اخبار صنفیویژه

محکومیت بدوی فرزانه زیلابی به یک سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت خروج از کشور

وکلاپرس- ناصر زرافشان ( وکیل مدافع فرزانه زیلابی ) از محکومیت موکلش به یک سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت خروج از کشور در مرحله بدوی خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از امتداد، ناصر زرافشان (وکیل مدافع وکیل فرزانه زیلابی) در تشریح جزییات محکومیت موکل خود در شعبه دو دادگاه انقلاب اهواز اعلام کرد: موکلم از سه اتهام وارده تبرئه و نسبت به یک اتهام وارده به یک سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده است.

محکومیت به حبس فرزانه زیلابی به اتهام تبلیغ علیه نظام

وکیل زرافشان درباره جزییات بیشتر اتهامات اظهار داشت: موکل من، نسبت به عناوین اتهامی اجتماع و تبانی، نشر اکاذیب و توهین به رهبری در دادگاه انقلاب تبرئه و در مورد عنوان اتهامی تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده است.

حکم دادگاه ابلاغ نشده ولی به موکلم اجازه رؤیت حکم داده‌اند

این وکیل دادگستری توضیح داد: این حکمی است که در دادگاه بدوی علیه موکل من صادر شده و از طریق ایشان از آن مطلع شده‌ام. در دادگاه انقلاب بر خلاف سایر دادگاه‌ها، احکام صادر شده را ابلاغ نمی‌کنند. تنها پیامکی برای من آمده که برای گرفتن رای به اهواز مراجعه کنم.

بیشتر بخوانید: دلایل غیرقانونی بودن قرار منع اشتغال از وکالت وکیل فرزانه زیلابی

زرافشان افزود: جالب اینکه در تهران، دادگاه‌های انقلاب رای را نداده و تنها، اجازه رؤیت آن را می‌دهند. اگر هم زیر بار ارائه نسخه‌ای از رای بروند، باید مراجعه کرده و حضورا آن را دریافت کنید.

رونویسی از رأی با خودکار ممنوع!

وکیل مدافع فرزانه زیلابی درباره نحوه استنساخ از رأی در اهواز گفت: اینجا در اهواز به گونه‌ای که موکل من بیان می‌کرد، حتی رونویسی از رای با خودکار ممنوع بوده و شما تنها مجاز به رونویسی از آن با مداد هستید! من اصلا سر در نیاوردم که دلیل، توجه و فایده این ممنوعیت و تصمیم در چیست؟

برای تجدید نظر خواهی اقدام خواهیم کرد

به گزارش امتداد، زرافشان در پایان از قصد خود و موکلش برای اعتراض به حکم بدوی گفت و افزود: در هر صورت ایشان به یک سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده تا عجالتا تجدیدنظرخواهی کرده و در دادگاه تجدید نظر در این باره اقدام لازم را صورت بدهیم. بدیهی اینکه این اقدام باید ظرف مدت زمان ۲۰ روز آینده صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: وکیل مدافع فرزانه زیلابی: گویا برای هر پنج اتهام علیه موکلم قرار جلب به دادرسی صادر شده است

نگاهی به احضار وکیل فرزانه زیلابی و تعلیق وی از حرفه وکالت

پیش تر وکیل فرزانه زیلابی عضو کانون وکلای خوزستان و وکیل مدافع برخی از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه در اردیبهشت ماه سال جاری به دادسرای اهواز احضار و برای وی در مورد عناوین اتهامی عضویت در گروه‌های معاند، اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه نظام، فعالیت تبلیغی و توهین به رهبری قرار جلب به دادرسی در شعبه دوم دادگاه انقلاب اهواز صادر شده بود.

همچنین این وکیل دادگستری به حکم بازپرس پرونده به ۶ ماه تعلیق از اشتغال به وکالت محکوم شده که واکنش های بسیاری از سوی وکلا را به همراه داشت؛ قراری که گویا پس از چند ماه نقض شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا