آگاهی و آموزش حقوقیاخبار

آغاز بهره‌برداری آزمایشی از سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی + راهنمای کار با سامانه

وکلاپرس– سازمان امور مالیاتی کشور، با انتشار فایل راهنمای کار با سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی از آغاز بهره‌برداری عملیاتی از سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی از هجدهم اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، با آغاز بهره‌برداری از سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی و به منظور تسهیل در بهره‌برداری کاربران، دوره استفاده آموزشی این سامانه از ابتدای اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ ادامه خواهد داشت.

بر این اساس، مؤدیان می‌توانند با ورود به سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی، نسبت به ارسال اطلاعات دفاتر خود اقدام کرده و ضمن آشنایی با محیط سامانه، دستورالعمل‌ها و قواعد ثبت اطلاعات را انجام دهند.

گفتنی است، اطلاعات بارگذاری‌ شده در این دوره صرفاً جهت تست و آشنایی بوده و با پایان یافتن این دوره، طی اطلاعیه‌ای رسمی، اطلاعات حذف و پس از آن، بهره‌برداری نهایی و رسمی از سامانه آغاز می‌شود.

مؤدیان می‌توانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی https://my.tax.gov.ir و انتخاب گزینه «ورود به سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی»، وارد این سامانه شوند.

این اقدام در ادامه فرآیند تحول دیجیتال نظام مالیاتی کشور و در اجرای بند «ج» ماده (۴) قانون برنامه هفتم توسعه و بند «ج» ماده (۶۷) قانون برنامه ششم توسعه، با هدف کاهش هزینه‌ها، ارتقاء شفافیت و حذف دفاتر کاغذی پلمپ‌ شده صورت می‌گیرد.

اطلاع‌رسانی‌های تکمیلی در خصوص بهره‌برداری از سامانه از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دانلود راهنمای کار با سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی

دانلود راهنما

بهره بردای عملیاتی از سامانه از ۱۸ اردیبهشت

بخشنامه سازمان امور مالیاتی در خصوص راه اندازی آزمایشی سامانه و فرصت ۱۵ روزه برای مؤدیان  به منظور استفاده از سامانه و آشنایی کامل با عملکرد آن به شرح زیر است:

ادارات کل امور مالیاتی شهر و استان تهران

ادارات کل امور مالیاتی استان ها

با سلام و احترام

در راستای اجرای مفاد بند ج ماده ۴ قانون برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران، سازمان امور مالیاتی کشور اقدام به طراحی و پیاده سازی سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی نموده است که دسترسی و بهره برداری از آن برای عموم مؤدیان مالیاتی از تاریخ ۱۴۰۴/۰۲/۰۲ فراهم می گردد. در ابتدا فرصت ۱۵ روزه برای مؤدیان محترم تا ۱۷ اردیبهشت ماه به منظور استفاده از سامانه و آشنایی کامل با عملکرد آن فراهم شده است. از این رو پس از تاریخ مذکور داده های دوره آشنایی و آزمایشی به صورت کامل حذف و به منظور بارگذاری اطلاعات اصلی و نهایی آماده سازی و از تاریخ ۱۴۰۴/۲/۱۸ مورد بهره برداری عملیاتی قرار خواهد گرفت

شایان ذکر است اطلاعات پلمپ الکترونیکی دفاتر به صورت برخط از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دریافت میگردد لذا مؤدیان محترمی که نسبت به ثبت پلمپ الکترونیکی دفاتر تجاری خود اقدام نموده اند، میتوانند در سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی اطلاعات خود را مطابق با دستور العمل ها ارسال نمایند. ضمناً راهنمای کاربری فیلم و محتواهای آموزشی از داخل سامانه قابل دسترس بوده و در صورت بروز مشکل و یا خطا در سامانه مرکز تماس سازمان با شماره ۱۵۲۶ آمادگی لازم برای پاسخگویی به مودیان محترم مالیاتی را خواهد داشت.

سید محمدهادی سبحانیان

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور

بهره‌برداری عملیاتی از سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی از 18 اردیبهشت
بهره‌برداری عملیاتی از سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی از ۱۸ اردیبهشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا