اخبار آزمون هاویژه

آمار جدید: ۱۳۵۰۸ نفر در آزمون وکالت ۱۴۰۲ پذیرفته شده‌اند / جدول تعداد قبولی‌ها به تفکیک کانون‌های وکلا

وکلاپرس- در آزمون وکالت ۱۴۰۲ بیش از سیزده هزار داوطلب بر اساس معیار مذکور در قانون تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار پذیرفته شده‌اند.

به گزارش وکلاپرس، نتایج آزمون وکالت ۱۴۰۲ که ۱۳ مرداد ماه برگزار شد، طبق قانون تسهیل صدور مجوز های کسب و کار  با حذف ظرفیت و پذیرش  هفتاد درصد (۷۰%) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (۱%) حائزان بالاترین امتیاز ، روز ۲۱ شهریور ماه از درگاه سازمان سنجش اعلام شد.

بیشتر بخوانید:

بر اساس جدول تعداد پذیرش کانون های وکلای دادگستری ایران که توسط وکیل ابراهیم کیانی (نائب رئیس اسکودا) در اختیار وکلاپرس قرار گرفته، تعداد پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲ بیش از سیزده هزار و پانصد نفر است.

این در حالی است که پیشتر تعداد پذیرفته شدگان آزمون وکالت قریب به ۱۱ هزار نفر ذکر شده بود. با دقت در جدول اعلامی مشخص می‌شود این عدد فقط مربوط به قبولی ها در سهمیه آزاد بوده و ۲۵۶۵ نفر نیز علاوه بر این تعداد، در سهمیه ایثارگری قبول شده اند.

بیشتر بخوانید:

آمار پذیرفته شده های سهمیه  آزاد و ایثارگر به تفکیک کانون های وکلا به شرح زیر است:

ردیف نام کانون تعداد در سهمیه ایثارگر  تعداد در سهمیه آزاد  جمع کل  
۱مرکز – تهران۷۰۶۳۱۵۵۳۸۶۱
۲مرکز – سیستان و بلوچستان۱۵۵۶۷۱
۳آذربایجان شرقی۱۲۲۵۱۸۶۴۰
۴فارس – فارس۱۶۳۷۴۶۹۰۹
۵فارس- کهگیلویه و بویراحمد۱۷۹۹۱۱۶
۶اصفهان۱۳۲۶۵۷۷۸۹
۷آذربایجان غربی۱۳۴۳۳۰۴۶۴
۸مازندران۱۳۲۵۵۴۶۸۶
۹خراسان رضوی۱۸۲۶۹۸۸۸۰
۱۰خرسان جنوبی۹۴۷۵۶
۱۱گیلان۹۴۳۳۳۴۲۷
۱۲قزوین ۳۵۱۹۱۲۲۶
۱۳خوزستان۹۰۳۶۱۴۵۱
۱۴کرمانشاه۸۴۲۲۶۳۱۰
۱۵همدان۴۴۱۸۷۲۳۱
۱۶قم۳۶۱۴۸۱۸۴
۱۷کردستان۳۰۱۲۶۱۵۶
۱۸گلستان۶۳۲۱۱۲۷۴
۱۹اردبیل۴۳۲۱۳۲۵۶
۲۰مرکزی (اراک)۳۷۱۵۸۱۹۵
۲۱بوشهر۵۲۱۴۱۱۹۳
۲۲زنجان۳۲۱۴۶۱۷۸
۲۳لرستان۴۷۲۰۶۲۵۳
۲۴کرمان۵۲۲۶۸۳۲۰
۲۵البرز۱۰۰۵۷۳۶۷۳
۲۶چهارمحال و بختیاری ۲۱۹۳۱۱۴
۲۷یزد۲۳۱۵۳۱۷۶
۲۸ایلام۱۷۶۲۷۹
۲۹خراسان شمالی۲۲۷۵۹۷
۳۰هرمزگان۱۸۱۱۲۱۳۰
۳۱سمنان۱۳۱۰۰۱۱۳
جمع کل۲۵۶۵۱۰۹۴۳۱۳۵۰۸

‫۳۸ دیدگاه ها

    1. در این زمان که همه در کوبیدن و اظهار نظر منفی و تخریب روحیه جوانان دانشجو و پذیرفته شدگان این مرحله ازمون از هم سبقت می گیرند می شود گفت تنها نظر مثبت و روحیه بخش از سوی جناب عالی بوده. از طرف خودم و دیگران از شما سپاسگزارم. بهترین ها تقدیم شما.

  1. با این حساب
    هر ارانی یک وکیل مگر اینکه بتونه ثابت کنه هنوز رابطه اش با مامانش شکرآب نشده 🙂

    انصافا نصاب ۷۰ درصدی برای پذیرش پایینه
    یا این نصاب تراز که ملاک خوبی برای کیفیت سنجی علمی داوطلب است باید بیاد روی ارقام ۷۵ الی ۸۰۰۰
    یا اینکه به قول یکی از دوستان مقرر بشه هر سال ۵-۶ درصد اول ازمون به عنوان واجدین شرکت در دوره کاراموزی پذیرفته بشن.

    1. همچین هم ک فکر میکنی آسون نبوده خیالت راحت باشه من با وجود اینکه خودم اینهمه خوندم قبول نشدم پس بدون اینایی که قبول شدن به راحتی قبول نشدن و اتفاقا قانون تسهیل بسیار کار را سخت تر کرده و ضربه ی بدی ب ما زد

      1. ببخشید طرح تسهیل چه ضربه ایی به تو زده؟؟؟؟؟!!!!! یعنی اگر طرح تسهیل نبود قبول می شدی!!!!!! قبلا تو کل کشور سه هزار نفر وکالت قبول می شدن… الان شده ۱۳ هزار نفر؟؟؟؟!!!! بعد الان ضربه ش چیه؟؟؟!!! متوجه نمی شم می شه توضیح بدید!!!!

    2. الان وکلای پایه یک دادگستری با ۵ سال سابقه امکان اجاره یه دفتر رو ندارن …. مجلس انقلابی لیسانس حقوق بیکار رو تبدیل کرد به وکیل بیکار

    1. امام صادق علیه السلام: خدا را شکر که دشمنان ما را از احمق ها آفرید
      خواستند با سخت کردن آزمون تعداد ورودی رو کمتر کنن ولی نتیجه عکس داد
      با غیر استاندارد و سخت کردن آزمون متاسفانه فقط کار رو برای یک درصد برتر حتی رتبه های تک رقمی سخت تر کردند که باعث شد نمره تراز خیلی پایین تر بیاد و عده خیلی بیشتری بتونن وارد حد نصاب بشن
      اگه امتحان استاندارد بود صد درصد تعداد قبولی ها خیییلی کمتر بود.

  2. به زودی از پدربزرگانم هم که زیر خاک دفن شده اند یه پروانه وکالت به ارث خواهد رسید

  3. سیل فساد نداره که هرچه وکیل زیاد باشه امار پرونده پایین تر هست چرا؟چون مردم دسترسی اسان به وکیل دارند واین باعث میشه که جهت رسیدگی پرونده سریعتر باشه وحجم پرونده ها درمراجع قضایی کاهش داشته بشه اینکه بد نیست اگه وکیل زیاد باشه وهر وکیلی که عرضه کار داشته باشه درامدش بهتره .

    1. آقا سامان هر چه وکیل زیاد بشه هم اطاله دادرسی زیاد می شه هم تعداد پرونده های ورودی به دستگاه قضا افزایش پیدا می کنه…. وکیلی که غم نان داره از هر چیز واهی پرونده سازی خواهد کرد….

  4. شخصی که تخصص و صلاحیت حراست و دفاع از حقوق ، جان و مال و ناموس مردم را به علت بی سوادی و یا کم سوادی ندارد، کما اینکه عمده قشر پذیرفته شدگان این چنین است، نه تنها خودش مسئول می باشد بلکه افرادی که دلیل ذی سمت و وکیل شدن و استیلای این اشخاص بر مال و ناموس و خون مردم شده اند، در هر بی عدالتی که از این باب برای مردم رقم می خورد، سهیمند.
    و اذاقهم الله حر الجحیم إن شاء الله

  5. من خودم جز شرکت کنندگان سال ۴۰۳ هستم ولی آخه یعنی چی ۶۰۸ نفر از استان مازندران تو یکسال قبول بشن واقعا نمایندگان مجلس با خودشون چی فکر کردن، در آینده نزدیک دفاتر وکالت در شهر ها از تعداد بقالی های منطقه بیشتر میشه در کل ۱۳۵۰۰خوردی نفر در یک سال پذیرفته شدن که اصلا منطقی نیست نظر شخصی بنده به عنوان دانشجوی حقوق این است که فقط ترازبالای ۱۰ هزار میبایستی پذیرفته شوند امسال پایین ترین تراز پذیرفته شده تقریبا ۶۶۷۵ سهیه آزاد بودش وایثارگری ۵۵۵۰ به صورت تقریب که طرف با تراز ۵۶۱۰ استوری هم گذاشته وکیل شدنم مبارک بخدای جای خوشحالی نداره پس زحمت بکشن رشته های پزشکی وداروسازی رو هم بیان در دانشگاه های غیرانتفاعی وپیام نور فعال کنن تا هر کی خواست یاعلی بگه وبره این نشد کا که، طرف کجکاری ساختمون میکنه یا صاغکار ماشین هستش درآمدش بیشتر از صد تا دکتر شده آنقدر فضای علمی کشور رو نابود کردن الان کوچه وخیابون میره همه همدیگر رو مهندس صدا میزنن بخدا من بشخصه حسود نیستم آن شالله همه وکیل و سر دفتر وقاضی بشن ولی آینده ای جز پوچ وتوخالی نصیب دوستان نخواهد شد.

  6. همه زمینه ها درست شده بود فقط یه دونه وکالت مونده بود که اونم به لطف و تدبیر مجلس و مسئولین درست شد،، الان دیگه مردم ایران هیچ مشکلی در هیچ زمینه ای ندارن ،،
    هشتاد میلیون خوشبخت ،، خوشبخترین آدمای دنیا

  7. پس صد هزار نفر مردود شدن مثل هر سال پولهای ثبت نام به جیب زده کانون وکلا پس قانون تسهیل و انحلال کانون چه شد؟؟؟شورای نگهبان کانون انحصار طلب را منحل کنید

    1. شما برخی چیز هارو در نظر نداری یک فرهنگی هست به اسم رجوع به وکیل اکثر پرونده ها بدون وکیل داره روندش طی میشه و فرهنگ رجوع به وکیل وجود ندارد وگرنه نسبت و به تناسب جمیعت ما همینقدر وکیل نیاز داریم که در آینده نزدیک وکلا و فرهنگ رجوع به وکلا بیشتر میشه همین نسل جدید خودشون این فرهنگ رو درست میکنند با رفتار درست و قیمت درست ضمن اینکه افراد حاضر در این رشته اگر ببیند فضا خوب نیست این حوزه رو ترک میکنند زمانی که یه انقلابی در یک حوزه میشه مخالف های خودشم داره مثلا همین تاکسی های اینترنتی آمد باور کنین کلی آدم گفتن ما بیکار میشیم نه تنها تاکسی زرد ها بیکار نشدن بلکه یک کسب چند میلیونی هم مشغول کار شدن و فرهنگ استفاده از این سرویس ها نیز بیشتر شد منی که تا چند سال پیش کم تر از سرویس های سواری استفاده میکردم الان خیلی بیشتر شده در این حوزه هم نگران نباشید گذر زمان ثابت می‌کنه که این تصمیم اشتباهی نبوده ولی در آخر باید مراقب هم باشیم از این طرف هم نیفتیم و افراد با سواد کم رو وکیل نکنیم

  8. با این سیل عظیم،فقط خدا به داد این مردم برسد،چه حق هایی که ناحق میشوند.و چه ناحق هایی که…!؟

  9. احسنت لطفا یکبار دیگه به طراحان آزمون وکالت امسال پاداش بدید
    اگه به جای طراحی سوالات غیر استاندارد و طولانی و غلط آزمون امسال که با هدف عقده گشایی از داوطلبان طراحی شده بود سوالات استاندارد و با سطح متوسط طرح شده بود تراز نمره قبولی انقدر پایین نمیومد بسیاری از سوالات رو چه مطالعه کرده بودید و چه درس نخونده بودید نمی تونستید جواب بدید
    گویا فقط ۲۵ نفر از ۱۱۰ هزار نفر شرکت کننده تونستند به ۶۰ درصد سوالات پاسخ درست بدهند این تقصیر کی بود داوطلب یا یک عده افراد مغرور و انحصارطلب

  10. هر چی بیسواد که شایسته نبودن دارن وکیل میشن ، خون باید گریست برای این مردم و این مجلس نالایق

  11. مطمئن باشید سواد افرادی که امسال قبول شدن از هیئت مدیره کانونهای استانها در زمان قبولیشون در آزمون وکالت اون زمان بسیار بیشتر بوده و با اصلاح آیین نامه‌ کیفیت اخذ پروانه وکالت قطعا وکلای باسواد تری نسبت به قبل تحویل جامعه خواهد شد. پرونده هم اگر اهل کار باشید زیاده.

    1. آقای علیرضا با همین حرفهاتون رشته حقوق به ویرانی کشیدید…. حتی خودت هم می دونی که این وصعیت به نفع هیچ کس نیست بیشترین متضرر این وصعیت قبول شدگان جدید هستند…. هر چند این حرفها را هزاران باز گفتیم ولی باز هم می گم سال ها قبل قبول شدن تو کنکور سخت بوده و طی دانشگاه به سختی درس می خوندن…ولی چند سال بدون کنکور دانشجو جذب می شه و طی دانشکاه دانشجویان اصلا درس نمی خوانند… من چند سال تو پیام نور مدرس بودم ۸ نمره میان ترم به دانشجو ها می دادن و دانشجو با نمره ۲ می تونست واحد درسی را پاس کند…. بعدش هم بر فرض، قبول شدن در وکالت راحت بوده آیا باید الان تراز ۵۰۰۰ و ۶۰۰۰ وکیل بشه که چون ۳۰ سال پیش قبول شدن تو ازمون وکالت راحت بوده؟؟؟؟!!! آخه این چه استدلالی!!!!! الان هم بیان دانشگاه را جمع کنند دقیقا شرایط برگردان به سال های قبل و هر کی از دانشگاه فارغ تحصیل شد بدون ازمون بهش پروانه وکالت بدن….

  12. تو استان ما ۱۷۸ نفر وکالت قبول شدن احتمالا به همین میزان هم مرکز قبولی خواهد شد یعنی ۴۰۰ نفر در بک سال فقط در یک استان کوچک وکیل خواهند شد…. حتی مجوز سوپر مارکتی و تاکسیرانی را هم در یک سال به این تعداد نمی دهند…. مبارک باشه آن شالله…. طرفداران طرح تسهیل مبارک باشه….

  13. وقتی که درامد نداشته باشین فایده نداره ،اجاره دفتر و…. باید گذاشت لب کوزه خوشحال نباشین

  14. تعداد آمار پذیرفته شدگان طرح تسهیل با زمانی که ظرفیت بود هیچ تغییری نکرده است و اگر بر اساس ظرفیت هم قرار بود سال ۱۴۰۲ پذیرش داشت به تناسب درصدی که سالیانه نسبت به سال قبل افزایش می آید چیزی حدود ۱۳ هزار می بایست پذیرش می کرد که در طرح تسهیل هم همین میزان پذیرش داشته است .فقط الکی شلوغش کردند و این جای بسیار تعجب است که این موضوع چگونه برنامه ریزی شده؟؟

    1. همان طور که پذیرش پزشکی و داروسازی و دندانپزشکی قطره چکانی هست درست هم هست برای اینکه افراد باسواد خوب و عالی وارد این حوزه شوند در نهایت هم نفعش به جامعه می رسه …وکالت هم جایگاه اجتماعی بالا داره فقط باسواد عالی باید وارد شد …به نظرم اشتباه محض بود قانون تسهیل … ینی چی با سواد پایین پایین وکیل شد …مثل این می مونه که طرف کنکور سراسری همش درصدای زیر ۲۰درصد بزنه دندانپزشکی قبول بشه …نمیشه که ..هر حوزه ای حساب و کتاب داره..حساب و کتاب وکالت رو کامل بهم ریختن…امیدوارم زود به اشتباه شون پی ببرن اصلاح کنن… هر وقت مسؤولین دندانپزشکی رو با تاکسیرانی و سوپری مقایسه کردن ..اون موقع بیان وکالت رو هم با سوپری و تاکسی رانی مقایسه کنن…نمیشه که ..وکالت جایگاه و شان اجتماعی داره مثل دندانپزشکی و داروسازی و پزشکی و ….

  15. از قدیم همیشه رسم بوده در کنکور سراسری یا ارشد یا دکتری یا هر آزمون مهم مثل مصاحبه استخدامی مصاحبه دکتری و …که هر کسی باسواد تر بوده جای بهتری قبول میشده شانس قبولی بالا بوده ..مثلا رتبه یک تا ده بیاری دانشگاه تهران یا دانشگاههای تاپ …مثلا رتبه بالاتر ده یا ۲۰ احتمالا دانشگاه تهران قبول نمیشه چون ملاک قبولی سواد بالا هس

  16. وکالت تا روز قیامت شأن و رتبه خودش رو خواهد داشت هر چند که عده ای بدونه استعداد واردش بشن و مدتی جولان بدهند .
    دوم این که دوستان اینقدر با سواد و بی سواد نکنید اگر بی سوادی هم وارد وکالت به و استعداد داشته باشه در دوره کارآموزی قطعا کارکشته و باسواد میشه .
    مشکل اکثریت در هر رشته ای چه پزشکی چه وکالت و… عدم وجود استعداد هستش که به هیچ وجه ممکن درمان نخواهد شد .
    پس اینقدر جوش نزنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا