دیدگاهویژه

احتمال استعفای دسته جمعی هیئت مدیره کانون‌های وکلاى دادگسترى

اظهارنظر اینستاگرامی علی پزشکی(نایب رییس اسکودا)

وکلاپرس ـ از زمان رسانه‌ای شدن خبر ارسال پیش‌نویس «آیین نامه لایحه استقلال کانون وکلا» برای رییس اسکودا، وکلای دادگستری به نقد این پیش‌نویس محرمانه پرداخته‌ و در موضع‌گیری‌های نسبتاً مشابهی از خطر از بین رفتن استقلال کانون وکلای دادگستری گفته‌اند.
بیشتر بخوانید: قانونی در لباس آیین‌نامه
بیشتر بخوانید: اتخاذ تصمیم در خصوص پیش نویس، به بعد از گذشتن از شرایط فعلی حاکم بر جامعه موکول شد

یکی از اشخاصی که تا چند روز پیش نظری از وی در این باب رسانه‌ای نشده بود، دکتر «علی پزشکی» بود؛ نایب رییس اسکودا که به گفته رییس این نهاد در حال دست و پنجه نرم کردن با بیماری covid-19 یا همان ویروس کرونا بوده است. گویا وی چند روزی است که سلامتی خود را بازیافته و در حال حاضر مشغول گذراندن دوران نقاهت است. علی پزشکی در آخرین مطلب بارگزاری شده در صفحه اینستاگرامی‌اش این‌گونه از احتمال استعفای دسته جمعی هیئت مدیره کانون‌های وکلاى دادگسترى گفته است:

متأسفانه بدخواهان اعتلاى قوه قضاییه، مترصد فرصتى براى ایجاد اختلاف و ناهماهنگى میان دو بال فرشته عدالت یعنى نهاد قضاوت و نهاد وکالت هستند. در حال حاضر، پیش نویس آیین نامه اجرایی لایحه قانونى استقلال کانونهاى وکلاى دادگسترى بهانه‌ای براى نیل به این مقصود شوم شده است.

هدف بدخواهان، ترغیب و تشویق قوه قضاییه به تدوین و ابلاغ آیین نامه‌اى مغایر با استقلال نهاد وکالت است تا بدین طریق راه براى مذاکره و نیل به یک تفاهم منطقى میان قوه قضائیه و نهاد وکالت بسته شود.

بدخواهان می‌دانند که به خاطر حساسیت و فشار بدنه وکالت، نتیجه ابلاغ چنین آیین نامه‌ایى، احتمالاً مقاومت و ممانعت از اجرا یا استعفاى دسته جمعى هیات مدیره کانون‌های وکلاى دادگسترى خواهد بود؛ اتفاقى که می‌تواند به ایجاد یک بحران داخلى و بین المللى منجر شود.

یقین دارم، رئیس محترم قوه قضاییه که درایت و خردورزى ایشان در مدت کوتاه حضورشان در قوه قضاییه کاملاً هویداست با همراهى شایستگان قوه قضاییه همچون دکتر محمد مصدق و مدیران کانون‌هاى وکلاى دادگسترى، اجازه زایش چنین بحران خطرناکى را نخواهند داد و با تقویت بالِ وکالت که با تضمین استقلال نهاد وکالت میسور است، مسیر تعالى و اوج را براى فرشته عدالت فراهم خواهند نمود.

در این باره بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا