یادداشت

آیا افزایش تعداد وکیل بیانگر توسعه و پایداری عدالت در جامعه است؟

وکلاپرس- رئیس کانون وکلای دادگستری سمنان در یادداشتی کوتاه با عنوان «افزایش یا کاهش سرانه جذب وکیل در اجرای عدالت» بر اصلاح قانون تسهیل و مقررات وکالت قانون برنامه هفتم توسعه تاکید کرده است.

وکیل حسینی رئیس کانون وکلای دادگستری سمنان در این یادداشت تاکید کرده است که طبق آمارهای جهانی یکی از شاخصه های توسعه در هر کشوری و پیشرفت هر جامعه ای را عدم مراجعه به دادگاهها و تعداد پایین وکیل دانسته اند.

بیشتر بخوانید:

متن این یادداشت به شرح زیر است:

افزایش یا کاهش سرانه جذب وکیل در اجرای عدالت

آیا افزایش تعداد وکیل بیانگر توسعه و پایداری عدالت در جامعه است!! بودن یا نبودن مسئله این است

اگر تعداد بالای پزشک در جامعه نشان از خدمت و توسعه سلامت میباشد، درست در نقطه مقابل بی شک تعداد بالای وکیل نشان از بیماری مزمن جامعه و عدم پیشرفت و بیماری آن جامعه است و به درستی طبق آمارهای جهانی یکی از شاخصه های توسعه در هر کشوری و پیشرفت هر جامعه ای را عدم مراجعه به دادگاهها و تعداد پایین وکیل دانسته اند.

بودن یا نبودن مسئله این است

یکی از تأثیر گذارترین بندهای ادبی در ادبیات جهان است که ویلیام شکسپیر آن را در نمایش نامه هملت به اجرا گذاشت – بودن یا نبودن از نمایشنامه هملت شکسپیر است

آیا شایسته تر آن است که به تیر و تازیانه تقدیر جفا پیشه تن در دهیم، یا این که ساز و برگ نبرد برداشته، به جنگ مشکلات فراوان رویم تا آن دشواری ها را از میان برداریم؟

مردن، آسودن – سرانجام همین است و بس؟

و در این خواب دریابیم که رنجها و هزاران زجری که این تن خاکی میکشد به پایان آمده

باید با همدلی، اتحاد و خرد ورزی از فرصت سوزی اجتناب کرد و استفاده از تمامی ظرفیت های موجود تا قبل از برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۳ در آذرماه اصلاح قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را به تصویب رساند و اصلاح قانون برنامه هفتم توسعه (بخش مربوط به حرفه وکالت) را در دستور کار قرار داد و از دل بستن به افراد و نام ها بر حذر کنیم و از پتانسیل و توانایی داخلی جامعه بزرگ کانونهای وکلای دادگستری استفاده کنیم.

سید حسین حسینی رئیس کانون وکلای دادگستری استان سمنان

یادداشت رئیس کانون وکلای دادگستری استان سمنان
یادداشت رئیس کانون وکلای دادگستری استان سمنان

منبع: روابط عمومی کانون وکلای سمنان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا