اخبار قوه قضاییهاخبار کانون هاویژه

دیدار هیأت مدیره کانون وکلای مرکز با رییس دیوان عالی کشور

وکلاپرس- رییس کانون وکلای مرکز در دیدار با رییس دیوان عالی کشور خواستار حفظ شأن وکلا در دیوان عالی کشور و بررسی وضعیت وکلای دربند شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز، رییس کانون وکلای دادگستری مرکز به اتفاق نواب رییس و دو نفر از اعضای هیأت مدیره سوم اسفند با آیت الله سید احمد مرتضوی مقدم، رییس دیوان عالی کشور، دیدار کردند.

این دیدار در راستای استمرار تعامل با بخش های مختلف دستگاه قضایی برگزار شد.

دکتر جلیل مالکی، رییس کانون وکلای دادگستری مرکز، در این دیدار ضمن تاکید بر ضرورت هم اندیشی های دوره‌ ای کانون وکلا با قوه قضاییه به بیان مطالبی حول چند محور پرداخت که در ادامه آمده است.

رایزنی برای حفظ شأن وکلا در دیوان عالی کشور و وضعیت وکلای دربند

مالکی ابتدا ضمن تاکید بر خط مشی کانون وکلا در خصوص همکاری مستمر با بخش های مختلف قضایی در راستای وظایف متقابل سازمانی بر ضرورت تعامل توام با احترام متقابل با قوه قضاییه در راستای تقویت و تحکیم حق دفاع و تحقق دادرسی عادلانه در مراجع قضایی تاکید کرد.

وی با تاکید بر رعایت شأن وکلای دادگستری در مراجع قضایی از رییس دیوان عالی کشور درخواست کرد نسبت به اصلاح روش کنونی بازرسی وکلا هنگام ورود به دیوان عالی کشور و محدودیت های ایجاد شده اقدام گردد.

رییس کانون وکلای مرکز ضمن اشاره به تفاوت رویه شعب دادگاه عالی انتظامی قضات درخصوص پذیرش و یا رد تقاضای اعاده دادرسی در پرونده های انتظامی، خواستار ایجاد رویه ای واحد در این خصوص شد.

بیشتر بخوانید:

وی همچنین از برخی دیدگاه های مقامات قضایی نسبت به وکیل و کانون وکلا انتقاد کرد و خواستار اصلاح نظرات مقامات قضایی مبتنی با واقعیت های عملکرد غالب وکلای شریف دادگستری و تعامل بیشتر دو نهاد به منظور برطرف شدن برخی سوء تفاهم های متقابل شد.

مالکی در پایان مطالبی پیرامون برخی همکاران وکیل که در بند هستند اظهار داشت و تقاضای مساعدت لازم در محدوده ظرفیت های قانونی با ایشان را داشت.

خواست رییس دیوان عالی کشور جهت سالم سازی نهاد وکالت و رعایت پوشش برخی وکلای دادگستری در محاکم

در ادامه جلسه رییس دیوان عالی کشور ضمن خوش آمد گویی و استقبال از چنین جلساتی با کانون وکلا به بیان دیدگاه های خود در رابطه با کانون وکلا از جمله، اهمیت و ضرورت حضور وکیل در دعاوی برای تحقق دادرسی عادلانه و کمک علمی به قضات برای صدور احکام مستند و مستدل، ضرورت برخورد کانون وکلا با تعداد معدود وکلای متخلف به منظور تحقق خود انتظامی و سالم سازی نهاد وکالت، انتقاد از پوشش مغایر با شأن برخی از وکلا در مجامع رسمی و ضرورت رعایت شأن وکیل هنگام حضور در محاکم و قول بررسی وضعیت پرونده برخی وکلایی که به موجب محکومیت در حال تحمل حبس هستند، پرداخت.

ایشان درخصوص بازنگری بازرسی بدنی وکلا و ضرورت ایجاد وحدت رویه در خصوص تقاضاهای اعاده دادرسی کانون از دادگاه عالی انتظامی قضات ضمن تایید نظرات کانون وکلا اظهار داشت که در این زمینه ها باید با همکاری و هم اندیشی کانون وکلا اصلاحاتی انجام شود.

گفتنی است در این جلسه نواب رئیس (دکتر روحانی و دکتر سمامی) و دکتر حبیبی و سعید باقری به عنوان اعضای هیأت مدیره حضور داشتند.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا