اخبار بین المللیویژه

خبرگزاری دولتی عربستان: همه ۸۱ اعدامی روزهای گذشته از حق داشتن وکیل برخوردار بودند!

وکلاپرس- عربستان سعودی،‌ ۸۱ متهم را در یک روز به دلیل جرایم مرتبط با تروریسم از جمله هفت یمنی و یک سوری اعدام کرد و مدعی است همه این افراد به وکیل دسترسی داشته اند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از دویچه وله، رسانه‌های عربستان گزارش داده‌اند که یکشنبه ۶ مارس (۱۵ اسفند) ۸۱ محکوم در این کشور اعدام شده‌اند. این افراد اعضای القاعده، داعش وحوثی‌های یمنی بوده‌اند.

اعدام به اتهام تلاش “طراحی حملات تروریستی مسلحانه و قاچاق اسلحه”

مقامات عربستان سعودی اعلام کرده‌اند که افراد اعدام شده در تلاش “طراحی حملات تروریستی مسلحانه و قاچاق اسلحه” در این کشور بوده‌اند. به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان SPA این افراد با اتهاماتی چون “تروریسم” و “اعتقادات انحرافی” محکوم شده بودند.

نگاهی به دیگر اعدام‌های مشابه در عربستان

به گزارش دویچه وله در تاریخ عربستان تنها سه مورد مشابه چنین اعدام‌هایی دیده شده است. در سال ۲۰۱۹ در یک اعدام دسته‌ جمعی ۳۷ تن گردن زده شدند و در ژانویه ۲۰۱۶ حکم مشابهی برای ۴۷ نفر اجرا شد.. حتی در سال ۱۹۸۰ که در قیامی مسلحانه مسجدالحرام توسط شورشیان تسخیر شد در نهایت ۶۳ نفر اعدام شدند.

متهمان از حق داشتن وکیل برخوردار بودند

خبرگزاری دولتی عربستان عنوان کرد: متهمان از حق داشتن وکیل برخوردار بودند و حقوق کامل آن‌ها “تحت قوانین عربستان سعودی” در طول روند قضایی تضمین شده بود.

بر اساس گزارشات موجود اعلام شده که این افراد به دلیل ارتکاب “جنایات شنیع مکرر”منجر به کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان و افسران مجری قانون مجرم شناخته شدند.

همچنین این گزارش تاکید کرده که ریاض به “رویکرد سختگیرانه و قاطع علیه تروریسم و ​​ایدئولوژی‌های افراطی” ادامه خواهد داد.

لازم به ذکر است کانون وکلای عربستان زیرمجموعه وزارت عدلیه این کشور بوده و مستقل نیست.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا