اخبارویژه

رئیس دادگستری استان ایلام: وکلا در جهت احقاق حق و ابطال باطل به قاضی و دادگاه کمک می‌کنند

وکلاپرس- رئیس دادگستری استان ایلام به حق همه مردم در استفاده از وکیل تاکید کرد و گفت: وکلا در جهت احقاق حق و ابطال باطل به قاضی و دادگاه کمک می‌کنند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا، عمران علی‌محمدی (رئیس دادگستری استان ایلام) روز چهارشنبه، ۴ بهمن در جلسه شورای معاونان دادگستری استان ایلام با اعضاء هیأت مدیره کانون و مرکز وکلا با کارشناسان رسمی دادگستری، که در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد گفت: بنا بر اصل ۳۵ قانون اساسی همه مردم حق دارند از وکیل استفاده کنند و دادگاه نیز باید زمینه استفاده از وکیل را برای اصحاب دعوا فراهم کند.

بیشتر بخوانید:

علی‌محمدی اظهار کرد: وکالت صرفا یک شغل نیست بلکه برای مردم یک حق و برای جامعه یک نعمت است، بنا بر اصل ۳۵ قانون اساسی همه مردم حق دارند از وکیل استفاده کنند و دادگاه نیز باید زمینه استفاده از وکیل را برای اصحاب دعوا فراهم کند.

رئیس دادگستری استان ایلام افزود: وکلا در پرونده‌ها با تبیین مباحث حقوقی و کیفری در جهت احقاق حق و ابطال باطل به قاضی و دادگاه کمک می‌کنند. کارشناسان نیز در پرونده‌های تخصصی در جهت روشن شدن و درک ابعاد موضوع پرونده، قاضی را یاری می‌کنند و نظریه آنان باید در مدت زمان تعیین شده موجه، مستدل، صریح، قاطع، و اعتماد ساز برای طرفین پرونده باشد.

وی گفت: وکلا و کارشناسان از قشر تحصیل کرده و فرهیخته جامعه هستند و رفتار و اعمالشان باید متناسب با جایگاه آنان باشد و همچنین باید زمینه آموزش و ارتقاء علمی آنان نیز فراهم شود.

بیشتر بخوانید:

علی محمدی تصریح کرد: رشد ۸ درصدی اتقان آرا، کسب رتبه دوم در تکریم ارباب رجوع و رتبه برتر دادگاه تجدید نظر استان در کشور از دستاوردهای قابل تقدیر دادگستری استان ایلام در ماه‌های اخیر است.

در ادامه اعضاء هیأت مدیره کانون و مرکز وکلا و کانون و مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان در سخنانی به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا