موج احضار وکلای دادگستری به شعبه ۷ دادسرای شهید مقدس اوین

تعدادی از وکلای دادگستری از احضارشان بدون ذکر عنوان اتهامی خبر داده اند

وکلاپرس- در روز های اخیر تعدادی از وکلای دادگستری از احضارشان توسط شعبه ۷ دادسرای اوین (شهید مقدس)، بدون ذکر عنوان اتهامی خبر داده اند.

ثمین چراغی، حسن یونسی، علی مجتهدزاده، علی شریف‌زاده، ابوالفضل حمزه،‌محمدعلی کامفیروزی، سعید شیخ، ابوذر نصراللهی، سارا حمزه زاده، میترا ایزدی فر، مرجان اصفهانیان، امیرحسین غفاریان و … تعدادی از این وکلا هستند که در شبکه های اجتماعی از احضار خود خبر داده اند.

بی‌اطلاعی وکلای احضار شده از عنوان اتهامی

به گزارش وکلاپرس به نقل از شرق تقریبا از ۱۸ اردیبهشت بود که برخی از وکلای دادگستری در شبکه‌های اجتماعی خود خبر از احضارشان به دادسرای امنیت تهران دادند. نقطه اشتراک این اطلاع‌رسانی‌ها، بی‌اطلاعی وکلای احضار شده از عنوان اتهامی آنان بود.

در ابلاغیه همه وکلای احضار شده این جمله قید شده که «نتیجه عدم حضور، جلب است» تا موضوع جدی‌تر از «دعوت برای گفت‌وگو» به نظر برسد.

بیشتر بخوانید:

 ثمین چراغی، وکیل دادگستری که در جریان اعتراضات ایران وکالت برخی از بازداشت شدگان را برعهده داشت و همزمان در شبکه‌های اجتماعی خود نسبت به برخی فرآیندهای طی شده در ۷ ماه گذشته اعتراض می‌کرد، خبر از احضار خود به دادسرای اوین داد و نوشت: «برای تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه، به شعبه ۷ دادسرای امنیت، شهید مقدس، احضار شدم، جهت دفاع از اتهامی که نمی‌دانم چیست.»

پس از او، حسن یونسی هم در توئیر خود خبر از احضارش به دادسرا داد و با طعنه نوشت: «میذارید ما یه نفس بکشیم؟». تاریخ احضار او، دوم خرداد ماه قید شده بود اما شعبه احضار کننده او هم با ثمین چراغی یکسان بود؛ شعبه ۷ دادسرای اوین.

در ادامه نوبت به علی مجتهدزاده رسید که احضارش به دادسرای اوین را رسانه‌ای کند. او در توئیتر خود این موضوع را اعلام و تاکید کرد که به شعبه ۷ دادسرای اوین احضار شده است. او با انتقاد از روند ایجاد شده در قوه قضاییه بیان کرد: «وکلایی که احضار شده‌اند، همگی وکلای فعالی هستند و تلاش می‌کردند با تعامل، مشکل بازداشت شدگان را حل کنند. این روند و احضار وکلا، خراب کردن همه چیز است. توقع ما از دستگاه قضایی و شخص رئیس قوه این نبود. احضار وکلا قطعا با شعار گفت‌وگو و اصلاح دستگاه قضائی در تضاد است.»

 علاوه بر ثمین چراغی، حسن یونسی و علی مجتهدزاده، تعدادی از وکلای دیگر از جمله علی شریف‌زاده، ابوالفضل حمزه،‌ محمدعلی کامفیروزی، سعید شیخ، ابوذر نصراللهی، سارا حمزه زاده، میترا ایزدی فر، خانم اصفهانیان و … هم به دادسرای اوین احضار شده‌اند. این در حالی است که همه وکلا خبر احضار خود را اطلاع رسانی نکرده اند.

احضار کامفیروزی در شرایطی صورت گرفته که پرونده پیشین او همچنان باز است و تعیین تکلیف نشده است. او همچون سایر وکلای احضار شده، دلیل احضار جدید خود را نمی‌داند.

تعداد وکلای احضار شده حدود ۲۰ نفر است

یکی از وکلا که نخواست نامش فاش شود اعلام کرده «تعداد وکلای احضار شده حدود ۲۰ نفر است.» وجه اشتراک اکثر این وکلا، فعالیت در دوران اعتراضات و انتقاد به روندهای پیش گرفته شده است. همه آنان به شعبه ۷ دادسرای اوین احضار شده‌اند. ریاست این شعبه برعهده بهروز حسنی اعتماد است.  تاریخ تشکیل پرونده برای وکلای احضار شده به سال ۱۴۰۱ بر می‌گردد.

بیشتر بخوانید:

پیش از این، یکی از وکلای دادگستری با نام پریسا صادقی، در توئیتر خود از احضار «۱۷۰ وکیل دادگستری به دادسرای امنیت» نوشته بود. با این حال تا لحظه نگارش این گزارش، هیچ منبع رسمی‌ در کانون وکلای دادگستری و قوه قضائیه حاضر به تایید یا تکذیب این آمار نشده است.

منبع: شرق

خروج از نسخه موبایل