اخبار آزمون ها

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه: آزمون وکالت این نهاد احتمالا ۳ شهریور ۱۴۰۲ برگزار می‌شود

وکلاپرس ـ حسن عبدلیان پور وعده داد آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه در شهریور ماه ۱۴۰۲ و احتمالا در تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۰۳ برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن عبدلیان‌پور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: با تاریخی که با سازمان سنجش هماهنگ کردیم آزمون شهریور سال ۱۴۰۲ خواهد بود و احتمالا در سوم این ماه برگزار خواهد شد.

این در حالی است که پیشتر مسعود ستایشی(سخنگوی قوه قضائیه) وعده برگزاری این آزمون در اوایل سال ۱۴۰۲ را داده بود.

بیشتر بخوانید:

وی در این نشست خبری گفت: سال‌ها آرزوی نهاد وکالت تخصصی بودن، بود. امروز ما در بحث تخصصی تمامی سرفصل‌ها و درس‌ها را آماده کردیم و ان‌شاءالله در ابتدای سال آینده تعدادی از وکلای ما پروانه تخصصی خواهند گرفتند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه بیان کرد: هر فردی از مردم کشور توانایی گرفتن وکیل نداشته باشد مرکز به صورت رایگان وکیل در اختیار آنان قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: ما در سامانه ۱۲۹ علاوه بر اینکه خدمات حقوقی رایگان می‌دهیم، خدمات مشاوره خانواده هم به صورت ۲۴ ساعته انجام خواهیم داد که این کار بسیار سخت است، اما وکلای انقلابی ما این کار را انجام خواهند داد.

عبدلیان‌پور افزود: خدمات مشاوره‌ای هم به صورت برخط و حضور وکیل و هم دراختیار قرار دادن وکیل انجام می‌شود. ما در اداره معاضدت این کار را برای مردم انجام می‌دهیم.

وی درباره مشاوره خانواده گفت: امسال سامانه مسیر را برای مشاوره خانواده در استان البرز اجرایی کردیم که این سامانه قبل از طلاق زوجین را به مشاوره خانواده معرفی می‌کنند، ۴ جلسه برگزار می‌شود اگر نیاز بود جلسات بیشتر می‌شود. اقدامات خوبی در مشاوران خانواده صورت گرفته است که عزیزان مشغول ما در این سامانه نگاه شرعی و خانوادگی دارند بعد بحث مالی مد نظر قرار دارد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده بیان کرد: سال آینده آزمون مشاوره خانواده را برگزار خواهیم کرد، چراکه تعداد مشاوران خانواده ما در شهرها کم است.

وی درباره برگزاری آزمون جامع وکالت اظهار داشت: با تاریخی که با سازمان سنجش هماهنگ کردیم آزمون شهریور سال ۱۴۰۲ خواهد بود و احتمالا در سوم این ماه برگزار خواهد شد.

پیشتر سخنگوی قوه قضائیه درباره برگزاری آزمون وکالت مرکز وکلا وعده ابتدای سال را داده و گفت بود: « بر اساس برنامه ریزی که مدنظر است مقرر شده که آزمون پروانه وکالت کانون وکلای دادگستری در سال آتی در مورخ ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۲ و آزمون کانون کارشناسان رسمی دادگستری به صورت مشترک با مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در اوایل سال ۱۴۰۲ به نحو مناسب، مطلوب و در خور شأن برگزار شود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا