اخبار کانون هاویژه

کانون وکلای مرکز و فارس امسال جشن استقلال به شیوه مرسوم برگزار نخواهند کرد

وکلاپرس- هیأت مدیره کانون وکلای منطقه فارس تصویب کرد هزینه برگزاری جشن استقلال را صرف امور خیر خواهد کرد. در سوی دیگر یک عضو هیات مدیره کانون مرکز نیز از عدم برگزاری جشن استقلال به شیوه مرسوم در سال جاری خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، هیأت مدیره دو کانون وکلای دادگستری مرکز و فارس تصمیم گرفته‌اند جشن استقلال را به سبب مشکلات موجود در جامعه و زلزله خوی به شیوه متداول و مرسوم برگزار نکنند.

در جلسه روز گذشته هیات مدیره کانون وکلای مرکز، اعضای هیات مدیره با پیشنهاد وکیل صدری خانلو مبنی بر «صرف نظر کردن از برگزاری جشن استقلال با هزینه میلیادی» موافقت کردند.

به گفته رسانه تنویر این تصمیم به علت درگیری مردم با مشکلات فراوان و اختصاص بخشی از هزینه های مراسم به مردم زلزله زده خوی اتخاذ شده است.

وکیل علی صدر خانلو(عضو هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز) درباره مصوبه روز گذشته هیأت مدیره درباره جشن استقلال گفت:

با سلام در هیات مدیره امروز پیشنهاد دادم به علت درگیری مردم با مشکلات فراوان به ویژه زلزله خوی، امسال از برگزاری جشن استقلال با هزینه میلیاردی صرفنظر کرده و بخشی از این هزینه را صرف کمک به مردم زلزله زده خوی نماییم و همچنین کانون وکلا در هفته استقلال وکیل از ظرفیت های خود با ارتباط با رسانه های محلی و ملی نسبت به تبیین جایگاه و نقش و وظایف وکلا درحفظ و دفاع از حقوق مردم در فرایند دادرسی، آگاهی بخشی نماید و نیز از طریق برچسب بنر و پوستر و غیره اطلاع رسانی مناسب و ارزان در اماکن عمومی به عمل آورد.

پیشنهاد مذکور مورد موافقت هیات مدیره قرار گرفت. در نتیجه امسال جشن استقلال به شیوه‌مرسوم نداشته وبطور مقتضی، روز وکیل مدافع را گرامی خواهیم داشت.

لازم به ذکر است اوایل دی ماه(ماه پیش) هیأت مدیره کانون وکلای مرکز تصویب کرده بود که مراسم گرامیداشت استقلال کانون وکلای دادگستری را در سالن وزارت کشور برگزار کند.

بیشتر بخوانید:

همچنین کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویر احمد نیز روز گذشته ۲۵ بهمن ماه در هشتمین جلسه هیات مدیره خود با اختصاص هزینه های برگزاری مراسم به امور خیر از جمله  کمک مردم زلزله زدی خود و آزادی زندانیان جرایم مالی و جرایم غیر عمد، از برگزاری جشن استقلال صرف نظر کرده و این موضوع به تایید هیات مدیره این کانون رسید.

در متن مصوبات این کانون آمده است:

در خصوص آیین بزرگداشت سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری پیرو تصمیم بند دوم جلسه مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶ با عنایت به شرایط عمومی جامعه و گزارش روابط عمومی که بیانگر هزینه زیادی در خصوص برگزاری مراسم می باشد

و توجها به شرایط جامعه از جمله زلزله خوی و این که اشخاص به خاطر مسائل مالی و جرایم غیر عمد (به ویژه بانوان) در بازداشت به سر می‌برند

و با عنایت به رسالت کانون وکلا در امور اجتماعی مقرر گردید هزینه برگزاری آیین بزرگداشت در امور خیر از جمله امور مذکور به کار گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا