یادداشت

پاسخی به مدعیات اخیر وکیل یاسین میرزایی درباره حواشی انتخابات کانون وکلای هرمزگان

وکلاپرس- دو عضو منتخب انتخابات هیأت مدیره کانون وکلای هرمزگان در پاسخ به عضو دیگر هیأت مدیره این نهاد توضیحاتی پیرامون عدم تشکیل جلسه اول هیأت مدیره ارائه داده‌اند.

چندی پیش وکیل یاسین میرزایی کلهر در یادداشتی که در اینستاگرام پایگاه خبری وکلاپرس منتشر شد، به شرح برگزاری جلسه اول هیأت مدیره کانون وکلای هرمزگان و حواشی آن پرداخته بود.

وی در آن یادداشت مدعی اعمال کارشکنی‌هایی از سوی دو تن از منتخبین اصلی انتخابات دی ۱۴۰۰ (محسن مرشدی و اسماعیل غنی پور) شده بود که منجر به استقلال زدایی از کانون در شرف تأسیس هرمزگان خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

در مقابل وکیل محسن مرشدی و اسماعیل غنی پور در یادداشتی که در اختیار وکلاپرس قرار داده، به ارزیابی یادداشت وکیل میرزایی پرداخته اند که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

راستی را پیشه کن کاندر جهان          نیست الا راستی عزم الرجال

در پاسخ به مطالب منتشر شده آقای یاسین میرزایی کلهر در پایگاه خبری وکلاپرس در خصوص انتخابات اولین دوره هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان و بعد از آن، لازم میدانیم مطالبی به اختصار به استحضار همکاران و دنبال کنندگان اخبار مربوط به این انتخابات برسانیم:

جناب آقای میرزایی کلهر

۱- عملکرد شما و دو نفر دیگر از جمع سه نفر در نحوه جلب آرای افراد غیر متمرکز در استان و بی حرمتی به جامعه میزبان و وکلای مستقر در استان و رفتار دون شأن حرفه ای صورت پذیرفته اظهر من الشمس بوده و به تفصیل در نوشتار سابق مورد اشاره قرار گرفته و از ورود به آن خودداری می نماییم.

عرصه انتخابات حرفه ای آن هم برای حرفه ای چون وکالت که لزوما باید شان و منزلت آن در تمام شئون حتی در عرصه انتخابات برای جامعه یک الگو باشد تا علاوه بر همکاران و کارآموزان این حرفه، افراد جامعه نیز در چنین انتخاباتی صداقت و اعتماد را که جوهره ذاتی وکالت است، به عینه مشاهده نمایند؛ نه آنکه آنچه در رویداد انتخاباتی گذشت و عملکردتان مغایر با اوصاف ذاتی حرفه وکالت بوده است.

۲- آنچه در مطالب جنابعالی دیدیم در پیش گرفتن استراتژی قلب حقیقت است که بنظر با توجه به آنکه عملکردتان در مرعی و منظر حداقل بخش عظیمی از وکلای مستقر در استان و برخی کاندیدای محترمی بود که در گروه خودتان بودند و به اصطلاح با هم عهد بسته و هم پیمان شده بودید بر همگان آشکار است. بنابراین، به قول معروف؛ آنچه عیان است چه حاجت به بیان است

۳- استفاده از ادبیات تحکم و تحقیر در یادداشت‌ اخیر و در پیام های که در گروه توسط جنابعالی منتشر می شود، خود گواه دیگری است که حداقل رعایت همان عنوانی که خود را ملبس به آن میدانید، ندارید. آنوقت مدعی رعایت و صیانت از جایگاه و شان وکالت و کانون وکلا میشوید.

۴- چرا اصرار به بیان داستان های خیالی و به تصویر کشیدن صرفا تصورات خود یا هم پیمان های خود دارید؟

سودای ریاست از جانب اینجانب یا افراد معترض دیگر به عملکرد شما هرگز نبوده و نیست؛ چون آنچه بر آن اصرار داریم مخالفت بر هر گونه تزلزل و تنزل اخلاقی حرفه وکالت است و اینکه از همان آغاز سنگ بنای کج نهاده نشود و البته به ما که از مخالفان این سنگ بنای کج بودیم، پیشنهادهای متعددی شد که از انصراف و موضع خود برگردیم اما همچنان در این مسیر تا اصلاح سنگ بنای کج استوار ایستاده‌ایم و همچنین در راستای اصلاح مسیر ناصواب شما پیشنهادهای متعددی از سوی بزرگان و پیشکسوتان عرصه وکالت نیز مطرح گردید که در نهایت مواجه با عهد شکنی شما شد، هر چند که شما باز هم در یک اقدام غیر اخلاقی با قلب حقیقت موضوع را وارونه منعکس نمودید.

 بر این باور هستیم که آنچه ضامن صیانت از جایگاه و شان حرفه وکالت و استقلال کانون های وکلای دادگستری بعنوان یکی از ارکان عدالت از منظر قانون اساسی و لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری و سایر مقرارات منطبق با موازین قانون مذکور می باشد، همانا سنگ بنای صحیح گذاشتن در انتخابات و حفظ سایر شئونات آن است.

بیشتر بخوانید:

۵- در نوشتار منتشر شده فرموده بودند اولین جلسه هیات مدیره کانون با ریاست هیات نظارت میباشد. لازم است چند نکته پیرامون این ادعا و تاسیس نوظهور بر گرفته از تصورات جناب میرزایی کلهر مطرح گردد:

نخست- در تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۲ جلسه ای به عنوان هیات مدیره کانون وکلای هرمزگان تشکیل نشده و به ادعای نامبرده جلسه ساعت ۹:۳۰ دقیقه بوده و این جانب به اتفاق جناب غنی پور و آقای تقی کنعانی ساعت حدود پنج عصر آن هم با اصرار جناب مالکی که ایشان بیان داشتند جلسه ای نیست و شما بیایید تا در راستای بررسی مشکلات بطور غیر رسمی مذاکراتی داشته باشیم با این رویکرد که ما را متقاعد کنند از انصراف خود عدول نماییم.

ضمن آنکه هیچ گونه صورتجلسه ای در حضور ما که قرائت شده باشد و ما از مفاد آن آگاه باشیم تنظیم نشد و البته چون جلسه ای هم نبود، اصولا تنظیم و امضا صورتجلسه معنایی نداشت. لکن حدود ۲۴ روز بعد صورتجلسه ای توسط سه کاندیدا در گروه حقوقی در واتساپ موسوم به کانونی ها که صرفا به امضا سه نفر

  • ۱- علی قاسمی
  • ۲- یاسین میرزایی کلهر
  • ۳- مهدی هاشمی

رسیده بود.

پیگیر شدیم که موضوع این صورتجلسه چیست؟ مطلع شدیم جناب دکتر مالکی ریاست محترم کانون مرکز و رییس هیات نظارت بر اولین دوره انتخابات یک پیش نویس صورتجلسه ای تنظیم و یک کاغذ سفید امضا (کاغذ سفید که در ذیل آن صرفا امضای جناب دکتر مالکی بوده) تحویل احدی از اعضای دیگر هیات نظارت حاضر در محل می‌دهد و اینگونه مقرر می شود که اگر منصرفین از انصراف خود عدول کردند و جلسه ای با حضور هر پنج نفر منتخبین به عنوان اولین جلسه هیات مدیره تشکیل دادند، این صورتجلسه به امضای آنان برسد و اگر توافقی حاصل نشد برگه سفید امضاء مذکور عیناً به جناب دکتر مالکی مسترد گردد.

البته جزئیات بیشتر شرح ماوقع را باید همان اعضای هیات نظارت که حضور داشته و کاغذ سفید امضا در اختیار را داشتند بیان نمایند، اما آنچه حقیقت دارد آنست که ما در هیچ جلسه ای تحت عنوان هیات مدیره کانون هرمزگان که دلالت بر تشکیل کانون هرمزگان باشد حضور نداشتیم و هیچ صورتجلسه ای که با حضور و در حضور پنج عضو به اصطلاح هیات مدیره باشد تنظیم و قرائت و امضا نشده است که حداقل قید شود ما از امضا خودداری نموده اییم…

نکته مهم اینکه سه نفر نامبرده فوق نیز در حضور ما هیچ صورتجلسه ای را امضاء ننموده اند….

بدیهی است که اگر در حضور ما صورتجلسه ای تنظیم شده بود و نامبردگان آنرا امضاء کرده بودند و ما از امضای آن امتناع نموده بودیم عقلاً و عرفاً امتناع در ذیل صورتجلسه قید می گردید که عدم قید این موضوع دلالت بر کذب اظهارات جناب میرزائی دارد.

دوم- هیچ جای قانون لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۳۳۳ و آیین نامه آن مصوب ۱۳۳۴ تصریحی به آن ندارد که اولین جلسه هیات مدیره کانون با ریاست هیات نظارت و حتی با حضور وی میباشد. ماده پانزده آیین نامه نیز چنین صراحتی ندارد ضمن آنکه ماده دو قانون لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری نیز صراحت دقیقی در باب نحوه تشکیل کانون و اعضای آن دارد.

لذا اینکه ادعا شده اولین جلسه هیات مدیره با ریاست رییس هیات نظارت و نیز حتی حضور اعضای هیات نظارت بوده هیچ صراحت و مستند قانونی وجود ندارد و از حیطه اختیارات هیات نظارت خروج موضوعی دارد و وجاهت و ضرورت قانونی نیز ندارد.

سوم- در همان اولین جلسه است که رعایت ماده ۱۷ آیین نامه یعنی ریاست سنی و سایر ترتیبات ضروری است، هیچ جلسه ای با رعایت تشریفات این ماده تشکیل نشده است.

چهارم- اینکه اشاره به انصراف و استعفای سایر کاندیداهای انتخابات داشتند که نشان از اعتراض به عملکرد غیر حرفه ای و مغایر با شان آنان است، از منظر قانون و مقررات حرفه وکالت نقصی وجود ندارد و جناب میرزایی کلهر مستند قانونی که دلالت بر ایراد و ادعای ایشان نماید ارائه ننمودند.

هر چند حقیقت و آنچه گذشت و جاری است بر همگان هویدا است و خود آقایان نیز واقف بر ایرادات وارد بر رفتار و عملکردشان هستند.

امیدواریم بتوانیم با همت والای تمامی همکاران مستقر در استان و حفظ شان و کرامت ذات حرفه وکالت و همکاری مسئولین کانون وکلای مرکز و پیشکسوتان عرصه وکالت خشت اول را در آینده خوب بنا نهیم.

با تقدیم احترام

محسن مرشدی نودژ _ اسماعیل غنی پور

‫۱۴ دیدگاه ها

  1. با عرض سلام و ادب. بنده به عنوان یکی از وکلای استان هرمزگان با ده سال سابقه وکالت عرض میکنم از ۱۵ کاندید که بعد از اتفاقات ناگوار انتخابات هرمزگان، استعفا و انصراف دادند حمایت میکنم. متشکرم

    1. درود بر وکلای معزز استان جنابان مرشدی و‌غنی پورو که به جهت صیانت از شان حرفه وکالت به مخالفت با پلشتی و‌زشتی در نحوه حذب رای وکلای غیر مستقر در ، مراتب استعفا و یا انصراف خود از حضور در تشکیل چنین کانون وکلایی که سنگ بنای آن با بی اخلاقی شکل گرفته باشد ، اعلام نموده اند . باشد که بدین طریق بررگان وکالت بخود آیند و‌مقدمات اننخابات مجدد فراهم نمایند‌

      1. انتخابات حاضر غیر مشروع و چنین افرادی که اساس انتخابات رو بر مبنای بی قانونی،تقلب و فریب بنا نهاده اند،نمی‌توانند کانون سالمی را تشکیل دهند..جای بسی تأسف است برای وکلای هرمزگان اگر در مقابل این فساد سکوت کنند

  2. متاسفانه دخالت های بیجایی از طرف کانون مرکز در خصوص انتخابات هرمزگان مشاهده میشود . سوال اینجاست چرا پایتخت نشینان میخواهند سه فرد مورد نظر خودشان اکثریت هیات مدیره را در اختیار بگیرند؟

  3. واقعااا متاسفم برای قانونی که ملاکش بی قانونیه..
    افراد اصلح و شایسته رو گذاشتن در پستو و افراد بی تجربه و غیرکارآمد رو گذاشتن بر مسند قانون
    خدا آخر و عاقبت مارو بخیر کنه با این مملکت و اوضاع مسخره ش ..
    لعنت به این جمهوری و افراد تصمیم گییرنده ش با این تصمیمشون ..
    خدا بخیر بگذرونه

  4. با سلام
    بنده نیز از وکلای مستقر در استان هستم و حمایت خود را از آقایان غنی پور و مرشدی اعلام و کانون متشکله را به رسمیت نمیشناسم.

  5. دکتر مالکی به جهت اینکه این انتخابات در دوره ایشان برگزار گردیده و هم اکنون نیز به انتخابات کانون مرکز نزدیک هستیم نمی خواهد نقطه ضعفی داشته باشد ولی افسوس به نظر می رسد خود زنی نموده و قاطبه جامعه وکالت حقایق را می دانند.

  6. دکتر مالکی به جهت اینکه این انتخابات در دوره ایشان برگزار گردیده و هم اکنون نیز به انتخابات کانون مرکز نزدیک هستیم نمی خواهد نقطه ضعفی داشته باشد ولی افسوس به نظر می رسد خود زنی نموده و قاطبه جامعه وکالت حقایق را می دانند.

    این انتخابات قابل قبول نیست و کانون وکلا مرکز محکوم به برگزاری انتخابات و رای گیری مجدد می باشد.

  7. با سلام و تشکر از شفاف سازی وکلای جسور،باشهامت و دلسوز جنوب کشور ..واقعا اوج بی اخلاقی این بوده که رئیس کانون وکلا نیز خودش شریک این آقایان بی قانون شده و صورتجلسه سفید امضای را دو دستی تحویل آقایان ریاکار داده است

  8. با سلام از نظر وکلای تمامی هرمزگان هیات مدیره تشکیل نشد و بر همین اساس باید انتخابات مجددا برگزار شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا