نماینده مجلس: مصوبه اخیر مجلس به طور غیر مستقیم زمینه انحلال کانون های وکلا را فراهم می کند

وکلاپرس- سارا فلاحی، نماینده مجلس شورای اسلامی در نشستی به میزبانی کانون وکلای ایلام، مصوبه اخیر مجلس در خصوص نهاد وکالت را مورد نقد قرار داده و بر ضرورت استقلال نهاد وکالت تاکید کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری گیلان گردهمایی مشترک کانون وکلای دادگستری ایلام و مرکز وکلای قوه قضاییه، کانون کارشناسان رسمی دادگستری، مرکز کارشناسان قوه قضاییه، اساتید، حقوقدانان و دانشگاهیان مورخ ۱۴۰۲/۰۶/۱۴ برگزار شد.

 مصوبات مجلس علیه نهاد وکالت نیاز به کار کارشناسی و ورود مرکز پژوهش های مجلس دارد

سارا فلاحی، نماینده مجلس شورای اسلامی در این نشست با بیان اینکه «ما قطعا با حذف استقلال کانون کهنسال وکلا که یکی از نمادهای مدنیت در این کشور است مخالفت می کنیم» عنوان کرد: مصوبات مجلس علیه نهاد و حرفه وکالت نیاز به کار کارشناسی و ورود مرکز پژوهش های مجلس دارد.

بیشتر بخوانید:

این نماینده مجلس با بیان اینکه «ما نمی توانیم برای اینکه از یک خطر عبور کنیم، جامعه را وارد یک خطر بزرگتر کنیم» اظهار کرد: امروز ما این پیام غلط را به جوانان میدهیم که شما می توانید به راحتی و بدون زحمت وارد بسیاری از شغل های حساس شوید.

مشاغلی که باید برای آن ها زحمت کشید را با خاک یکسان می کنید

فلاحی خطر بزرگتر از این مصوبه را یک فرهنگ سازی غلط در جامعه دانست و عنوان کرد: شما مشاغلی که باید برای آن ها زحمت کشید را با خاک یکسان می کنید؛ یعنی این را به جامعه تزریق کره اید که لازم نیست شما زحمت بکشید و لازم نیست شما تلاش کنید. شما همه شغل ها را هم ردیف هم قرار می دهید.

نماینده ایلام با تاکید اقتصادی نبودن ماهیت وکالت عنوان کرد: ممکن است شما از وکالت پول دربیاورید ولی وکالت ذاتا ماهیت اقتصادی ندارد.

بیشتر بخوانید:

فلاحی افزود: شما نمی توانید کانون های وکلایی که بیش از ۷۰ سال مستقل بوده است را الان در حصار یک وزارت خانه کاملا دولتی قرار دهید، استقلالش را از آن بگیرید و بعد بگویید «از حقوق مردم دفاع کن.»، این ها با هم تناقض دارد. شما نمی توانید کانون های وکلا را در یک چهارچوب محصورش کنید و بعد بگویید «آزادانه دفاع کن».

این ماده به طور غیر مستقیم زمینه انحلال کانون های وکلا را فراهم می کند

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «در این مسیر ۷۰ ساله ما اشتباهاتی داشته ایم، ایراداتی به کانون وکلا وارد بوده است» افزود: اما راهکار آن انحلال کانون وکلا نیست. این ماده به طور غیر مستقیم زمینه انحلال کانون های وکلا را فراهم می کند.

بیشتر بخوانید:

فلاحی در پایان بر اصلاح این مصوبه تاکید و عنوان کرد: برای اینکه این شرایط را تغییر بدهیم، در مجلس به کار کارشناسی نیاز داریم و مرکز پژوهش های مجلس باید ورود اساسی داشته باشد.

شما می توانید مشروح صحبت های این نماینده را در ویدیوی زیر مشاهده کنید:

 

خروج از نسخه موبایل