اخبار کانون هاویژه

توضیحات دکتر امیرساعد وکیل درباره پرونده جودو

دکتر امیرساعد وکیل، وکیل فدراسیون جودوی ایران در پرونده شکایت از فدراسیون جهانی در دیوان داوری ورزش CAS است

وکلاپرس- دکتر امیرساعد وکیل، وکیل فدراسیون جودوی ایران روند رسیدگی دیوان داوری ورزش به پرونده شکایت از تضمیم فدراسیون جهانی جودو را تشریح کرد.

دکتر امیرساعد وکیل، وکیل فدراسیون جودوی جمهوری اسلامی ایران پس از پایان جلسه دادگاه شکایت ایران از فدراسیون جهانی جودو در دیوان داوری ورزش CAS (Court of Arbitration for Sport) گفت: جلسه رسیدگی به شکایت فدراسیون جودو جمهوری اسلامی ایران از فدراسیون جهانی جودو براساس رایی که کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو صادر کرده بود، امروز ۲۶ شهریور ماه از ساعت ۸ صبح آغاز شد و به مدت ۹ ساعت ادامه پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه افزود: اساسا سیاست وکلای فدراسیون جودو ایران بر این بود که تلاش کنند هم اعتبار شهود معرفی شده از طرف فدراسیون جهانی را زیر سوال ببرند و هم این موضوع مورد توجه قرار گرفت که تا چه اندازه اقدام فدراسیون جهانی جودو علیه فدراسیون ایران با مبانی و مقررات ورزشی از جمله اساسنامه فدراسیون جودو تطابق دارد.

وی افزود: با این رویکرد پس از ارائه دفاعیات و ادله ای هم که از سوی وکلای طرف مقابل صورت گرفت، هیات داوران در پایان جلسه پس از استماع تمامی دفاعیات اعلام کرد که هر چند قضات دادگاه ورزش آمادگی اعلام رای را دارند اما استثنائا این فرصت را به روسای فدراسیون جهانی جودو و فدراسیون جودوی ایران دادند تا چنانچه بتوانند ظرف کمتر از ۳۰ روز به توافق و تفاهم دست پیدا کنند تا دادگاه تفاهم را مبنای رای خودش قرار بدهد، در غیر این صورت دادگاه روند رسیدگی خودش را تکمیل و رای را اعلام خواهد کرد.

دکتر امیر ساعد وکیل، وکیل پرونده جودوی ایران خاطرنشان کرد: به لحاظ قانون دیوان داوری ورزش، ارائه توضیحات و جزئیات بیشتر در خصوص مقررات دادرسی چون به صورت غیر علنی است باید محرمانه باقی بماند و لذا در این مرحله امکان ارائه توضیحات بیشتر برای حفظ مصلحت پرونده وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

فدراسیون جهانی جودو بر اساس آنچه باخت عمدی جودوکاران ایرانی به قصد پرهیز از برخورد با حریفانی از اسرائیل عنوان می شود، فدراسیون جودوی ایران را از سال ۲۰۱۹ به صورت موقت تعلیق کرده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا