اخبار بین المللی

اعتصاب غذای یک وکیل و دو اسیر فلسطینی دیگر وارد سیزدهمین روز شد

وکلاپرس-  سه اسیر فلسطینی که یکی از آن ها وکیل حقوقی است  به دلیل اعتراض به بازداشت اداری، از سیزده روز قبل اعتصاب غذای نامحدودی را آغاز کرده و همچنان به تداوم اعتصاب اصرار دارند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از پایگاه خبری شمس نیوز، انس ابراهیم شدید ۲۶ ساله، محمد عبدالحلیم تلاحمه ۳۲ ساله و عبدالله محمد عبیدو ۳۶ ساله سه اسیری هستند که به ادامه بازداشت اداری خود واکنش نشان داده اند.

بیشتر بخوانید:

بنیاد امور اسرا و آزادگان در فلسطین خبر داد، انس ابراهیم شدید پیش از این نیز سه بار بازداشت و هر بار با بازداشت اداری مواجه شده بود و در مجموع سه سال در بازداشت اداری بود که دو بار (یک بار به مدت ۹۰ روز و بار دوم به مدت ۲۵ روز) در واکنش به بازداشت خود، اعتصاب غذا کرده بود.

محمد عبدالحلیم تلاحمه دیگر اسیر در اعتصاب غذا که یک وکیل حقوقی است پیش از این به مدت دو و نیم سال در زندان‌های اشغالگران بود و در حال حاضر نیز حکم شش ماه بازداشت اداری را دارد.

بیشتر بخوانید:

عبدالله محمود عبیدو نیز پیش از این پنج سال و نیم و در تمام این سال‌ها به عنوان بازداشت اداری، در زندان‌های رژیم اشغالگر بود، اما باز هم در ماه مه امسال بازداشت و به چهار ماه بازداشت اداری محکوم شد.

اعتصاب غذایی این سه اسیر فلسطینی در شرایطی است که از سال گذشته بار دیگر موج بازداشت‌های اداری علیه فعالان فلسطینی افزایش یافت.
بر اساس آخرین آمار‏, ۱۰۸۳ فلسطینی از جمله ۱۷ کودک و سه زن در بازداشت اداری به سر می‌برند.

منبع: صدا و سیما

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا