اخبار مجلس شورای اسلامی

نماینده مشهد: در شغل وکالت انحصار بیش از حدی ایجاد شده است

وکلاپرس- نایب رییس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس در حمایت از طرح تسهیل صدور مجوز ها، تصویب این طرح را عاملی برای توسعه فضای اشتغال و شکل گیری رقابت سازنده برشمرد.

به گزارش وکلاپرس و به نقل از خبر گزاری خانه ملت نصرالله پژمان فر، نماینده مردم مشهد و نایب رییس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی با اشاره به تصویب کلیات طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در صحن علنی مجلس گفت: خوشبختانه مجلس تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را در اولویت کاری خود قرار داده است تا زمینه فعالیت‌ های اقتصادی برای افراد دارای انگیزه فراهم شود.

یکی سری از افراد یا دستگاه‌ ها با تنگ نظری فرصت را برای دیگر افراد محدود کرده‌ اند

نصرالله پژمان فر با اشاره به تصویب کلیات “طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار” در صحن علنی مجلس گفت: «خوشبختانه مجلس تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را در اولویت کاری خود قرار داده است تا زمینه فعالیت‌ های اقتصادی برای افراد دارای انگیزه فراهم شود.

چراکه اکنون صدور مجوز برای مشاغل مختلف در فضایی کاملا انحصاری قرار گرفته که این مسئله یکی از موانع جدی در فضای کسب و کار به شمار می‌ آید، در واقع یکی سری از افراد یا دستگاه‌ ها با تنگ نظری فرصت را برای دیگر افراد محدود کرده‌ اند لذا مجلس درصدد رفع این سیاست غلط برآمده است.»

این سیاست غلط، مانع شکل‌ گیری رقابت خواهد شد

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «ادامه این سیاست غلط مبنی بر اینکه صرفا برابر با نیاز به مشاغل مختلف مجوز داده شود، به‌ یقین مانع شکل‌ گیری رقابت خواهد شد و کیفیت ارائه خدمات به شدت تنزل پیدا می‌ کند.

اما اگر در یک فضای منطقی مجوز داده شود رقابت سازنده‌ ای میان ارائه کننده خدمات شکل می‌ گیرد و فضای اشتغال توسعه پیدا خواهد کرد.»

کسب درآمدهای فوق‌ العاده غیر متعارف

وی افزود: «همچنین به دلیل عدم سهولت در ارائه مجوز ها، تعدادی از مشاغل از فضای عرضه و تقاضا فاصله گرفته و سبب شده برخی از افراد درآمدهای فوق‌ العاده غیر متعارفی کسب کنند که باید در راستای ایجاد تعادل در کسب درآمدها عرضه و تقاضا را افزایش داد.

در شغل وکالت انحصار بیش از حدی ایجاد شده است

پژمان فر با بیان مثالی اضافه کرد: به عنوان مثال در شغل وکالت انحصار بیش از حدی ایجاد شده است تا جایی که اجازه فعالیت افراد جوان‌ تر به سختی ممکن می‌ شود اما درصورت اجرایی شدن “طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار” این انحصار شکسته خواهد شد و زمینه ایجاد اشتغال را برای تعداد کثیری از جوانان تحصیل‌ کرده در کشور را فراهم خواهد کرد.

مزایای طرح تسهیل مجوز ها

به گفته نایب رییس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، صدور مجوز تایید محور و ثبت محور، رفع تعارض منافع در برخی فعالیت‌ های مرتبط با صدور خدمات قضایی و شفاف‌ سازی قراردادهای بانکی با ثبت الکترونیکی تسهیلات از مزایای مهم این طرح هستند که با تصویب نهایی و ابلاغ آن سد بزرگی از مقابل توسعه کسب و کار و رونق تولید برداشته خواهد شد.

منبع: خبر گزاری خانه ملت

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا