اخبار اسکودا

رئیس اسکودا : کانون‌های وکلا با همفکری همدیگر در اصلاح اساسنامه اسکودا بکوشند

جعفر کوشا : چرا قوه قضائیه در آخرین ساعات پیش از برگزاری انتخابات، دادنامه‌ها را ابلاغ می‌کند؟

وکلاپرس _ رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران ضمن درخواست از کانون های وکلا برای اصلاح برخی اشکالات اساسنامه اسکودا، از دادگاه انتظامی قضات بابت ابلاغ دادنامه در آخرین ساعات پیش از برگزاری انتخابات، انتقاد کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی اسکودا، دکتر جعفر کوشا (رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران) صبح روز گذشته شنبه ۲۶ اسفند ماه ۱۴۰۳ در جلسه شورای اجرایی اسکودا، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و نیز عید نوروز اظهار امیدواری کرد که نهاد وکالت در سال ۱۴۰۳ بتواند به وظایفش در دفاع از کیان خود به منظور صیانت از حقوق مردم و برقراری قسط و عدالت به خوبی عمل کند.

بیشتر بخوانید:

رئیس اسکودا در ادامه به برپایی جشن هفتاد و یکمین سالروز استقلال کانون وکلا از سوی کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور اشاره کرد و گفت: به حمدالله این جشن‌ها به خوبی از سوی کانون‌های وکلا برنامه‌ریزی و اجرا شد. برگزاری این جشن‌ها نشان از اهتمام به استقلال کانون وکلاست و بلوغ صنفی را نشان می‌دهد که امیدواریم در سال‌های ‌آینده با برنامه‌ریزی بهتر در حل مسائل نهاد وکالت راه گشاتر عمل کند.

خوشحالیم که ۱۰ نفر از حقوقدانان، وکلا و قضات ما وارد مجلس شدند

دکتر کوشا در ادامه به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: خوشحال هستیم که ۱۰ نفر از حقوقدانان، وکلا و قضات ما وارد مجلس شدند که حضور این افراد می‌تواند راهگشای چالش‌ها و مصائب نهاد وکالت باشد. انشاالله در آینده از این افراد دعوت خواهیم کرد تا با حضور در اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران به تشریک مساعی درباره مسائل مبتلابه نهاد وکالت بپردازیم و خط مشی خود را در ارتباط با مجلس آینده مشخص کنیم.

بیشتر بخوانید:

رئیس اسکودا در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت اصلاح اساسنامه اسکودا اشاره کرد و گفت: این اساسنامه در برخی مواد دچار اشکال است که باید هر چه سریع تر رفع شود. به طور مثال ما امروز با این مسئله مواجهیم که رئیس اسکودا قادر به اختیار وکیل نیست، لذا از کانون‌های وکلا می‌خواهم با همفکری با یکدیگر در اصلاح اساسنامه اسکودا بکوشند تا بتوانیم با یک اساسنامه کامل و جامع اتحادیه را مدیریت کنیم.

چرا قوه قضائیه در آخرین ساعات پیش از برگزاری انتخابات، دادنامه‌ها را ابلاغ می‌کند؟

کوشا در ادامه به موضوع انتخابات اسکودا اشاره کرد و گفت: انتقاد ما به قوه قضائیه این است که چرا در آخرین ساعات پیش از برگزاری انتخابات، دادنامه‌ها را ابلاغ می‌کند، این رویه درستی از قوه قضائیه که باید مجری برقراری عدالت و مدافع حقوق مردم و NGOها و آزادی‌های مشروع باشد، نیست و بازتاب خوبی ندارد. در عین حال این مسائل نشان می‌دهد ما در درون خود نیز نیاز به تزکیه و همفکری داریم.

بیشتر بخوانید:

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران همچنین با اشاره به دادنامه صادره از سوی شعبه ۱ دادگاه انتظامی قضات مبنی بر تعلیق برخی اعضای هیأت مدیره دوره ۳۱ کانون وکلای دادگستری مرکز، گفت: ما نسبت به این رأی انتقاد داریم. وقتی ما انفعالی عمل می‌کنیم امروز وضعیت به این نقطه می‌رسد که در امور اسکودا دخالت می‌شود. متاسفانه برخی اسکودا را ضعیف می‌خواهند و نمی‌توانند اتحادیه را به این شکل بپذیرند.

باید برای نهاد وکالت وقت گذاشت

کوشا تاکید کرد: متاسفانه امروز نهاد وکالت مورد هجمه شدید قرار گرفته است به طوری که در صداوسیما به بدترین شکل ممکن، وکیل و کانون وکلا را مورد تخطئه قرار می‌دهند اما متأسفانه صدایی از برخی کانون‌ها در نمی‌آید. ما معتقدیم باید برای نهاد وکالت وقت گذاشت. ما علی‌رغم اینکه این همه پتانسیل و ظرفیت برای تعالی نهاد وکالت داریم اما متاسفانه درگیر یکسری اختلافات شده‌ایم که امیدواریم هرچه سریعتر برای آن چاره‌اندیشی شود.

بیشتر بخوانید:

امروز حال وکالت و وکلای دادگستری خوب نیست

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران تصریح کرد: امروز حال وکالت و وکلای دادگستری خوب نیست و برخی رفتارها در درون نهاد وکالت به پیکره نهاد آسیب وارد کرده است. امیدوارم سال آینده سال همدلی و وحدت در نهاد وکالت باشد و در این میان باید فرصت را برای دلسوزان صنف فراهم کرد تا وارد گود شوند و با همفکری با آن ها به آسیب‌شناسی وضعیت موجود پرداخته و برای آن چاره‌اندیشی کنیم.

رئیس اسکودا در پایان به تشریح رایزنی‌های هیات مذاکره کننده با قوه قضائیه درباره انتخابات هیات رئیسه و بازرسان اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران پرداخت.

منبع: روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا