نشست هم‌اندیشی مدیران نهاد وکالت درباره طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار

وکلاپرس- امروز مدیران نهاد وکالت در نشستی حضوری-آنلاین حضور یافته و درخصوص طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» با یکدیگر در حال رایزنی و همفکری هستند.

به گزارش وکلاپرس، بر اساس اطلاعات واصله نشست فوق العاده اسکودا با حضور اعضای هیأت مدیره کانون های وکلای دادگستری ایران امروز(چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰) و از ساعاتی پیش آغاز شده است.

در این نشست برخی از اعضای هیأت مدیره و رؤسای کانون های وکلای مرکز، البرز، آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری و قم همراه با هیأت رییسه اسکودا به صورت حضوری و سایر مدیران نهاد وکالت به صورت  برخط و آنلاین حضور دارند.

هنوز از نتایج این نشست که با حضور اعضای مدیران کانون‌های وکلای ۲۶ گانه کشور و با موضوع رایزنی در خصوص طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار در حال برگزاری است، جزییاتی منتشر نشده است.

لازم به ذکر است احتمالا هفته آینده ماده ۶ طرح مذکور (تغییر حد نصاب پذیرش آزمون وکالت) در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

ماده ۶ طرح تسهیل صدور برخی از مجوزهای کسب و کار

ماده ۶- تبصره ماده (۱) قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب ۱۳۷۶/۱/۱۷ به شرح زیر اصلاح و یک تبصره به عنوان تبصره (۲) به آن اضافه می شود:

تبصره ۱- کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده مکلفند هر سال از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون پروانه وکالت اقدام نمایند. داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد (۷۰%) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (۱%) حائزان بالا ترین امتیاز را کسب کرده اند، قبول اعلام شده و جهت طی مراحل مقتضی به مرجع صدور مجوز مربوطه معرفی می گردند. نظارت بر اجرای این تبصره برعهده وزیر دادگستری است و وزارت مزبور مکلف است درصورت استنکاف کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده از برگزاری آزمون، راساً به برگزاری آن اقدام کند.

تبصره ۲- برای مشمولین بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (۱۳۹۶-۱۴۰۰) مصوب ۱۳۹۵/۱۲/۱۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی، نصاب مذکور در تبصره (۱) تا پایان دوره قانون مذکور حداقل شصت درصد (۶۰%) می باشد.

متن کامل طرح را در اینجا مشاهده کنید:

طرح تسهیل صدور برخی مجوز های کسب و کار

خروج از نسخه موبایل