اخبار کانون هاویژه

انتخابات هیأت رییسه کانون مرکز و یادی از بهلول دانا

وکلاپرس ـ حواشی انتخابات هیأت رییسه کانون مرکز باعث شد تا وکلای زیادی دست به قلم شده و به نقد روند برگزاری این انتخابات بپردازند.

به گزارش وکلاپرس، حواشی انتخابات هیأت رییسه کانون وکلای مرکز موجب شد تا علاوه بر وکلای خارج از هیأت مدیره کانون وکلای مرکز که به نقد عملکرد مدیران این نهاد پرداختند، وکلای عضو هیأت مدیره هم سکوتشان را بشکنند و پیش از نظم و نسق یافتن جلسات هیأت مدیره به نقد عملکرد یکدیگر بپردازند.

بیشتر بخوانید: در جلسه انتخابات هیأت رییسه کانون وکلای مرکز چه گذشت؟

دکتر علیرضا آذربایجانی، عضو هیأت مدیره کانون وکلای مرکز، نیز در همین زمینه در قالب یک تمثیل به ذکر اشاره وار آنچه روز یکشنبه در جریان انتخابات هیأت رییسه کانون مرکز رخ داد بپردازد. در ادامه متن یادداشت وی را خواهید خواند:

در حکایت آورده اند که:
کدخدای ده ، اهالی روستا و از جمله بهلول را به میهمانی دعوت کرد. بهلول از تواضع، کنار ایوان در ورودی نشست و حلقه آهنی لولای قدیمی در ، توجهش را جلب و انگشت اشاره را در آن فرو برد . انگشت بهلول در حلقه لولا گیر کرد و متورم شد.

ناگزیر حکیم و خبره آن آبادی را به کمک گرفتند و او هم با سختی و مشقت فراوان انگشت بهلول را بیرون کشید. اما میهمانی نیز به دلیل اشتباه بهلول به هم خورد.

چندین ماه بعد کدخدا با دعوت از همان میهمانان مراسم را در همان محل تکرار و بهلول میهمان، نیز بر ایوان ورودی نشسته و همان انگشت را مجددا”بر حلقه لولای قبلی فرو کرد و دوباره انگشت گیر کرد. حکیم به مدد گرفته شد و ضمن مداوا در حالی که به شدت عصبانی بود از بهلول پرسید:
تو که قبلا” این کار را کرده بودی چرا مجددا” همان انگشت را در همان حلقه فرو بردی و مجلس را به هم زدی؟
بهلول گفت : راستش این بار می خواستم ازمایش کنم وببینم آن حلقه آهنی فراخ تر شده‌است یانه؟

داستان بهلول بیان تمثیلی از وضعیت ماست که در بسیاری از موارد و از جمله در خانه صنفی ما تکرار می شود. هر بار به آن امید واهی می آئیم که ببینیم، آیا حلقه شایسته سالاری و اجتناب از گروه گرایی در کانون وکلا، باز تر شده است یا نه ؟

روشهای اقدام اولیه و همچنین ، نتیجه انتخابات بیست و نهم تیر ماه هیات رئیسه کانون مرکز( فارغ از اسامی که بر اهل خرد مکشوف است)، به قاطعیت ثابت کرد که: نه تنها این حلقه باز تر نشده ، بلکه به مراتب کوچک و فشرده و غمبار تر شده است و…

باید قبول کنیم که چالش درون سازمانی ما به مراتب از فشارهای بیرونی سهمگین تر است . هزاران افسوس

منبع : اینستاگرام دکتر آذربایجانی

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا