گفت و گو

توضیح رییس کانون وکلای یزد درمورد الزام وکلا به بارگذاری تصویر تابلو برای تمدید پروانه وکالت

وکلاپرس- رییس کانون وکلای یزد درخصوص جزئیات الزام وکلا به بارگذاری تابلوی دفاتر برای تمدید پروانه وکالت گفت: نصب تابلو جزو نظامات مصوب هیات مدیره کانون وکلای یزد است.

یه گزارش وکلاپرس به نقل از رسانه دادبان، در آگهی تمدید پروانه کانون وکلای دادگستری یزد تصریح شده است که وکلا بایستی عکس تابلوی دفتر خود را برای تمدید پروانه در سیستم بارگذاری کنند. براساس شنیده ها این تصمیم از سوی اداره نظارت و بازرسی اتخاذ و موجب نارضایتی عده ای از وکلا شده است.

هدف از الزام به بارگذاری تابلو، ساماندهی وکلاست

دکتر محمد حسین جعفری، رییس کانون وکلای دادگستری یزد، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات این اقدام کانون گفت: هدف از این کار، ساماندهی وکلاست چرا که برخی از همکاران در سامانه، صرفا به ذکر آدرس کلی بسنده کرده اند و حتی نام خیابانی که دفترشان در آن واقع شده، مشخص نیست.

وی ادامه داد: الزام به بارگذاری تابلو به نفع وکلاست زیرا باعث شناسایی وکلای عضو کانون وکلای دادگستری از وکلای مرکز مشاوران و همچنین وکلای قلابی می شود.

بیشتر بخوانید:

منظور از تابلو تابلوی پشت دفتر است

رییس کانون وکلای دادگستری یزد با تاکید بر اینکه بارگزاری تابلو حق مردم است، گفت: همانگونه که دسترسی به وکیل حق شهروندان است، اطلاع از محل استقرار آنان نیز حق آنان است. منظور از تابلو تابلوی پشت دفتر است.

نصب تابلو جزو نظامات مصوب هیات مدیره کانون وکلای یزد است

او افزود: لازم به ذکر است نصب تابلو جزو نظامات مصوب هیات مدیره کانون وکلای دادگستری یزد است و آیین نامه لایحه استقلال نیز موضوع نظامات هر کانون را در ماده ۱۲۰ پیش بینی کرده و برای عدم رعایت آن نیز مجازات انتظامی درجه یک و دو در نظر گرفته است.

جعفری در پایان گفت: کانون وکلای دادگستری یزد برای برنامه ریزی و ساماندهی وکلا، نیاز دارد تا از تعداد دفاتر وکلا اطلاع داشته باشد که برای مثال چند وکیل در چند دفتر مستقر هستند و به طور کلی تعداد دفاتر مشخص باشد.

‫۲ دیدگاه ها

  1. وی ادامه داد: الزام به بارگذاری تابلو به نفع وکلاست زیرا باعث شناسایی وکلای عضو کانون وکلای دادگستری از وکلای مرکز مشاوران و همچنین وکلای قلابی می شود.

    آخه این چه دفاعی هست که می کنید؟
    وکیلی که برای تمدید پروانه به کانون مراجعه
    میکنه ، یعنی ممکنه وکیل قلابی باشه یا وکیل
    مرکز وکلا باشه؟
    شبیه دفاعی است که یکی از اعضای کانون مرکز در مورد هبه بودن هزینه انتقال کرده بود
    و گفته بود این هزینه انتقال هبه است و وکلایی که ناراضی هستن میتوانند درخواست
    انتقال خود را پس بگیرند.
    هبه بودن و پس گرفتن درخواست انتقال اصلا یعنی چی؟
    بیچاره موکلهایی که شما از آنها در دادگاه دفاع می کنید.
    اصلا چه دلیلی داره که وکیلی که تمام حقوق قانونی خود را پرداخت کرده ، حتما باید از تابلوی نصب شده خود عکس بگیرد؟
    همین چیزها هست که هجمه و فشار بر کانون ها را بوجود می آورد.
    بعد همین اعضای کانون ها ادعای باسواد بودن میکنند و ورودی های جدید را بی سواد
    میخوانند.
    یا مانند کانونی که برای ورودی های جدید علاوه بر آزمایش عدم اعتیاد و سلامت روان
    مراجعه به دکتر گوش و حلق و بینی و غیره را هم تجویز میکند ، کجای آیین نامه ۱۴۰۰ مراجعه به پزشک گوش و حلق و بینی را متذکر شده؟
    از ماست که بر ماست

    1. لحن کلام این وکیل محترم که سکان ریاست کانون وکلای یزد را عهده دار است متناسب شأن یک وکیل نمی‌باشد ونیاز به مطالعه بیشتر در اخلاق حرفه ای وکالت دارد اولا تمدید پروانه وکالت خود دارای دستورالعمل خاص وتاکنون طبق روال گذشته انجام ونیاز به وضع قانون جدید عکس گرفتن از دفتر وکالت ندارد. ثانیا لحن بکار رفته نسبت به وکلای محترم مرکز وکلای قوه قضاییه نوعی توهین به وکلای محترم زیر مجموعه مرکز وکلا ست چرا که وجه تمایزی بین وکلاوجود ندارد واین صحبت موجب اختلاف بین دو نهاد متولی امر وکالت می‌شود هرچند ایشان اگر خود رامدافع قانون می‌داند بایستی اشراف بیشتر به عنوان جدید مرکز وکلا بجای مشاوران که چندین سال است بکار برده نمی‌شود داشته باشد ثالثا ریاست انتخابی کانون انتصابی نیست که اظهار نظر با تحکم قدرت نماید بهتر است یک مدعی حقوقدان بیشتر از افراد عادی جامعه مواظب گفتار خود باشدکه به جامعه حقوقی لطمه وارد نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا