اخبار صنفیویژه

قرار بازداشت وکیل امیرحسین کوه کن تمدید شده است

وکلاپرس- براساس شنیده ها و به نقل از یک منبع آگاه، وکیل امیرحسین کوه کن با پیگیری وزارت اطلاعات بازداشت و به وی اتهام نشر اکاذیب و اخذ وجوه از منابع خارجی نسبت داده شده است.

به گزارش وکلاپرس، وکیل امیرحسین کوه کن، عضو کانون وکلای دادگستری مرکز، ۶ شهریور ماه در کرج بازداشت شد و قریب به پنجاه روز از بازداشت و وضعیت نامعلوم این وکیل دادگستری می‌گذرد.

بیشتر بخوانید:

اتهام وکیل کوه کن نشر اکاذیب است

به نقل از یک منبع آگاه، بازداشت این وکیل دادگستری با پیگیری اداره اطلاعات صورت گرفته و به ادعای این منبع مطلع اتهامات وی نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و اخذ وجوه از منابع خارجی ذکر شده است. وکیل کوه کن در زندان کرج است و بازداشت وی مجددا تمدید شده است.

براساس گفته های این منبع خبری، کانون وکلای مرکز این موضوع را به طور رسمی پیگیری نکرده است.

این منبع مطلع در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر تایید یا رد خبر وقوع خودکشی وی گفت: این خبر صحت ندارد و حال وی خوب است.

سکوت مدیران کانون وکلای مرکز درخصوص پیگیری وضعیت وکیل امیرحسین کوه کن

متاسفانه عالی رغم پیگیری و تماس های متعدد، مدیران کانون وکلای دادگستری مرکز پاسخی درباره پیگیری های حمایتی از این وکیل دربند به وکلاپرس ارائه نکرده اند. دکتر حسن صفادوست (رییس کانون وکلای مرکز) و وکیل یوسف پاشایی (رییس اداره حقوقی کانون وکلای مرکز) تماس های تلفنی را بی پاسخ گذاشتند.

امیرحسین کوهکن
امیرحسین کوهکن

اگرچه وکیل محمد شاه محمدی (نایب رییس کانون وکلای مرکز) در پاسخ اولیه به خبرنگار ما قول پیگیری این مسئله از سوی کارگروه داخلی این کانون و ارائه گزارشی از پیگیری‌ها را داد، لیکن در تماس های بعدی هنوز پاسخی از سوی این مقام مسئول دریافت نشده است.

گفتنی است دکتر صالح نقره کار (دبیر کمیته پیگیری وکلای در معرض خطر اسکودا) نیز ضمن اظهار بی اطلاعی از وضعیت این وکیل در معرض خطر، وعده داد موضوع ادامه بازداشت وکیل کوه کن را پیگیری کند.

بیشتر بخوانید:

لازم به ذکر است دو روز پس از بازداشت وکیل امیرحسین کوه کن، وکیل محمد شیوایی (رییس وقت اداره حقوقی کانون وکلای مرکز) در پاسخ به پرسش خبرنگار وکلاپرس درخصوص آخرین وضعیت پیگیری های کانون وکلای مرکز گفته بود: زمانیکه همکاری بازداشت شود و به اطلاع کانون وکلا برسد، حتما مورد رسیدگی قرار می گیرد. لیکن درمورد وکیل امیرحسین کوه کن هنوز درخواستی از سوی خانواده یا دوستانش مطرح نشده و مراجعه ای صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید:

‫۳ دیدگاه ها

  1. آیا در این مدت ۵۰ روز با خانواده یا دوستان یا وکیل ارتباط برقرار کرده آیا ۵۰ روز بازداشت قانونی است بالاخره یا مجرم است دادگاه حکم صادر کند و زندان برود یا بیگناه است آزاد شود

  2. متاسفانه اینگونه بازداشت ها در حکومت هایی که به دموکراسی وحقوق افراد احترام قائل نیستند رایج است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا