اخبار قوه قضاییهویژه

نورالله قدرتی: فرهنگ استفاده از وکیل و مشاوره حقوقی در جامعه تقویت شود

وکلاپرس ـ معاون حقوقی قوه قضاییه در شیراز از ضرورت مراجعه مردم به وکیل دادگستری گفت و بر تقویت فرهنگ استفاده از وکیل و مشاوره حقوقی تأکید کرد.

به گزارش وکلاپرس، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی، معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه، در جلسه شورای قضایی استان فارس با اشاره به اهمیت و جایگاه عدالت و اهمیت اجرای آن و تاثیرگذاری وکلا در این مسیر، بر لزوم تقویت فرهنگ داشتن وکیل و استفاده از مشاوران حقوقی در امور مختلف، تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:

او در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه علاوه بر قضات نقش وکلا و کارشناسان در فرآیند تحقق عدالت بسیار مهم و حیاتی است، تأکید کرد: لازم است فرهنگ استفاده از وکیل و مشاوره حقوقی در جامعه تقویت شود و به مردم این اطمینان داده شود که با وجود وکیل راحت تر و مطمئن تر و سریع تر به حق خود خواهند رسید.

قدرتی با بیان اینکه اجرای عدالت مهمتر از سخن گفتن از عدالت است و اگر بتوانیم با تصمیمات قانونی و در عمل به تحقق عدالت کمک کنیم گام مهمی در افزایش سرمایه اجتماعی برداشته‌ایم، گفت: تحقق این فرآیند باعث خواهد شد احساس عدالت در جامعه بیش از پیش ایجاد شود.

گفته های این مقام قضایی در حالی است که وکلای دادگستری، از یک سو از افزایش فشار و هجمه‌ها علیه حرفه وکالت انتقاد می‌کنند و از سوی دیگر از بدتر شدن وضعیت معیشتی خود(ناشی از شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه) گلایه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا