اخبار کانون هاویژه

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: زمینه حضور نماینده کانون وکلا در جلسات کارشناسی را فراهم خواهیم کرد

وکلاپرس- رئیس و نایب رئیس و تعدادی از اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز با رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز، در این دیدار رئیس مرکز پژوهش های مجلس وعده داد که از دیدگاه‌های کانون وکلا در زمینه کارشناسی طرح‌ها و لوایح استفاده خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

حسین طالع، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در دیدار با رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: کانون وکلا آمادگی دارد با استفاده از وکلا و اساتید بزرگ حقوق که عضو کانون هستند مرکز پژوهش‌های مجلس را در ارائه نظریات علمی و کارشناسی در مراحل تصویب قوانین یاری کند.

وی افزود: بر اساس سیاست‌های کلی نظام در امر قانونگذاری نهادهای مدنی از جمله کانون‌های وکلا می‌بایست در طرح‌ها و لوایح مربوط به خود مشارکت داشته باشند اما متأسفانه در چند سال اخیر از ظرفیت کانون‌های وکلا استفاده نشده و نتیجه آن مقررات ناکارآمد در قالب طرح تأمین مالی و جهش تولید بود.

قانون تسهیل سبب پذیرش متقاضیان فاقد دانش کافی گردیده

در ادامه این نشست سهیل نظری نایب رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: آثار نامطلوب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در حوزه وکالت اینک به خوبی آشکار شده است. از یک سو با توجه به نمرات آزمون اخیر کارآموزی وکالت مشخص شد که قانون تسهیل سبب پذیرش متقاضیان فاقد دانش کافی گردیده و از سویی دیگر به لحاظ کثرت تعداد پذیرفته شدگان نسبت به امکانات موجود در قوه قضاییه و کانون‌ها آموزش و کارآموزی آنان با تأخیر و دشواری فراوان انجام می‌شود و این در حالی است که پیش از تصویب قانون هشدارهای دلسوزان نادیده گرفته شد. وی افزود: اینک نقش موثر مرکز پژوهش‌های مجلس در زمینه کارشناسی مقررات پیشنهادی آشکار می‌شود و ضرورت دارد با کارشناسی مجدد زمینه اصلاح مقررات ناکارآمد گذشته فراهم شود.

امین پاشا امیری عضو هیأت مدیره کانون نیز گفت: ظرفیت‌های نهاد وکالت نه تنها در موضوعات مرتبط با این نهاد بلکه در سایر موارد می‌تواند به قانونگذاری صحیح و اصولی کمک کند. همان گونه که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، از کانون‌های وکلا در روند قانونگذاری مشورت گرفته می‌شود.

فرهاد تجری معاون امور مجلس کانون نیز با برجسته دانستن نقش مرکز پژوهش‌های مجلس اظهار داشت: این نهاد متولی کارشناسی طرح‌ها و لوایح از جمله در حوزه مربوط به وکالت است و امید می‌رود از این پس سطح تعامل در این خصوص با کانون‌های وکلا افزایش یابد.

استفاده از دیدگاه‌های کانون وکلا در زمینه کارشناسی طرح‌ها و لوایح

در پایان این نشست بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس بیان داشت: دغدغه‌های شما را در این جلسه درک کرده‌ام و قصد داریم از دیدگاه‌های کانون وکلا در زمینه کارشناسی طرح‌ها و لوایح استفاده کنیم و زمینه حضور نماینده کانون در جلسات کارشناسی را فراهم خواهیم کرد.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز

‫۲ دیدگاه ها

  1. واقعا متاسفم برای جامعه وکلا خیلی راحت خودشونو زیر سوال میبرن .جامعه پزشکی و مهندسین واساتید افتخار میکنن و ارج و قرب برای کارآموز و پذیرفته شدگان قائل هستن با اینکه واقعا اشباع شده اس.اما کانون و یکسری وکلا بطور مداوم میگن وکلای جدید بی سواد ن در حالیکه اگر همین سوالات را که چندین ساله کار میکنن بزارن جلوشون فکر نکنم بتونن پاسخ درست بدن .سوالات سالهای قبل که ادعا میکنن با سوادن رو هم دیدیم که نص قانون داده میشد وجای خالی رو پر میکردن .پس از لحاظ سواد همه برابرن این تجربه اس که به مرور زمان بدست میاد ومتمایز میشوند.
    خواهشا اینقدر خودتون و جامعه حقوقیو وکلا رونکوبید به ضرر خودتون هم هست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا