اخبار صنفی

بهنام حبیب زاده: منظورم از سیطره، نظارت قانونی بوده است و نه نقض استقلال

وکلاپرس _ رئیس کانون وکلای مرکز با انتشار پستی در حساب رسمی توییترش درباره استفاده از عبارت «سیطره قوه قضائیه» در برنامه تلویزیونی گفت: منظورم از سیطره، نظارت قانونی بوده است و نه نقض استقلال.

به گزارش وکلاپرس، وکیل بهنام حبیب زاده مومن رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در برنامه دوشنبه شب سیمای جمهوری اسلامی ایران از عبارت «سیطره قوه قضائیه بر کانون وکلای دادگستری» استفاده کرد که با واکنش‌های فراوانی از سوی وکلای دادگستری روبرو شد.

بیشتر بخوانید:

در همین راستا دکتر بهنام حبیب زاده مومن در حساب توئیترش (ایکس) توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد و نوشت:

در شبکه خبر با موضوع ابعاد حقوقی نسل کشی در غزه به عنوان عضو کوچک نهاد وکالت حاضر و با دفاع از ضرورت استقلال کانونهای وکلا به سیطره نظارتی قوه قضائیه که بر مدار قانون بوده اشاره شد. مفهوم سیطره بلاشک منصرف به نظارت قانونی بوده و به هیچ وجه در معنای نقض استقلال وکیل و کانون مستقل نیست.

بیشتر بخوانید:

پیشتر رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در برنامه جهان امروز شبکه خبر سیما گفته بود: منظور از استقلال کانون‌های وکلا این نیست که ما در سیطره قوه قضائیه نیستیم؛ که با واکنش‌های فراوانی از سوی وکلای دادگستری روبرو شد.

برای مشاهده ویدئوی کامل گفت و گوی بهنام حبیب زاده مومن در دوشنبه شب ۲۵ دی ۱۴۰۲ با شبکه خبر سیما، روی لینک زیر کلیک کنید:

برنامه جهان امروز شبکه خبر سیما با حضور رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا