اخبار

بخشنامه معاون دادگستری کل تهران: درصورت پیوست وکالتنامه الکترونیک نیازی به قراردادن تصویر آن به عنوان ضمائم نیست

وکلاپرس- معاون دادگستری کل تهران در بخشنامه ای به دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی اعلام کرد: درصورت پیوست وکالتنامه الکترونیک نیازی به قراردادن تصویر آن به عنوان ضمائم نیست.

به گزارش وکلاپرس بر اساس این بخشنامه که متن و تصویر آن در ادامه آمده است، برخی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، علاوه بر پیوست نمودن و درج کد رهگیری قرار داد وکالت با عنوان «تصویر الکترونیک وکالت نامه» قرارداد را چاپ و اسکن نموده و با عنوان «تصویر وکالت نامه» ضمیمه می کنند.

در همین راستا معاون دادگستری استان تهران اعلام کرده است: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی صرفا می بایست گزینه «تصویر الکترونیک وکالت نامه» را انتخاب و کد رهگیری قرارداد را درج نمایند و از درج مجدد با عناوین مختلف خودداری کنند.

بیشتر بخوانید:

متن بخشنامه به شرح زیر است:

تاریخ : ۱۴۰۲/۰۹/۰۲

شماره: ۹۰۰۱/۲۷۶۵/۱۹

جناب آقای روحانی نیا

مدیر عامل محترم کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

سلام علیکم

احتراماً با توجه به گزارشات واصله و بررسیهای صورت گرفته برخی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قرارداد الکترونیک وکلا را به صورت تکراری در ضمائم بارگذاری می نمایند بدین صورت که علاوه بر پیوست نمودن و درج کد رهگیری قرار داد وکالت با عنوان «تصویر الکترونیک وکالت نامه» قرارداد را چاپ و اسکن نموده و با عنوان «تصویر وکالت نامه» ضمیمه می نمایند.

با توجه به اینکه در حال حاضر قرار دادهای وکالت الکترونیکی می باشند. دفاتر خدمات الکترونیک قضایی صرفا می بایست گزینه «تصویر الکترونیک وکالت نامه» را انتخاب و کد رهگیری قرارداد را درج نمایند و از درج مجدد با عناوین مختلف خودداری کنند زیرا این موضوع علاوه بر تحمیل هزینه مازاد به شخص، باعث چاپ تکراری اوراق و افزایش هزینه در مراجع قضایی نیز می گردد. شایسته است دستور فرمایید؛ به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اطلاع رسانی و نتیجه امر به این معاونت اعلام گردد.

سید محمد شفیعی

معاون قضایی رئیس کل و سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا