اخبار کانون هاویژه

تحویل اسامی نامزدهای انتخابات کانون وکلای هرمزگان به دادگاه انتظامی قضات

وکلاپرس- رییس هیأت نظارت بر انتخابات کانون وکلای هرمزگان درخصوص آخرین وضعیت انتخابات این کانون گفت: اسامی نامزدهای انتخابات کانون وکلای هرمزگان به دادگاه انتظامی قضات تحویل شده است.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز، دکتر جلیل مالکی روز گذشته در جلسه هیأت مدیره درباره روند تشکیل کانون وکلای دادگستری هرمزگان اعلام کرد که اسامی نامزدهای انتخابات کانون هرمزگان برای احراز صلاحیت به دادگاه انتظامی قضات تحویل شده است.

رییس کانون وکلای مرکز همچنین درخصوص آخرین وضعیت تشکیل کانون های سیستان و سمنان نیز اعلام کرد که کانون وکلای سیستان و بلوچستان و سمنان به ترتیب در دو هفته آینده در مرحله انتشار آگهی ثبت نام از داوطلبان عضویت در هیأت مدیره توسط هیأت های نظارت منتخب قرار خواهد گرفت.

از تاریخ ۱۱ اسفندماه ۱۳۹۹ که کانون وکلای مرکز آگهی نام نویسی نامزدهای عضویت در اولین هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری هرمزگان را منتشر کرد تاکنون خبری از ادامه روند تشکیل این کانون نشده بود. براساس این آگهی داوطلبان از روز ۱۳ تا ۲۳ اسفندماه برای نام نویسی فرصت داشتند.

لازم به ذکر است فرهاد بومه، عضو هیأت نظارت کانون وکلای هرمزگان، نیز درخصوص آخرین وضعیت انتخابات این کانون به خبرنگار وکلاپرس گفت: اسامی نامزدهای انتخابات کانون وکلای هرمزگان به دادگاه انتظامی قضات تحویل شده است.

بیشتر بخوانید:

گفتنی است ۲۴ آبان ماه ۱۳۹۹ معاون حقوقی قوه قضاییه از موافقت رییس قوه ‌قضاییه با تشکیل ۴ کانون وکلای مستقل در ۴ استان‌‌ خراسان شمالی، هرمزگان، سمنان و سیستان و بلوچستان خبر داد.

۳۰ دی ماه سال گذشته دکتر سهیل طاهری، عضو هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز، در صفحه اینستاگرام خود از تصویب تشکیل ۳ کانون وکلا خبر داد. وی گفته بود که با توجه به مکاتبات مکرر و تاکیدی معاونت محترم حقوقی قوه قضاییه، وزیر محترم دادگستری و برخی روسای کل دادگستری سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و سمنان مبنی بر ضرورت قانونی تشکیل کانون وکلای مستقل از کانون مرکز، در این سه استان، هیات مدیره اتخاذ تدابیر قانونی لازم جهت تشکیل هیات نظارت و مجامع عمومی وکلای این استانها و هرگونه اقدام مقتضی در راستای استقلال کانونهای وکلای این سه استان از کانون وکلای مرکز را تصویب نمود.

بنابر اخبار واصله قرار است کانون مرکز تا انتهای سال ۱۴۰۰ سه کانون وکلای هرمزگان، سیستان و بلوچستان و سمنان را تشکیل دهد تا به طور مستقل از کانون وکلای مرکز شروع به کار مدیریت امور وکلا در این استان بپردازند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا