گفت و گوویژه

تلاش کمیسیون هنر کانون وکلای قم برای تهیه نمایش صحنه‌ای و جمع‌آوری خاطرات وکلا

وکلاپرس– عضو کمیسیون هنر کانون وکلای قم به جزئیات فراخوان این کانون به منظور تهیه یک نمایش صحنه ای حرفه ای با موضوع «وکیل و چالش های حرفه ای پیش رو» پرداخت.

به گزارش وکلاپرس، کمیسیون هنر با تایید هیات مدیره کانون وکلای دادگستری قم اجرای یک نمایش صحنه ای حرفه ای در سطح استان و کشور با موضوع “وکیل و چالش های حرفه ای پیش رو” را به تصویب رسانده است. این نمایش قرار است با مضمون “ارسال خاطرات وکالتی با موضوع وکالت و چالش های حرفه ای و شخصی پیش رو” برگزار گردد.

بیشتر بخوانید:

سه طرح کانون وکلای قم برای بهره گیری از خاطرات وکلا

وکیل روح اله شمشیری، عضو کمیسیون هنر کانون وکلای دادگستری قم، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات این مصوبه گفت: این کانون سه طرح برای این حوزه دارد؛ نخست آن که یک اثر نمایشی تئاتر حرفه ای داریم و درصدد اخذ تجربیات وکلا و همکاران برآمده ایم. از آنجا که آرشیو مربوط به این طرح آنچنان جامع نشده است و از سوی دیگر در مرحله تامین بودجه است، هنوز اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: در بخش دوم قصد داریم دادگاه های نمایشی در قالب تله تئاتر در سطح آماتور با توجه به خاطرات وکلا تهیه کنیم و فیلمبرداری شود. علت حرفه ای تولید نشدن این طرح، هزینه بر بودن آن است. سوم آن که متن این خاطرات در یک مجموعه منتشر خواهد شد. برخی خاطرات قابلیت تبدیل به یک فیلم کوتاه یا فیلم سینمایی نیز دارند.

بیشتر بخوانید:

میزان استقبال وکلا از این فراخوان پایین تر از تصور ما بود

شمشیری درخصوص میزان استقبال وکلا از این فراخوان گفت: روابط عمومی برای این فراخوان مهلت در نظر گرفته بود و به نظرم، اگرچه وکلایی از سایر کانون ها نیز به ارسال خاطرات اقدام کرده اند، استقبال پایین تر از تصور ما بود. ضمن اینکه به نظرم روش شفافی برای ارسال آثار در نظر گرفته نشد و احتمالا همین مسئله نیز اثرگذار بوده است.

او گفت: این آرشیو هرچه جامع تر باشد، منبع خوبی برای ما و همچنین اهالی سینما خواهد بود که به تهیه آثار هنری بپردازند.

برآورد تولید تئاتر حرفه‌ای حدود ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود

عضو کمیسیون هنر کانون وکلای دادگستری قم درخصوص برآورد هزینه این آثار هنری گفت: هزینه آثار هنری پیشین به کلی توسط کانون تامین شده بود. تلاش میکنیم برای آثار فعلی بخشی از تامین بودجه توسط سایر کانون های وکلا، وکلا یا اسپانسر انجام شود ولی هنوز تصمیم نهایی اخذ نشده است.

وی ادامه داد: هزینه ها در حال حاضر بسیار بالاست و برآورد ما برای تولید تئاتر حرفه ای حدود ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

یک دیدگاه

  1. بهترین خطره من از اعجاز های قضات در طول دادرسی های مربوط به معترضین در سال ۱۴۰۱ است که بطور معجزه آسا روند رسیدگی های عریض و طویل قانون آیین دادرسی کیفری ، چطور تبدیل به رسیدگی ها، محکومیت ها و اجرای حکم و نهایتا مختومه شدن پرونده در یک روز و یک شب شد. دیدم که چطور قوانین مملکت در استخدام عده ای در آمد . دیدم که قوانین مملکت اصلا می‌توانند توسط مرجعی غیر از قوه مقننه تغییر یابند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا