اخبار اسکودا

آمادگی اسکودا برای توسعه همکاری‌های متقابل با کانون‌های وکلای دادگستری سراسر جهان

وکلاپرس- دکتر کوشا رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در نامه‌ای خطاب به معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری، آمادگی این اتحادیه را برای همکاری با اتحادیه‌ها و کانون‌های وکلای دادگستری در سراسر جهان اعلام کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی اسکودا، دکتر کوشا در این نامه آمادگی این اتحادیه را برای اجرایی شدن مفاد تفاهم‌نامه با کانون وکلای فدرال روسیه و نیز توسعه همکاری‌ها میان اسکودا با اتحادیه‌ها و کانون‌های وکلای دادگستری در سراسر جهان اعلام کرد.

متن کامل نامه دکتر جعفر کوشا، رئیس اسکودا به این شرح است:

«بسمه تعالی

جناب آقای عسکر جلالیان

معاون محترم حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری

با سلام و احترام

ضمن تشکر از تلاش‌های آن وزارتخانه در فراهم‌آوردن زمینه‌های انعقاد تفاهم‌نامۀ همکاری بین اتحادیۀ سراسری‌کانون‌های وکلای دادگستری ایران با کانون وکلای فدرال روسیه و اعلام وصول این تفاهم‌نامه، آمادگی اتحادیۀ سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران و کانون‎های وکلای دادگستری سراسر کشور را به‌منظور تحقق مفاد این تفاهم‌نامه اعلام می‌دارد.

بدون شک توسعۀ همکاری‌ها میان کانون وکلای دادگستری در ایران و نهادهای وکالتی در کشورهای مختلف در بسط و گسترش عدالت، تبادل تجربه درزمینۀ حمایت از وکلا و توسعه و بهبود قوانین و نیز تعامل فرامرزی وکلا و سازمان‌های اجتماعی‌ـ‌حرفه‌ای وکلا مؤثر خواهد بود.»

بیشتر بخوانید:

گفتنی است تفاهم‌نامه همکاری میان اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) و کانون وکلای فدرال روسیه روز ۱۷ آبان ۱۴۰۲ با هدف توسعه حرفه وکالت در دو کشور به امضای دکتر «جعفر کوشا» رئیس اسکودا و «اسوتلانا ولادینا» رئیس کانون وکلای فدرال روسیه رسید.

هدف از امضای این تفاهم‌نامه ایجاد زمینه‌ای برای توسعه همکاری‌های متناوب بین طرف‌ها درباره فعالیت‌های وکلا و سازمان‎های اجتماعی- حرفه‌ای وکلا مطابق با هنجار‌ها و اصول پذیرفته شده قوانین بین‌المللی و همچنین قوانین داخلی کشورهاست.

منبع: روابط عمومی اسکودا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا