اخبار صنفیویژه

وعده صندوق حمایت: ارائه تسهیلات به وکلای دادگستری به صورت مرابحه و عدم نیاز به اعتبار سنجی

صندوق حمایت وکلا اعلام کرد: به جای کارت اعتباری زین پس به صورت مرابحه و بدون اعتبار سنجی تسهیلات داده می‌شود

وکلاپرس- صندوق حمایت وکلای دادگستری در اطلاعیه ای از ارائه تسهیلات به وکلای دادگستری به صورت مرابحه و عدم نیاز به اعتبار سنجی خبر داد.

بیشتر بخوانید:

به گزارش وکلاپرس، روابط عمومی صندوق حمایت وکلای دادگستری با انتشار نامه ای از «اداره بانکداری خرد و کسب و کار کوچک» بانک ملی اعلام کرد:

مطابق نامه صادره از اداره کل بانکداری ملی من بعد به جای کارت اعتباری، تسهیلات به صورت مرابحه پرداخت خواهد شد و نیازی به اعتبارسنجی نمیباشد.

بر اساس اطلاعیه های پیشین صندوق حمایت وکلا، تسهیلات در نظر گرفته برای وکلا شامل وام خرید دفتر، خرید تجهیزات دفتر و کارت اعتباری بود و اعلام شده بود که پرداخت وام با اعتبار سنجی توسط بانک صورت می پذیرد.

بیشتر بخوانید:

متن دستور صادره از «اداره بانکداری خرد و کسب و کار کوچک» بانک ملی به شرح زیر است:

تاریخ: ١۴٠٢/١١/١۵

شماره: ۵/١۴٠٢/٩١٣۵/٠١/١۵۴٧٢۵۵

موضوع: درخواست صندوق حمایت وکلای دادگستری

با احترام، به پیوست تصویر نامه شماره ۳۰۳۰۰۰۱۱۶ مورخ ۱۳۰۲/۱۰/۲۵ مدیر عامل محترم صندوق حمایت وکلای دادگستری ارسال و با توجه به تفاهم نامه منعقده فی مابین بانک و صندوق و الحاقیه آن با عاملیت شعبه خشایار و به استناد دستورالعمل شماره ۲۸۰۲۳ مورخ ۱۳۰۲/۱۱/۰۱ اداره کل اعتبارات ، اعلام می دارد؛

حسب دستور عضو محترم هیات مدیره و معاون امور شعب در هامش نامه شماره ۲۰۳۰۰۰۱۱۶ مورخ ۱۲۰۲/۱۰/۲۵ صندوق حمایت وکلای دادگستری (تصویر پیوست) همچنین نظر موافق معاون محترم بانکداری جامع با هدف پرستاری از مشتریان اثرگذار و تسهیل امور ایشان، خواهشمند است دستور فرمایید؛ مساعدت لازم جهت پرداخت تسهیلات معمول نمایند.

اداره بانکداری خرد و کسب و کار کوچک

حسن ترکتاز

مریم تاراج بر

مرابحه چیست؟

از آیین‌نامه فصل سوم قانون عملیات بانکی بدون ربا (بهره):

ماده۸۱ ـ مرابحه قراردادی است که به موجب آن عرضه‌کننده بهای تمام‌شده اموال و خدمات را به اطلاع متقاضی می‌رساند و سپس با افزودن مبلغ یا درصدی اضافی به عنوان سود، آن را به صورت نقدی، نسیه دفعی یا اقساطی، به اقساط مساوی و یا غیرمساوی در سررسید یا سررسیدهای معین به متقاضی واگذار می‌کند.

 

بخشنامه پرداخت تسهیلات به وکلای دادگستری
بخشنامه پرداخت تسهیلات به وکلای دادگستری

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا