اخبار کانون هاویژه

نمایندگان مجلس به‌جای الزامی کردن وکالت در محاکم به دنبال تبدیل لیسانسیه حقوق به وکیل هستند

وکیل رضا سلیمانی در مراسم تحلیف کارآموختگان وکالت کانون وکلای گلستان گفت: در دهه اخیر هر روز بر مشکلات جامعه وکالت افزوده می شود.

وکلاپرس- رییس کانون وکلای گلستان در پانزدهمین دوره تحلیف کارآموختگان وکالت در گلستان گفت: نمایندگان مجلس به‌جای الزامی کردن وکالت در محاکم به دنبال تبدیل لیسانسیه حقوق به وکیل هستند.

به گزارش وکلاپرس، پانزدهمین دوره تحلیف کارآموختگان وکالت در گلستان با حضور رییس و اعضای هیأت مدیره، رییس و اعضای کمیسیون کارآموزی و اختبار و ۳۹ نفر از کارآموختگان وکالت در سالن اجتماعات کانون وکلای دادگستری گلستان برگزار شد.

مشکلات فعلی جامعه وکالت در هیچ دوره ای آنقدر اذیت کننده و دور از منطق نبوده است

در اولین روز این همایش که  مراسم تحلیف ۱۹ نفر از کارآموزان وکالت برگزار شد رضا سلیمانی رییس کانون وکلای دادگستری گلستان خطاب به وکلای جدید، با اشاره به شرایط فعلی جامعه وکالت، گفت: متأسفانه در دهه اخیر هر روز از ناحیه کسانی که دارای قدرت هستند بر مشکلات جامعه وکالت افزوده می شود.

بیشتر بخوانید:  نماینده مجلس مدعی شد: وکالت در تمام دنیا کسب و کار شناخته می‌شود

رضا سلیمانی افزود: این مشکلات در هیچ دوره ای آنقدر اذیت کننده و دور از منطق نبوده است؛ با این حال، این شرایط خللی در اراده ما ایجاد نمی کند.

سوگندی که یاد می‌کنید تعهدی به وجدان خودتان است

وی با تأکید بر نگاه کارشناسانه به وکالت، بیان کرد: اگر همه مردم هم این توان را دارند که «وکیل خوب» شوند ما هیچ مخالفتی نداریم.

سلیمانی ادامه داد: سوگندی که امروز یاد می‌کنید تعهدی به وجدان خودتان است. باید در حوزه وکالت آن‌گونه رفتار کنید که وقتی سال‌ها بعد به این روزهای خود نگاه کردید احساس غرور و افتخار کنید نه آنکه شرمنده وجدان خود شوید.

بیشتر بخوانید:  نباید از وکیل بیکار انتظار پایبندی به سوگند وکالت داشت

به جای الزامی کردن وکالت همچون جوامعه توسعه یافته، به دنبال تبدیل دارندگان لیسانس حقوق به وکیل هستند

در دومین روز  پانزدهمین دوره تحلیف کارآموختگان وکالت گلستان که  دوشنبه (۱۴۰۰/۰۲/۲۸) جهت تحلیف ۲۰ نفر دیگر از کارآموزان وکالت انجام شد رییس کانون وکلای دادگستری گلستان گفت:  در شرایط فعلی جامعه، به دلیل عدم اصرار مقنن به رعایت برخی اصول، شهروندان در وضعیتِ اضطرار و مشکل به وکیل مراجعه می کنند و در این شرایط انتظار بیشتری از وکیل دارند و این امر کار وکیل را نیز سخت تر می کند.

سلیمانی ادامه داد: هر روز با اخباری ناخوشایند در حوزه وکالت مواجهیم و متاسفانه وکلای عام ملّت به جای اقدامات اساسی و تقویت ساختارهای موجود و همچنین تقویت نهادهای مدنی که تضمین کننده سلامت یک جامعه هستند به کار شکلی دست زده و به جای الزامی کردن وکالت مانند جوامع توسعه یافته، به دنبال تبدیل دارندگان لیسانس حقوق به وکیل، آن هم بدون نگاه کارشناسانه هستند.

بیشتر بخوانید: یک نماینده مجلس: به علت محدودیت های حوزه وکالت ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار فارغ التحصیل حقوقی بیکار داریم

رییس کانون وکلای دادگستری گلستان  در پایان گفت: نتیجه این کار، تبدیل لیسانسه های بیکار به وکیل بیکار بدون توجه به صلاحیت ها و درواقع پاک کردن صورت مساله است. مقنن باید بداند برای داشتن کشوری توسعه یافته، نباید جامعه را به شکل ظاهری و موقت خوشحال کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا