقی و نحوه تنظیم لوایح حقوقی، آموزش کاربردی دسترسی به عدالت قضایی با تاکید بر وکالت معاضدتی و تسخیری، بایسته های اخلاق حرفه ای وکالت، آموزش وظایف کارآموزی، آشنایی با فن بیان و اصول و فنون مذاکره، نقش و کارکرد کار گروهی در وکالت و نقش موسسات حقوقی مجاز و آشنایی با مقررات انتظامی در زمره سرفصل های کاربردی قرار می گیرند.

۳ سرفصل علمی با رویکرد عملی

عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز افزود: علی رغم ایرادات فراوان به تکرار ملال آور سرفصل های تئوریک و نظری بنا به توجیهات و توضیحات کارگروه، موارد علمی نیز با رویکرد عملی به تصویب رسید.

وی ادامه داد: حقوق مدنی کاربردی با تاکید بر عقود معین و مسوولیت مدنی یا ضمانات قهری، حقوق تجارت کاربردی با تاکید بر اسناد تجاری و شرکت های سهامی و حقوق جزا کاربردی با تاکید بر تعزیرات در زمره سرفصل های علمی با رویکرد عملی قرار می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا