اخبار کانون هاویژه

رئیس کانون وکلای مرکز: بیش از ۲۵ درصد وکلا بیکار و حدود ۴۰ درصد کم کارند / الزام به حضور وکیل تبدیل به قانون شود

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز: درج روز وکیل در تقویم رسمی کشور کمترین انتظار جامعه وکالت است.

وکلاپرس _ حبیب‌زاده با تاکید بر لزوم اصلاح قانون تسهیل به وضعیت نامطلوب وکلای دادگستری اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۵ درصد از وکلای دادگستری بیکار و حدود ۴۰ درصد از وکلا نیز کم کار هستند و بسیاری از وکلا پرونده‌های وکالت خود را تمدید نمی‌کنند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا، بهنام حبیب‌زاده مومن (رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز) در مراسم هفتاد و یکمین سالروز استقلال نهاد وکالت گفت: از قوای سه‌گانه درخواست دارم تا لوایح، طرح‌ها و قوانینی تدوین و تصویب کنند که وکیل دادگستری در همه پرونده‌های قضایی حاضر شود و الزام به حضور وکیل مدافع دادگستری به قانون تبدیل شود چرا که الزامی شدن وکالت به تقویت عدل و داد خواهد انجامید و اگر وکلای دادگستری مورد اعتماد واقع شوند، نمایندگانی برای ایران قوی و توسعه یافته تر خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به قانون تسهیل صدور مجوز کسب‌وکارها گفت: این قانون دارای ایرادها و معایب زیادی است اما تحول در یک قانون زمانی است که این ایرادها گفته شود.

وکلای دادگستری اعتقاد دارند اجرای قانون بد و التزام به قانون ضرورت دارد

حبیب‌زاده مومن تصریح کرد: تاثیر حقوقدان باید در تدوین قانون بهتر باشد و باید در اصلاح قوانین نقش موثری ایفا کند؛ البته به عنوان وکلای دادگستری اعتقاد داریم اجرای قانون بد و التزام به قانون ضرورت دارد، آنچنان که دو سال است وکلای دادگستری قانون تسهیل صدور مجوز کسب‌وکارها را اجرا کرده اند.

پذیرش کارآموز با حداقل نمرات زیبنده نیست

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به برگزاری دو آزمون وکالت براساس قانون تسهیل صدور مجوز کسب‌وکارها به پذیرش حدود هفت هزار کارآموز وکالت اشاره کرد و افزود: باید توجه داشت که وکلای دادگستری باید دارای تخصص لازم باشند و پذیرش کارآموز با حداقل نمرات زیبنده نیست زیرا جان و مال و آبروی مردم به آنها سپرده می‌شود و کانون وکلای دادگستری با این موضوع مخالفت دارد و با اجرای قانون مخالفت نمی‌کند.

بسیاری از وکلا پرونده‌های وکالت خود را تمدید نمی‌کنند

حبیب‌زاده مومن با تاکید بر لزوم اصلاح قانون و روشنگری در این زمینه به وضعیت نامطلوب وکلای دادگستری اشاره کرد و در این باره نیز گفت: اکنون بیش از ۲۵ درصد از وکلای دادگستری بیکار هستند. همچنین حدود ۴۰ درصد از وکلای دادگستری نیز کم کار هستند؛ بنابراین بسیاری از وکلا پرونده‌های وکالت خود را تمدید نمی‌کنند. تنها راه برون رفت از بحران‌های جامعه وکالت الزامی شدن وکالت است.

بیشتر بخوانید:

کمترین خواسته جامعه وکالت، در نظر گرفتن یک روز خاص در تقویم رسمی کشور است

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در نظر گرفتن یک روز خاص در تقویم رسمی کشور را کمترین خواسته جامعه وکالت دانست و گفت: درج هفته وکالت و روز وکیل در تقویم رسمی کشور برای احقاق حق و عدالت کمترین انتظار جامعه وکالت است.

منبع: ایسنا

‫۳۲ دیدگاه ها

  1. این آمار ۲۵درصد و۴۰درصد توسط کدام نهاد آماری کشور تهیه شده؟ یاحداقل تائید شده؟ حتی نمی‌گوید مثلا ۲۵/۷ درصد.کمی عجیب نیست

  2. همش الکی بنده خدا دارن وظایف مرکز آمار انجام میدن بجای آمارگیری وظایفتون درست انجام بدید و به قانون تمکین کنید شما مرکز آمار نیست شما کانون وکلا هستید مثلا

  3. این تازه از نتایج طرح تسهیل از طرف مجلس غیر مطلع با تصویب طرحهای غیر کارشناسانه ست ،هنوز فسادهای دیگر اون آشکار نشده که متاسفانه خواهد شد.

  4. یعنی آدمیزاد یه چیزایی از مسوولین می شنود که واقعا دل هرکسی بدرد می آید و آه از نهادش به خاطر حرفه وکالت و‌ مظلومیت این حرفه بلند می شود. طوری میفرمایند که حتی حق خودشونم نمیتونند بگیرند.
    آنقدر مشکلات مردم عزیز زیاد است که برخی از وکلا به علت کثرت پرونده هایی که قبول می کنند، اصلا نمیرسند پرونده های موکلین بیچاره رو خوب مطالعه کنند و براحتی بعضا مشاهده میشه حقوق مردم ضایع میشه و باید مردم مرتبا دنبال وکیلشون بدوند تا بتونن پیداشون کنند و پاسخ سوالات و‌ مشکلاتشون رو بدهند و‌ بعضا با زحمت وکیل منختبشون را به جلسات دادرسی بکشانند؛ تازه اگر وکیلشون وقت داشته باشه و کسی دیگر را بجای خودش نفرسته جلسه دادرسی. اونوقت آقایون مرتبا دم از بیکاری و کم کاری وکلا میزنند. معلوم نیست واقعا، عالی رو توی چی می بینند که بگن بسه. کافیه … هزینهای دریافتی از مردم و‌ عدم رعایت تعرفه هم که قربونش برم. نگیم چخبره و‌چه خونی به دل مردم گرفتار میکنن.
    تک تک مردم جامعه، که لااقل یکبار با برخی وکلا پرونده داشتند، شاهدی برای مدعا هستند و‌میتوان رضایتمندی یا عدم رضایت را جویا شد تا حقیقت کاری وکلا و این همه هجمه بر قانون تسهیل، براحتی کشف شود.
    اگر مجلس مجلس باشه و‌ نمایندگان مرد باشند، باید حالا حالاها براساس قانون تسهیل وکیل بگیرند تا روح واقعی قانونگذار از وضع قانون تسهیل، محقق بشه و از هیچ کسی نترسند.

    1. آقای محترم مردم ما از خیلی چیزها ناراضی هستند….ولی آیا نارضایتی شون بر حقه؟؟؟؟!!! اون مردمی که وکیل گرفته راه افتاده دنبال وکیلش، وکیلش چه طور وکیلی بوده آیا جز وکلای تراز اول استانش نبوده؟؟؟؟!! خوب برخی وکلا اسم و رسم دار هستند وسرشون هم خیلی شلوغ هستند… ولی خیلی از وکلا هم ناراضی هستند…. من خودم کاراموز وکالت بودم و انصراف دادم وکیل می گرفتن بعد انتظار داشتن ساعت سه صبح زنگ می زنند من جواب بدم…. جالب اینجا بود خودشون هیچ بعصی موقع ها اقوامشان هم زنگ می زدن پی گیر پرونده بودن…. شما برو تو حرفه وکالت ببین وکلا چند سال می تونند کار کنند… اعلب وکلا بعد نهایت ۱۵ سال دیگه نمی تونند کار کنند… دو تا دندون سالمم یه خاطر حرص زیادی که خوردم و توی خواب دندون قروچه می کردم تو همون دو سال موقع غذا خوردن افتاد. من تو همون دو سال کارآموزی پرونده های زیادی داشتم ولی نتونستم دوام بیارم…بعضی مردم فکر می کنند چون وکیل گرفتند حتما باید رای به نفعشون صادر بشه و یا وکیل می تونه اون مهلت تجدید نطر خواهی را ساقط کنه. به تجربه اون دو سال می گم برخی از آدم ها حتی اگر چند میلیارد هم حق الوکاله بدهند نباید وکالتشون قبول کرد.

    2. احسنت واقعا گل گفتی وکلا بعد از وکالت گرفتن از موکل دیگه حاضر به جواب دادن نیستن مگر جهت دریافت پول

  5. حتما سواد ندارن، که بیکار هستند. الان خیلی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رشته خودشون کار نمیکنند، درس رو فقط برای رفع تکلیف خوندن، یارو میگه من دکترای فیزیک و یا دکترای ریاضی دادم، جارو میکشم. آقا تو در همون سطحی نه بیشتر، من لیسانس ریاضی میشناسم، ماهیانه ۸۵ میلیون تومن حقوق میگیره، برو ببین نقصت کجاست. اگه خوب درس خونده بودی، حتما وکیل خوبی میشدی و بیکار نبودی.

    1. آقا محمد لیسانس ریاصی و لیسانس فیزیک و زمین شناسی و زیست اصلا بازار کار ندارد تو کدوم ارگان ماهی ۸۵ میلیون حقوق می دهند؟؟؟؟!!! دوستتون احتمالا مرتبط با رشته ش کار نمی کنه….هر چه قدر هم باسواد باشند کار نداره و خیلی هاشون مهاجرت کردن… خودم قبل از حقوق زمین شناسی خونده بودم… نصف بچه های کلاسمون مهاجرت کردم بعصی ها هم تعییر رشته دادن به رشته های دیگه مثل من که حقوق خوندم و متاسفانه رشته حقوق هم ویران شد… کاش من هم به جای تعییر رشته مهاجرت می کردم .

        1. آقا یا خانم محترم به شما ارتباطی داره؟؟؟؟!!! من نظرم نوشتم…. تو هم بیا نظرت بنویس…. یارو نطر نوشته لیسانس ریاصی ماهی ۸۵ درآمد داره!!!! من مرده شما زنده لیسانس ریاضی و سایر رشته های پایه بازار کاره داره؟؟؟؟!!! لیسانس ریاضی کجا می تونه کار کنه به جز تدریس کردن کارایی دیگه ایی داره!!!!! اخه چرا حرفی می زنید که مرغ پخته خندش بیاد!!!!!من نمی دونم طرفداران طرح تسهیل که عرضه قبولی تو ازمون ها را ندارند فکر می کنند خیلی با عرضه هستند و اگه یه پروانه وکالت بهشون بدهند می تونند کار کنند و بقیه که داخل این حرفه هستند و می گن نمی شه کار کرد اوصاع خرابه بی عرضه هستند!!!!!

  6. وکیلی که خودش نمیخواد کار کنه یا فقط همینجوری پروانه گرفته که با زور نمیشه گفت بیا وکالت بگیر و زور روی گردن ملت بیچاره گذاشت که آی وکلا بیکارن باید وکیل بگیری… بسه دیگه… همش حرف بیخود و بیخردانه… نشد بیایم اینجا چهارتا تیتر خبری درست با حرفای درست ببینیم….

    1. اگر وکلا قانع باشند کار هم هست مهن اینه که می‌خواهند چندین برابر تعرفه پول بگیرند میگن نمی صرفه

  7. با این استدلال آقای وکیل پس اگر روزی پیاز روی دست کشاورزان بماند الزام به خوردن پیاز همراه غذا میبایست تبدیل به قانون شود .

    1. اگر دولت نه فقط پیازکاران،بلکه چغندرکاران و هویج کاران را مجبور به کاشت پیاز کند ، باید راهی برای فروش پیاز هم پیدا کند.

  8. الکی بازار گرمی نکنید
    وکیلها جواب تلفن نمیدن میگن سرمون شلوغه
    دم خروس یا قسم حضرت عباس !!!؟

  9. دانشگاههای که بدون کنکور دانشجو پذیرد و با گریه و التماس از استاد نمره گرفته شود و با قانون تسهیل هم نتونند وکیل شوند باید بیکار شوند

  10. به نام خدا
    ** این چه استدلال آبکی است که اگر تعدادی بیکار بودند برای رفع مشکل بیکاری آنان، قانون وضع شود.
    مثلا چون تعداد زیادی از مردم از مترو استفاده می‌نمایند لذا برخی از خودروهای تاکسی کم کار هستند و بنابراین قانون وضع گردد که همه مردم بایستی از تاکسی استفاده نمایند.
    ** بسیاری از وکلای موجود از دانش و تخصص لازم برخوردار نمی‌باشند ولذا نبود آنها به مراتب بهتر است چراکه باعث اتلاف وقت و نتیجه معکوس می‌شوند.
    ** برخی از وکلای موجود هنوز نمی‌دانند یک حرف و یا علامت در داخل جمله، باعث نتیجه عکس می‌شود. مثلا علامت ویرگول
    ** برخی از آنها به قسم و سوگندی که خورده‌اند وفادار نمی‌باشند و علیرغم اینکه می‌دانند برخی از پرونده‌ها ناحق می‌باشند ولیکن وکالت آنها را قبول می‌نمایند.
    و …

  11. به عنوان یه وکیل تایید میکنم ، متاسفانه پرونده ها توسط عده محدودی از همکاران جذب میشه

  12. تعرفه وکلا اینقدر زیاده که وکالت در پرونده خوانده بدبخت دلیل تمکن مالی می‌شود مخصوصا در دعاوی اعسار
    وکلا زیاد شوند که تعرفه کم شود

  13. با سلام و احترام. فعلا خوش خوشان وکلا هست . وکیل داره چند برابر و بر تعداد وکلای بیکار انباشه می شه. آقایان وکلای لاکچری با نحوه اقدام خود در اخذ حق الوکاله نجومی و امثال آقایان قربان زاده و رائفی پور بودن که این بلا را سر وکالت آوردن و در ادامه علت اصلی هم ورود برخی نمایندگان ناکارامد به مجلس به علت عدم مشارکت بود که راه را برای نابودی وکالت فراهم کرد. ان شاءالله با مشارکت بالا و جلوگیری از ورود برخی نمایندگان مغرض گذشته و اصلاح قانون تسهیل وکلای محترم به حق خودشون برسن. امیدواریم

  14. من شاهدبودم خیلی از وکلا حاضر به دریافت حق قانونی نبودند برای یه پرونده از زیر ۱۰ میلیارد تومان کمتر حاضرنیست حتی ملاقات بده یا معمولا درخواست شراکت میدن تومان مردم ….خیلی جالب‌تر اینه که بعضی ها راضی به ۵۰ درصد هم نیستند ….

  15. برای چه صنف دیگری چنین امتیاز و حقی در خصوص بازار کار وجود داشته که این دوستان چنین توقعی (الزامی شدن حضور وکیل در همه پرونده ها) دارند؟
    مثل اینکه برای رفع معضل بیکاری صنف پزشکی، معاینات ادواری و …. رو اجباری کنند یا اینکه هیچ کس حق نداشته باشه بدون تجویز و تایید پزشک از داروهای ساده مثل مولتی ویتامین و قرص سرماخوردگی و …. استفاده کنه.
    یا خود وکلا حاضرند تعهد بدهند که برای رفع مشکل بیکاری صنف رستوران دار ها، هیچوقت در خانه آشپزی نکنند، یا لباس های خودشون رو برای رفع مشکل بیکاری صنف اتوشویی و …. هیچ وقت در خانه نشورند و اتو نکنند؟
    شخصا کلی مهندس ممتاز می‌شناسم که چون امکان فعالیت در تخصص خودشون رو ندارند، وارد بازار کارهای دیگر می شوند و ….
    وکلا هم مثل سایر اصناف، اگر به هر دلیلی امکان ادامه فعالیت در فیلد کاری خودشون رو ندارند، باید در کارهای دیگر فعالیت کنند و …

  16. متاسفانه وکلا قانع نیستند با خواستن پول زیاد از مردم یک مشکل به مشکلات مردم افزوده میشه و متاسفانه بعضی وکلا فقط پول میگرن وحتی برای دفاعیه دادگاه نمیرن خیلی اسرار کنی وپیگیری کنی یک لایحه میدن دیگه ام جواب تلفنتو نمیدن
    همچینین قانونی تصویب بشه ظلم به مردم که حتی پول وهزینه دادخواست ویا شکوایشون رو هم ندارن پرداخت کنن

  17. بسیار بسیار طرح هوشمندانه ای خواهد بود
    و مانند بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا که حضور وکیل در تمامی پرونده ها اجباری ست
    قطعااااا که عدم حضور وکلا در بسیاری از پرونده های در حال بررسی به علت عدم مهارت افراد عادی باعث اطاله دادرسی و تلف شدن وقت و سرمایه شده الزامی ست
    که در نهایت پرونده به مراحل بسیار بغرنج و اسفناک میرسه که تازه رجوع می‌کنند به وکیل و توقع معجزه از وکیل دارند
    از دید بنده این طرح و ایده بسیار به جا و از ملزومات جوامع در حال رشد است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا