اخبار

توضیحات وکیل صالح نیکبخت درباره آخرین وضعیت پرونده مهسا امینی

وکلاپرس- صالح نیکبخت وکیل پرونده خانواده مهسا امینی، از بلاتکلیفی این پرونده در مرحله دادسرا با گذشت بیش از یک سال خبر داد و اعلام کرد: هیچ دادگاهی برایش تشکیل نشده است.

به گزارش وکلاپرس به نقل از هم میهن، صالح نیکبخت وکیل پرونده خانواده مهسا امینی در گفت و گویی با موضوع برگزاری علنی دادگاه ها در پاسخ به پرسش خبرنگار این روزنامه گفت: پرونده مهسا امینی هنوز در دادسرا مانده و هیچ دادگاهی برایش تشکیل نشده است.

این وکیل دادگستری در پاسخ به این سوال که آیا دادگاه پرونده مهسا امینی و سایر معترضان سال ۱۴۰۱ بهتر نبود به‌صورت علنی برگزار شوند، افزود: در پرونده معترضان سال ۱۴۰۱، اقدام پیشنهاد رئیس قوه‌قضائیه برای عفو بازداشت‌شدگان، اقدامی بود که باعث شد بسیاری از افراد از زندان آزاد شوند، اما دادگاه‌ افرادی که در جریان حوادث آن‌سال دستگیر و با اتهامات محاربه، افساد فی‌الارض و… مواجه شدند، به‌صورت غیرعلنی برگزار شد که انعکاس این موضوع، اثر عفو عمومی  انجام‌شده را نزد افکار عمومی کمرنگ کرد.

تاکنون هیچ دادگاهی برای پرونده مهسا امینی تشکیل نشده

اما درباره پرونده مهسا امینی، حقیقت این است که پرونده در دادسرا مانده، تحقیقات مورد درخواست ما هنوز انجام نشده و تاکنون هیچ دادگاهی برای این پرونده تشکیل نشده که بخواهیم از علنی یا غیرعلنی‌بودن آن سخن بگوییم.

بیشتر بخوانید:

منبع: هم میهن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا