اخبار قوه قضاییه

۳ دستور محسنی‌اژه‌ای به معاون قضایی قوه قضاییه پیرامون حواشی « اعمال ماده ۴۷۷ »

وکلاپرس- رییس قوه قضاییه در جلسه  امروز شورای عالی قوه قضاییه درباره اعمال ماده ۴۷۷ با غیر قابل پذیرش دانستن صدور آراء و احکام خلاف بیّن شرع، دستوراتی در این زمینه صادر کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از میزان، محسنی اژه‌ای امروز (۱۴۰۰.۱۱.۱۱) در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با بیان اینکه ” صدور آراء و احکام خلاف بیّن شرع به صورت متوالی از سوی برخی شعب و قضات غیرقابل پذیرش است” اعلام کرد: دستوری جامع برای پایان دادن به رویه فعلی صادر می شود.

ادامه صدور آراء و احکام خلاف بیّن شرع غیرقابل‌پذیرش است

مقوله اعمال ماده ۴۷۷، یکی از موضوعاتی بود که در جریان نشست امروز شورای عالی قوه قضاییه از سوی حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای مطرح شد و رئیس عدلیه در همین رابطه، ادامه صدور آراء و احکام خلاف بیّن شرع به‌صورت متوالی از سوی برخی شعب و قضات را امری غیرقابل‌پذیرش دانست و به حجت‌الاسلام رحیمی معاون قضایی، ۳ دستور مشخص را در این زمینه صادر کرد.

بیشتر بخوانید:

دستورات رئیس قوه قضاییه در خصوص ماده ۴۷۷

«عدم پذیرش درخواست‌های اعمال ماده ۴۷۷ که متضمن و دربرگیرنده استدلال قاضی صادرکننده رأی نباشند»، «اعلام فهرست تفکیکی میزان وصول و پذیرش درخواست‌های اعمال ماده ۴۷۷» و «ارائه آمار و مشخصات ناظر بر شعب و قضاتی که بیشترین درخواست‌های اعمال ماده ۴۷۷ مربوط به آن‌ها است»؛ ازجمله دستورات مشخص محسنی اژه ای به معاون قضایی بود.

بیشتر بخوانید:

ماموریت یک ماهه معاونت قضایی جهت ارائه آمار مربوط

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای بر همین اساس با اشاره به اهتمام خود جهت جمع‌بندی و اتخاذ تصمیم ویژه پیرامون نحوه تمشیت امور در خصوص ماده ۴۷۷ در سال آتی، برای معاونت قضایی جهت اجرای دو مأموریت «اعلام فهرست تفکیکی میزان وصول و پذیرش درخواست‌های اعمال ماده ۴۷۷» و «ارائه آمار ناظر بر شعب و قضاتی که بیشترین درخواست‌های اعمال ماده ۴۷۷ مربوط به آن‌ها است» تا ۱۵ اسفند سال جاری، مهلت تعیین کرد.

منبع: میزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا