اخبار صنفی

وکیل مهرداد قربانی سرابی بر اثر کرونا درگذشت

وکلاپرس- وکیل مهرداد قربانی سرابی از شاگردان برجسته مرحوم استاد کشاورز روز پنجشنبه به علت ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.

وکیل مهرداد قربانی متولد ۱۳۴۴ و دانش آموخته رشته حقوق از دانشگاه آزاد تهران بود. وی که در اولین آزمون کانون وکلای دادگستری در سال ۷۲ پذیرفته شده بود، دوران کارآموزی ‌اش را زیر نظر مرحوم بهمن کشاورز پشت سر گذاشت.

قربانی سرابی ، یکی از وکلایی بود که وکالت کانون ‌های وکلای دادگستری را در دیوان عدالت اداری به رایگان پذیرفت و در برخی پرونده ‌ها ازجمله پرونده امیر شهلا و سیامک نمازی در مقام وکیل مدافع از  متهمان دفاع می ‌کرد.

بیشتر بخوانید:

وکیل مهدی قربانی سرابی روز پنجشنبه، به علت ابتلا به ویروس کرونا در گذشت. مادر این وکیل مرحوم نیز در همین روز بر اثر ابتلا به این بیماری دار فانی را وداع گفت.

قربانی سرابی از دانشجویان برجسته مرحوم بهمن کشاورز  بود و در اظهارنظری در مورد دوره شاگردی و کارآموزی خود نزد این وکیل نام آشنا چنین گفته بود:

افتخار آشنایی با استاد معظم بهمن کشاورز با آثار علمی ایشان همانند کتب سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت و دیکشنری حقوقی در سال ۱۳۶۷ به دست آمد.

افتخار دیدار ایشان را در سال ۱۳۷۲  و در دادگستری داشتم و سعادت شاگردی در سال ۱۳۷۴ نصیب گردید.

با درخواست اینجانب و سفارش دوست و سرور عزیزم جناب آقای سید رضا مهدوی نجم آبادی توفیق انجام وظایف کارآموزی نزد این عالم بزرگوار حاصل گردید.

به راستی باید عرض کنم نقطه تحولی بزرگ در سرنوشت و زندگی بنده رقم خورد زیرا که سرور عالی مقام تنها استاد درس حقوق و فن وکالت نبودند بلکه گفتنی است ایشان استاد مسلم اخلاق انسانی بودند.

اگرچه در یادگیری شاگرد ضعیف و بی استعدادی بودم اما به حق آنچه از اخلاق و کردار ایشان دیدم و شنیدم یقین دارم تا کنون ندیده و نشنیده ام و در عمر باقی مانده هم نخواهم دید و شنید.

‫۲ دیدگاه ها

  1. روحت شاد بزرگ مرد تکرار نشدنی سرزمین مادریم🖤❤️نامت،یادت،فداکاریها و گذشتت،انسانیتت،وجدان پاکت،ادب و تواضعت همیشه در قلبمان❤️🖤
    صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید

  2. روحت شاد استاد وکالت معرفت انسانیت .بنده افتخار شاگردی این بزرگ مرد را داشتم.جامعه وکالت اسطوره ای را از دست داد که جبران ناپذیر است . یادش گرامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا