اخبار

بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش به مناسبت دهه فجر سال ۱۴۰۲

وکلاپرس- سازمان امور مالیاتی در اطلاعیه ای بخشنامه بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش به مناسبت دهه فجر سال ۱۴۰۲ را به ادارات امور کل مالیاتی ابلاغ کرد.

به گزارش وکلاپرس، بر اساس بخشنامه صادره، امکان بخشش جرائم مالیاتی برای مؤدیانی که نسبت به پرداخت بدهی سال یا دوره مربوط تا آخر بهمن ماه سال جاری اقدام نمایند در خصوص اشخاص حقیقی تا سقف پنج میلیارد (۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و در مورد اشخاص حقوقی تا سقف بیست میلیارد (۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال، به ادارات کل امور مالیاتی تفویض شده است.

این مبلغ در سال گذشته (دهه فجر ۱۴۰۱) برای  اشخاص حقیقی تا سقف دو میلیارد (۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال و در مورد اشخاص حقوقی تا سقف سه میلیارد (۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال، تعیین شده بود.

همچنین در این بخشنامه عنوان شده است در صورت عدم اعتراض مودیان و یا انصراف از اعتراض طرح شده در هیاتهای حل اختلاف مالیاتی، بخشودگی جرائم مالیات و عوارض ارزش افزوده قطعی شده تا میزان صد در صد در اختیار ادارات کل امور مالیاتی است.

متن بخشنامه سازمان امور مالیاتی به شرح زیر است:

بسمه تعالی

  • شماره: ۲۰۰/۲۰۸۶۲ ص
  • تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۰۹

ادارات کل امور مالیاتی

با سلام

به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر و تکریم مودیان محترم مالیاتی بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیات و عوارض و جرایم عدم انجام تکالیف حسب مورد با رعایت مقررات ماده ۱۹۱ قانون مالیاتهای مستقیم در موارد زیر به مدیران کل امور مالیاتی تفویض می گردد

۱- اختیار بخشودگی جرایم مالیات و عوارض قابل بخشش هر سال دوره برای مؤدیانی که نسبت به پرداخت بدهی سال یا دوره مربوط تا آخر بهمن ماه سال جاری اقدام نمایند در خصوص اشخاص حقیقی تا سقف پنج میلیارد (۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و در مورد اشخاص حقوقی تا سقف بیست میلیارد (۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال

بخشودگی جرایم موضوع این بند فارغ از زمان پرداخت بدهی مالیات و عوارض هر سال دوره میباشد و پرداخت بدهی قبل از ابلاغ این تفویض اختیار مانع اعمال بخشودگی جرایم قابل بخشش نخواهد بود.

۲- بخشودگی جرائم مالیات و عوارض ارزش افزوده قطعی شده در اجرای جزء (۱) بند (ب) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲، در صورت عدم اعتراض مودی برای طرح پرونده در هیات حل اختلاف مالیاتی و یا انصراف از اعتراض طرح شده در هیاتهای حل اختلاف مالیاتی پرونده های مذکور و در صورت پرداخت یا ترتیب پرداخت مالیات و عوارض قطعی شده حداکثر ظرف مدت شش ماه از تاریخ این نامه تا میزان صد (۱۰۰) درصد.

تمام یا قسمتی از تفویض اختیار مذکور در چارچوب تعیین شده به معاونان مدیر کل و روسای ادارات امور مالیاتی قابل تفویض خواهد بود.

سید محمدهادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور

بخشنامه بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش به مناسبت دهه فجر سال ۱۴۰۲
بخشنامه بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش به مناسبت دهه فجر سال ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا