اخبار قوه قضاییهویدئو

ویدئو؛ شناسایی و دستگیری باند ۲۹ نفره ارتشاء، کلاهبرداری و کارچاق‌کنی

وکلاپرس- سخنگوی قوه قضاییه از شناسایی و دستگیری تعدادی وکیل باسابقه خبر داد که با سوءاستفاده از وکلای تازه کار و کارآموزان وکالت، پرونده های خاصی را به این افراد معرفی می کردند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا، اصغر جهانگیر در نشست خبری امروز ۱۴ مهرماه، گفت: سلب اعتماد مردم از ارکان دولتی و حاکمیتی و انتظامی و … مشکلات مختلفی را به وجود می‌آورد؛ لذا برخورد قاطعانه با این گونه افراد جزو برنامه‌های ویژه‌ای است که در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفته و موضوع امروز هم به این موضوع اختصاص دارد.

او درخصوص شناسایی و دستگیری باند ۲۹ نفره ارتشاء، کلاهبرداری و کارچاق‌کنی گفت: تعدادی وکیل با سوءاستفاده از کارآموزان وکالت و وکلای تازه، پرونده‌های خاص را  به این افراد تازه وارد در کسوت وکالت معرفی می‌کردند و خودشان با ادعای ارتباط  با نهادهای قضایی پرونده را به سمت دیگری می بردند و اگر دستگیر می شدند کارآموزان وکالت و وکلای جدید گرفتار می شدند. این باند که باند بزرگ ارتشا و کلاهبرداری بودند و  ۲۹ نفر هستند که شناسایی و  دستگیر شدند و پرونده شان در حال رسیدگی است.‌

جهانگیر گفت: در سه ماه اخیر ۵۹ وکیل و ۸ کارشناس رسمی دادگستری متخلف که با کارچاق‌کنان، شیادان و کلاهبرداران همکاری داشتند، تحت تعقیب قرار گرفتند و محکوم شدند.

بیشتر بخوانید:

او در تشریح یکی از این پرونده‌ها گفت: در یک پرونده دیگر، سه وکیل دادگستری شامل دو مرد و یک خانم با گرفتن مبالغ هنگفتی از خانواده زندانیان پرونده‌های سنگین مواد مخدر، مبالغی را  با ادعای اعمال نفوذ  در دستگاه قضایی و اینکه می توانند رای به نفع زندانیان آنها بگیرند اخاذی می‌کردند. اعضای این باند که معروف به باند دکتر بود نیز شناسایی شدند و سه فرد در بازداشت هستند و تلاش برای شناسایی مرتبطین آنها ادامه دارد. طرح این موضوع به معنای  این نیست که وکلای شریف کم‌اند بلکه امروز وکلای شریفی داریم که کمک حال دستگاه قضایی هستند و در کنارشان کسانی که از این منصب سوء استفاده می‌کنند باید شناسایی شوند و با آنها برخورد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا