اخبار کانون هاویژه

صحت انتخابات کانون وکلای هرمزگان در انتظار تأیید هیأت نظارت بر انتخابات است

وکلاپرس- نتایج انتخابات اولین دوره هیات مدیره کانون وکلای دادگستری هرمزگان که با حواشی بسیاری همراه شده است، در انتظار تأیید و تصمیم هیأت نظارت بر انتخابات این کانون است.

به گزارش وکلاپرس، نتایج اولیه انتخابات کانون وکلای دادگستری هرمزگان (در شرف تأسیس) که پنجشنبه (۱۴۰۰/۱۰/۲۳) با رقابت ۱۸ نامزد برگزار شده بود، سه روز پس از برگزاری انتخابات توسط روابط کانون وکلای دادگستری مرکز منتشر شد.

پس از انتشار اسامی توسط روابط کانون وکلای دادگستری مرکز، اخباری مبنی بر انصراف تعدادی از منتخبین و نامزدها منتشر شد. اگرچه وکلاپرس نمی‌تواند مستقلاً این خبر را تأیید کند اما براساس برخی منابع خبری، محسن مرشدی نودژ، اسمعیل غنی پور و سه عضو علی البدل این کانون (ایوب زینلی، محمودرضا حیدری پوری و سیروس حیدری) انصراف خود را از عضویت در هیأت مدیره کانون در شرف تأسیس هرمزگان اعلام کرده اند؛ امری که به نظر می‌رسد قطعیت آن وابسته به مفاد تصمیم نهایی هیأت نظارت بر انتخابات خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

علت انصراف نامزدها از انتخابات؛ رفتار و عملکرد خارج از شأن تعدادی از کاندیدا نامزدها

برخی وکلای مقیم در استان هرمزگان نسبت به این انتخابات اعتراض کرده اند؛ علت این نارضایتی ها نیز رفتارها و عملکرد خارج از شأن و منزلت حرفه وکالت تعداد مشخصی از کاندیداها عنوان شده است. معترضین معتقدند برخی از کاندیدها از شیوه های غیرحرفه ای برای جلب آرای بیشتر استفاده کرده اند و خدماتی از قبیل تهیه بلیط هواپیما و تامین هتل برای وکلایی ارائه کرده‌اند که از استان های دیگر برای رأی دادن آمده بودند.

این گروه با این استدلال که این رفتارهای خلاف شأن و کرامت وکالت از وکیل قابل پذیرش نیست، تقاضای انحلال و ابطال انتخابات مذکور را از هیأت نظارت بر انتخابات داشته اند.

هیأت نظارت به زودی تعیین تکلیف خواهد کرد

یکی از وکلایی که در لیست ۸ نفره منتخبین قرار دارد به وکلاپرس گفت: علت انصراف ما بروز برخی اتفاقی است که موجب تضییع حقوق وکلای مقیم استان هرمزگان شده است؛ لذا ما تصمیم گرفتیم از انتخابات انصراف دهیم. مسئله درون خانوادگی است و امیدوارم سریع تر حل بشود.

بیشتر بخوانید:

فرهاد بومه، عضو هیأت نظارت بر انتخابات کانون وکلای هرمزگان در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس گفت: هنوز هیأت نظارت تصمیم درخصوص وضعیت انتخابات نگرفته است و به زودی در این خصوص تعیین تکلیف خواهد شد.

علت انتشار اسامی منتخبین توسط روابط عمومی کانون مرکز از زبان جلیل مالکی

لارم به ذکر است پیش از تأیید نتایج اولیه انتخابات توسط هیأت نظارت بر انتخابات کانون وکلای هرمزگان، روابط عمومی کانون وکلای مرکز لیستی را با عنوان نتیجه انتخابات کانون وکلای هرمزگان منتشر کرد، که با انتقاد برخی از وکلای استان هرمزگان روبرو شد.

دکتر جلیل مالکی، رییس کانون وکلای دادگستری مرکز و رییس هیأت نظارت بر انتخابات کانون وکلای دادگستری هرمزگان، در پاسخ به سوال خبرنگار وکلاپرس درخصوص اینکه چرا نتایج انتخابات توسط روابط کانون وکلای دادگستری مرکز منتشر شده است، عنوان کرد: «اطلاعیه روابط عمومی طبق روال سنوات گذشته صرفا جنبه خبررسانی دارد و دلالت بر قطعیت انتخابات ندارد. نتیجه قطعی انتخابات طبق ماده ۱۵ آیین نامه و پس از رسیدگی به اعتراضات توسط رییس هیات نظارت اعلام خواهد شد.»

تهیه و تنظیم خبر: فرناز محمدیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا