اخبار کانون هاویژه

اطلاعیه کمیسیون حمایت کانون وکلای مرکز درخصوص نامه کانون به وزیر بهداشت

وکلاپرس- کمیسیون حمایت کانون وکلای دادگستری مرکز درخصوص نامه رییس کانون مرکز به وزیر بهداشت برای اولویت قرار دادن وکلا در تزریق واکسن اطلاعیه ای منتشر کرد.

پس از انتشار تصویر نامه رییس کانون وکلای دادگستری مرکز خطاب به وزیر بهداشت و درمان با مضمون درخواست برای اولیوت دادن به وکلای دادگستری در زمینه تزیرق واکسن کرونا، برخی واکنش ها میان وکلای دادگستری ایجاد شد.

این دسته از وکلا معتقد بودند درخواست اعمال این تبعیض به نفع وکلای دادگستری در شرایطی که کشور برای تامین واکسن در مضیقه است، موافق روحیه ایثارگری و حق طلبی وکلای دادگستری نیست و از سوی دیگر می تواند بازخوردهای منفی در افکار عمومی ایجاد کند و دستاویزی برای بدخواهان این نهاد دیرپای مدنی شود.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز، کمیسیون حمایت کانون وکلای دادگستری مرکز در همین زمینه به منظور توضیح منظور رییس کانون وکلای دادگستری مرکز از ارسال این نامه اطلاعیه ای منتشر کرده است.

در متن این اطلاعیه آمده است:

مبنای نامه صادره از سوی ریاست محترم کانون وکلای دادگستری مرکز خطاب به وزیر محترم بهداشت صرفا براساس وظیفه قانونی و ذاتی کانون  وکلا و بر اساس نظر هیات مدیره محترم کانون مرکز در راستای دفاع از حقوق وکلای دادگستری که با مخاطرات زیاد مشغول ایفای رسالت مقدس پیگیری و  دفاع از حقوق مردم در مراجع متکثر قضایی، انتظامی و زندان های سرا سر کشور هستند بوده است، چراکه علاوه بر ابتلای بسیاری از وکلای دادگستری و خانواده های انها به ویروس کوید ۱۹، تعداد قابل توجهی از مدافعان بی دفاع در مقام انجام و ظیفه و بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند و هر روز نیز بر تعداد انها افزوده می شود.

از سوی دیگر در این عصر که علی الدوام هجمه های گوناگون علیه وکلای دادگستری رقم می خورد و همواره نقش موثر و مجاهدت وکلای دادگستری در تحقق عدالت نادیده انگاشته می شود نگرانی فراموش شدن وکلا در موضوع واکسیناسون نیز دو چندان است و همین امر موجب شد تا به درستی  بر اساس نظر هیات مدیره نامه ای با مضمونِ توجه دادن مقامات محترم وزارت بهداشت به جامعه در معرض خطر وکالت تنظیم شود.

اما بدون تردید باید گفت هرچند جان عزیز است اما عدالت و برابری عزیز تر است و قطعا «اثبات شئ نفی ماعدا نمی کند» با این وصف بلا شک نه تنها وکلای دادگستری خود برتر بینی نسبت به سایر اقشار جامعه ندارند بلکه همواره خود را سپر بلای  مردم در مسیر اجرای عدالت کرده اند. با این رسالت انتظار می رود مقامات مسئول، سنگر بانان دفاع از حقوق مردم را نه به عنوان اولویت اول بلکه به عنوان یکی از اولویت ها، در میان اقشار خط مقدم و در معرض خطر جدی ابتلای به ویروس کوید ۱۹ فراموش ننمایند و مجدانه تقاضا می شود واکسیناسیون فوری آحاد مردم ایران زمین در اولیت تمام برنامه های کلان کشور قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا