اخبار کانون هاویژه

هیأت مدیره کانون وکلای مرکز در جلسه پنجم

وکلاپرس ـ در جلسه امروز هیأت مدیره کانون وکلای مرکز التفات سنایی از جمع اعضای علی البدل خارج و به جمع اعضای اصلی هیأت مدیره وارد شد؛ تغییری که بدون حاشیه نبود.

به گزارش وکلاپرس، جلسه پنجم سی و یکمین دوره هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز امروز (یکشنبه ۱۳ مرداد ۹۹) برگزار شد که البته با بروز حواشی همراه بود.

در این جلسه با توجه به تعلیق صمد زاهدپاشا از عضویت در هیأت مدیره، وکیل التفات سنایی از اعضای علی البدل این مرکز به عضویت در بین اعضای اصلی این نهاد تغییر وضعیت داد.

بیشتر بخوانید: تعلیق عضو هیأت مدیره کانون مرکز

واکنش برخی از اعضا نسبت به جلسه پنجم

لحظاتی پس از برگزاری این جلسه که همچون جلسات قبل دارای حواشی بود، اعضای کانون و برخی رسانه‌ ها به واکنش نسبت به وقایع این جلسه پرداختند.

وکیل سعید باقری، عضو علی البدل کانون وکلای مرکز، در این زمینه در توییتی بیان داشت:

استدلال ۸ حقوقدان عضو هیئت مدیره توجه نمی شود، رییس تشریف برده اند مراتب وضعیت نایب‌ رئیس معلق را از دادگاه عالی انتظامی قضات شفاها استفسار کردند!

عجبا!! توسعه دخالت قوه قضاییه برای دیگران قبیح است و برای رئیس کانون حق طبیعی و اقدامی خردمندانه!

دکتر محمدرضا کامیار، عضو دیگر علی البدل کانون وکلای دادگستری مرکز، نیز در واکنش به جلسه امروز در کانال تلگرامی خود نوشت:

امروز متأسفانه در هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز لایحه استقلال کانون وکلا و آیین‌نامه اجرایی لایحه، دستخوش تفسیر به رأی و تامین منافع گروهی و جناحی شد و آشکارا زیرپا گذاشته شد.

تعیین عضو علی البدل بعنوان عضو اصلی بعنوان جایگزین عضو اصلی معلق ، توسط مقام غیر مجاز ( ریٔیس کانون وکلا) و با وجود عدم استعفایش و عدم قطعیت حکمی که دلالت بر زوال عضویتش باشد( که خود جای تامل و تفسیر دارد).

لازم به ذکر است با ورود وکیل سنایی به جمع اعضای اصلی کانون وکلای مرکز، وکیل سید کاظم حسینی نیز به جمع اعضای علی البدل این نهاد وارد شده است.

گفتنی است علیرغم دستور جلسه امروز هیأت مدیره، انتخاب نایب رییس ، بازرس و منشی به جلسه آتی هیأت مدیره مؤکول شده است.

اخبار راجع کانون وکلای مرکز را در اینجا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا