اخبار کانون ها

اعلام آمادگی کانون وکلای بوشهر در ماجرای معلولان حادثه مرکز نیلوفر آبی

وکلاپرس- رئیس کانون وکلای دادگستری بوشهر ضمن بیان مراتب انزجار خود از اقدام به ضرب و جرح معلولان مرکز نگهداری نیلوفران آبی، آمادگی خود را برای حمایت از آسیب دیدگان از این عمل و جرم در قالب وکالت معاضدتی اعلام کرد.

 اخیرا تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که در یکی از مراکز نگهداری معلولان در استان بوشهر، اقدام به ضرب و جرح و رفتار خشونت آمیز با معلولان این مرکز شده بود.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایرنا بهرام فرهمند صابر رئیس کانون وکلای بوشهر روز یکشنبه ۱۵ مرداد ماه ، با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص این موضوع اظهار کرد: این کانون آمادگی دارد در کنار معلولان حادثه مرکز نیلوفر آبی قرار گیرد.

وی افزود: همچنین این کانون با بهزیستی تفاهم نامه‌های متعددی در زمینه وکالت معاضدتی دارد و به این صورت از افراد زیرپوشش بهزیستی که مشکل حقوقی دارند به صورت وکالت معاضدتی (مجانی) حمایت می‌کند.

وی تاکید کرد: قانون به طور قطع نقش اجتماعی خود را به نحو احسن اجرا می‌کند.

حمایت کانون وکلای دادگستری بوشهر از خبرنگاران

فرهمند صابر با بیان اینکه کانون وکلای دادگستری همواره درخدمت خبرنگاران است گفت: تعدادی از اعضای وکلای کانون دادگستری این استان به صورت افتخاری و در قالب فعالان اجتماعی این مسئولیت اجتماعی را برعهده دارند.

وی تاکید کرد: با سعه صدر و دید بازی قاضی هیات منصفه مطبوعات حرفه خبرنگاری را بعنوان رسالت اجتماعی بسیار مهم در نظر دارند تاکنون خبرنگاران این استان کمترین آسیب را از احکام قضایی دیده‌اند.

بیشتر بخوانید:

به گفته فرهمند صابر به ندرت پیش آمده که حکم محرومیت یا مجازات آن چنانی علیه خبرنگاران اجرا شده و بیشتر شکایت‌ها و مسائل مطرح در هیات منصفه مطبوعات با صلح و سازش رفع رجوع شده است.

ضرورت وجود تفاهم نامه با خانه مطبوعات استان

وی تاکید کرد: با این وجود در صورت تمایل خانه مطبوعات استان بوشهر کانون وکلای این استان در قالب تفاهم‌نامه با خانه مطبوعات خود را مکلف به ارائه خدمات معاضدتی به جامعه مطبوعات می‌داند.

به ازای هر ۵۰۰ نفر یک وکیل در این استان وجود دارد

فرهمند صابر گفت: در زمان حاضر ۸۳۸ وکیل پایه یک دادگستری در استان بوشهر وجود دارد که با احتساب کارآموزان و افرادی که در این دوره جذب شده‌اند قریب یک‌هزار و ۵۰ وکیل در این استان فعال هستند.

وی ادامه داد: افزون براین ۸۰۰ نفر مشاور حقوقی نیز در استان فعال هستند که آمارها نشان می‌دهد به ازای هر ۵۰۰ نفر یک وکیل در این استان وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

رئیس کانون وکلای دادگستری بوشهر در خصوص خدمات معاضدتی وکلا گفت: وکلا مکلف هستند در قالب اداره معاضدت سالانه سه پرونده را بپذیرند و به طور حتم خدمت به افراد مستمند و کسانی که توانایی لازم برای گرفتن وکیل تعیینی ندارند افتخار است.

وی گفت: همچنین در پرونده‌های کیفری نیز کانون وکلا در قالب وکالت‌های تسخیری مبادرت به معرفی وکیل تسخیری می‌کند و از متهمانی که قدرت گرفتن وکیل تعیینی ندارند؛ وکیل تسخیری در اختیار آنها قرار می‌دهد.

به طور معمول قسط دوم وکیل پرداخت نمی‌شود

فرهمند صابر در خصوص نرخ بالای حق الوکاله گفت: حق الوکاله وکیل بالا نیست و با توجه به اینکه به طور معمول قسط دوم وکیل پرداخت نمی‌شود با این وجود به ندرت شاهد طرح دعوی از سوی وکیل علیه موکل خود هستیم.

وی گفت: حق الوکاله براساس تعرفه مشخص می‌شود و به طور یقین اگر نرخ حق الوکاله بالا بود برخی وکلا از تمدید پروانه کاری خود عاجز نبودند و یا مجبور نبودند چند نفر در یک دفتر به صورت شیفتی و نوبتی کار کنند.

بیشتر بخوانید:

به گفته فرهمند صابر بخشی از این شایعه‌ها ناشی از هجمه و شیطنت‌هایی است که علیه وکیل و نهاد وکالت مطرح می‌شود و می‌خواهند تعداد وکلا در جامعه غیر استاندارد باشد.

منبع: ایرنا

‫۳ دیدگاه ها

  1. جان کلام و مقصود و منظور و کنه فرمایش دکتر فرهمند صابر در حمله اخر ایشان منعکس شده “می‌خواهند تعداد وکلا در جامعه غیر استاندارد باشد” در واقع ایشان که از به عنوان رییس کانون وکلای استان بوشهر، کانون تحت هدایت خودشون رو به مانند یک اتحادیه صنفی مثل اتحادیه نانوایان می بینند. وکالت رو به مثابه کسب و کار می بینند که افزایش رقیب موجب کاهش تعداد پرونده های سالیانه وکلا خواهد شد. چنین نگاه غلطی به وکالت زیانهای بزرگی رو به همراه داره. بی علت نیست که استاد فرزانه و ارجمند جناب دکتر کاتوزیان همواره به وکلا توصیه می کرد که وکلا راهی برای اعاشه و گذران زندگی پیدا کنند تا بتوانند عزت نفس و شان حرفه ایی خود رو به عنوان وکیل حفظ کنند. استاد ارجمند به خوبی میدانست وکیلی که وکالت رو به عنوان شغل و روش امرار معاس و ارتزاق قلمداد کنه طبیعیه که برابر ورود هر وکیل جدید به عرصه وکالت مقاومت خواهد کرد. چون رقیب جدید رو نه به عنوان یک همکار جدید بلکه به مثابه یک رقیب می بینه که جای اون رو تنگ و کاسبیش رو کم رونق و دخلش رو کوچک تر می کنه! البته این یکی از اثار سوء چنین نگاهی به وکالت است. وکیلی که وکالت رو وسیله امرار معاش بداند تدریجا دعاوی رو حسب میزان حق الوکاله شون خواهد خواهد پذیرفت نه محق بودن یا محق نبودن موکل. وکیلی که نگاه کاسبکارانه به وکالت دارد خودش رو در معرض الودگی های ویرانگیر قرار خواهد داد.

  2. تا شما عزیزان،به دعواهای شخصی خود بپردازید با اجازه ما یه توک پا سی ؛پنجاه؛هفتاد سالی میریم زندان وانشاالله عمری باقی موند برمیگردیم.

  3. وجدانا آموزش برای ازدواجی که میخواد به دلیل فقدان علم وفرهنگ مناسب با جامعه ،سر نگرفته تمام بشه به چه کاری میاد؟جزهدردادن انرژی! بهترنیست افراد مستعدیکه به هر دلیلی نتونستن به موقع دانشگاه برن و وکیل شن آموزش بد
    بفرستیم تو جامعه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا