گفت و گو

توضیح نائب رئیس کانون وکلای ایلام درمورد هزینه ۲۵ میلیون ریالی اعطای جواز وکالت اتفاقی

وکلاپرس- نایب رییس کانون وکلای ایلام درخصوص چرایی اخذ مبلغ بیست و پنج میلیون ریال برای اعطای وکالت اتفاقی گفت: هیات مدیره هر کانون اختیار تعیین این مبلغ را دارد.

به گزارش وکلاپرس، بنا به اعلام کانون وکلای دادگستری ایلام، هیأت مدیره این کانون هزینه اعطای وکالت اتفاقی برای فارغ‌التحصیلان حقوقی را بیست و پنج میلیون ریال تصویب کرده است.

تعیین مبلغ اعطای وکالت اتفاقی به کانون ها واگذار شده است

وکیل زهرا رحیمی، نایب رییس کانون وکلای دادگستری ایلام، درخصوص چرایی اخذ این مبلغ اعلام کرد: براساس ماده ۵ آیین‌نامه صدور جواز وکالت اتفاقی (موقت) مصوب ۱۳۷۸، تعیین مبلغ اعطای وکالت اتفاقی به کانون ها واگذار شده است.

او ادامه داد: بر همین اساس هیات مدیره هر کانونی بسته به شرایط به تعیین این رقم اقدام میکند. سال گذشته هزینه اعطای وکالت اتفاقی، بیست میلیون ریال بود و امسال افزایش چشم گیری نداشته است.

رحیمی درخصوص چرایی تعیین این مبلغ توضیحی نداد و به ذکر این توضیح بسنده کرد که صرفا افزایش ۲۵ درصدی اتفاق افتاده است و این افزایش رقم بالایی نیست.

بیشتر بخوانید:

کانون مرکز: ۶ میلیون تومان

گفتنی است کانون وکلای دادگستری مرکز در سایت خود، مبلغ ۶٠/٠٠٠/٠٠٠ ریال را برای اعطای وکالت اتفاقی در یک پرونده اعلام کرده است.

خبرنگار وکلاپرس پیگیر پرسش از مدیران کانون وکلای مرکز درباره علت تعیین این مبلغ بالا برای جواز وکالت اتفاقی است.

به استناد ماده ۲ قانون وکالت مصوب سال ۱۳۱۵ «اشخاصی که واجد معلومات کافی برای وکالت باشند ولی شغل آنها وکالت دادگستری نباشد می‌توانند سالانه تا ۳ بار برای اختلافات حقوقی اقربای نسبی و سببی خود تا درجه دوم از طبقه سوم برای طرح دعوا و شکایت یا پیگیری دعاوی و شکایات مطروحه از کانون وکلاء جواز وکالت اتفاقی دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا