اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

ادعای نقدعلی درباره طرح استفاده از نماینده حقوقی غیر وکیل در شرکت‌ها: فشار ذینفعان باعث تعویق تصویب شده است

وکلاپرس- نقدعلی در آخرین اظهاراتش علت تعویق در بررسی و تصویب طرح استفاده از نماینده حقوقی غیروکیل در شرکت‌ها را نفوذ لابی گران دانست.

به گزارش وکلاپرس به نقل ازصدا و سیما محمد تقی نقدعلی، نماینده خمینی شهر دربیان آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون استفاده بعضی از دستگاه‌ها از نماینده حقوقی در مراجع قضایی اعلام کرد: اگر در کمیسیون مراحل مقدماتی این طرح انجام شود به سرعت به صحن علنی مجلس خواهد آمد.

چون در صحن کمیسیون ایراداتی به آن گرفته شد، مجددا به کارگروه ارجاع داده شد

 محمد تقی نقدعلی، درباره طرح اصلاح قانون استفاده بعضی از دستگاه‌ها از نماینده حقوقی در مراجع قضایی و تصویب آن چه تاثیری بر فضای اقتصادی کشور خواهد داشت، گفت: بناست که شرکت‌های خصوصی همانند دستگاه‌های دولتی بتوانند در کنار وکیل یا به عوض وکیل، از نماینده حقوقی استفاده کنند و این موضوع در کمیته و کارگروه کمیسیون تصویب شد. از طرفی، چون در صحن کمیسیون قضایی و حقوقی ایراداتی به آن گرفته شد، مجددا به کارگروه ارجاع داده شد تا پس از تکمیل دوباره به صحن کمیسیون بیاید. این روند هم باعث تسریع امور خواهد شد و هم به عدالت شبیه‌تر است، طبیعتا هرچه امور منظم تر شود ، فضای اقتصادی هم شفاف و منطقی‌تر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نقد علی درباره زمان قرار گرفتن این طرح در دستور کار صحن علنی مجلس گفت: اگر در کمیسیون مراحل مقدماتی آن انجام شود به سرعت به صحن علنی مجلس خواهد آمد، یعنی ابتکار عمل به دست کمیسیون قضایی و حقوقی است و با شناختی که از همکاران دارم جلسات به موقع برگزار خواهد شد تا موضوع سریعتر تعیین تکلیف شود.

فشار ذینفعان باعث تعویق بررسی و تصویب این طرح شده است

نماینده خمینی شهر درباره دلیل تعویق در بررسی و تصویب این طرح هم گفت: فشار ذینفعان باعث تعویق بررسی و تصویب این طرح شده است، آن‌ها نمی‌خواهند این اتفاق مهم بیفتد و از این رو، شب و روز در حال لابی گری هستند تا منویات خود را به کرسی بنشانند. ما نمایندگان، حافظان همه مردم هستیم و حتما و قطعا تحت تاثیر این لابی‌ها قرار نخواهیم گرفت.

منبع: صدا و سیما

‫۲ دیدگاه ها

  1. با سلام
    تصویب این طرح باعث کاهش هزینه های شرکت های خصوصی ، رسیدگی سریعتر به پرونده های حقوقی شرکت های خصوصی ، رفع دغدغه های مدیران عامل شرکت های خصوصی که دیگر مجبور نیستند برای هر پرونده بیشتر وقت خود را در راه روی دادگاهها بگذرانند و کمک به اشتغالزائی تحصیل کردگان رشته حقوق خواهد بود

  2. سلام
    آقایان طرح غیر قابل پذیرشی ارائه کردند
    و خودشان هم پی بردند که قابل تصویب نیست، حال کم سوادی خود را گردن …. می اندازند.
    طرح اشتباه تسهیل که به تصویب آقایان رسید،قطعا با تعداد بسیاری وکیل بیکار روبرو خواهیم بود.
    این شخص از اسمش پیداست چه نقل می کند.
    باید طرحی به مجلس ارائه شود، وکالت الزامی
    مخصوصا در شرکت ها، که فرد متخصص و حرفه ای و دارای نظارت صنفی بتواند …

    با طرح وکیل الزامی،مشکلات حقوقی شرکتها، ارگانها و…به راحتی حل میشود حل میشود، فشار بر محاکم و ادارات ثبت و … از بین می رود و اشتباه به حداقل می رسد.
    اگر طرح اشتباه به تصویب برسد شاهد کارچاقکنی، بازداشت و تورم کیفری و مشکلات مضاعف شرکتها و…. خواهیم بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا