اخبار کانون هاویژه

رییس کانون وکلای قزوین: ۴۰ درصد اعضای ما بانوان وکیل‌اند که به علل مختلف بیشتر در معرض بیکاری هستند

وکلاپرس ـ رییس کانون وکلای قزوین با اعلام این خبر که ۲۰ درصد وکلای استان قزوین بیکارند، از آمار ۴۰ درصدی بانوان وکیل در این کانون خبر داد و گفت: به دلایل مختلف بانوان وکیل بیشتر در معرض بیکاری هستند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از تسنیم، سیدمحمد حسینی در نشست خبری با خبرنگاران و اهالی رسانه استان که صبح امروز به مناسبت روز خبرنگار در سالن جلسات کانون وکلای دادگستری استان قزوین برگزار شد، در خصوص وضعیت اشتغال وکلای دادگستری در این حوزه، واکسیناسیون وکلای دادگستری و طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار توضیح داد.

۲۰ درصد وکلای استان قزوین بیکار هستند

در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم درباره میزان بیکاری در بین وکلای قزوینی اظهار داشت: ۲۰ درصد وکلای استان قزوین بیکار هستند و حتی قادر به پرداخت حق عضویت و تمدید پروانه وکالت خود نیستند.

حسینی بحران بیکاری و اشتغال را بزرگ‌ترین مشکل وکیلان دادگستری در استان قزوین دانست و اضافه کرد: در حالی که هر ساله مجبور به جذب ۱۰۰ وکیل جدید در استان قزوین هستیم که بسیاری از وکلای امروز بیکار هستند و در ضمن عدم اجبار حضور وکیل در پرونده‌های قضائی هم به بیکاری بیشتر وکلای استان قزوین دامن زده است.

بیشتر بخوانید: رییس کانون وکلای ایلام: حدود ۲۵ درصد از وکلای استان پروانه فعالیت خود را تودیع کرده‌اند

وی ادامه داد: بنابراین جذب بدون آمایش آماری وکلای جدید بیکار وکلای جوان و بانوان وکیل ما را به همراه داشته و باعث شده که وکلای جوان ما حتی نتوانند هزینه‌های ابتدایی دفتر وکالت خود را تأمین کرده و بپردازند.

بانوان وکیل بیشتر در معرض بیکاری هستند

رئیس کانون وکلای دادگستری استان با اشاره به شباهت‌های بین خبرنگاری و وکالت در دفاع از حقوق مردم و مظلومان اضافه کرد: با این حال کانون وکلای استان قزوین در ماه ۱۱۰ پرونده وکالت تسخیری و معاضدتی را به عهده می‌گیرد و به این ترتیب اعضای کانون وکلا ۱۵۰۰ پرونده وکالت را به صورت رایگان برای مردم انجام می‌دهند. ضمن اینکه سالانه به اندازه ۲۰ هزار نفر‌ ساعت مشاوره رایگان حقوقی می‌دهیم که سهم هر وکیل روزانه ۵ ساعت مشاوره حقوقی است.

بیشتر بخوانید: رییس کانون وکلای مرکز: سونامی بیکاری وکلا در راه است

حسینی اعضای کانون وکلای دادگستری استان قزوین را ۸۵۰ نفر عنوان کرد و افزود: ۴۰ درصد اعضای ما بانوان وکیل هستند که به دلایل مختلف بیشتر در معرض بیکاری هستند.

واکسیناسیون وکلای قزوینی از شنبه آینده آغاز خواهد شد

رئیس هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزان بالای مواجهه وکلا با افراد مختلف در دادگاه‌ها و محاکم قضایی گفت: با توجه به مساعدت ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین سومی استانی خواهد بود که واکسیناسیون وکلای دادگستری آن از شنبه هفته آینده آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: عضو هیأت مدیره کانون وکلای قزوین: وکلای این استان در اولویت واکسیناسیون قرار گرفتند

حسینی در ادامه در پاسخ به درخواست یکی از خبرنگاران استان قزوین بیان کرد: کانون وکلای استان قزوین متعهد می‌شود که به کلیه خبرنگاران و کادر بهداشتی و درمانی استان قزوین در دعاوی حقوقی وکیل رایگان اختصاص دهد.

اگر طرح تسهیل صدور برخی از مجوزهای کسب‌و‌کار تصویب شود، شاهد اضمحلال و نابودی کانون وکلا خواهیم بود

این مقام مسئول در ادامه با انتقاد از وصول طرح تسهیل صدور برخی از مجوزهای کسب‌و‌کار مصوب کمیسیون ویژهٔ جهش و رونق تولید گفت: در این طرح که ۱۰ روز پیش در مجلس وصل شد، وکلای جدید بر اساس نمره آزمون جذب می‌شوند و دیگر ظرفیت جذب در این حوزه مطرح نیست. طرحی که در آن هر فردی با کسب ۷۰ درصد بالاترین نمره کسب‌شده در آزمون می‌تواند عضو کانون وکلا شود.

بیشتر بخوانید: نسخه جدید طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار + متن

حسینی اضافه کرد: اگر چنین طرحی تصویب شود، زمینه حضور افراد بی‌سواد در کانون وکلا فراهم می‌شود و بعد از این مردم مجبور می‌شوند دعاوی حقوقی سرنوشت‌ساز خود را به دست وکلایی بسپرند که با نمره ۵ از ۲۰ وارد کانون وکلا شده‌اند. بنابراین اعتقاد داریم که اگر این طرح تصویب شود، شاهد اضمحلال و نابودی کانون وکلا خواهیم بود.

وی ادامه داد: البته رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هم با این طرح موافق نیست و نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی هم در دیدار با ما قول داده‌اند که از تصویب این طرح دفاع نکنند.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا